Paschendale Postad 25 December , 2007 Rapport Share Postad 25 December , 2007 Hej! Postar här min första handanalys. Notera att jag är rätt ny på Omaha och vill lära mig så mycket som möjligt om det. ***** Hand 546927622 ***** 0.50/1.00 Omaha (PL) - den 25 december 2007 16:27:02 Anna 33 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: Paschendal (189.38) Plats 2: Madonna18 (119.70) Plats 3: J.Antonio (173.01) Plats 4: erika18 (181.66) Plats 5: jippo1 (201.94) erika18 lägg LM 0.50 jippo1 lägg SM 1.00 ** Giv ** Paschendal [10r, 8s, 9r, 7h] Madonna18 [N/A, N/A, N/A, N/A] J.Antonio [N/A, N/A, N/A, N/A] erika18 [N/A, N/A, N/A, N/A] jippo1 [N/A, N/A, N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Paschendal Syna 1.00 Madonna18 Syna 1.00 J.Antonio Lägg erika18 Höj till 5.00 Har höjt varje hand pre sen hon kom till bordet jippo1 Lägg Paschendal Syna 5.00 Fold redan här kanske? Är det att tigga problem att syna? Madonna18 Syna 5.00 *** Flop(Board): *** : [10s, 2h, 7s] Floppar topp-två samt ett öppet stegdrag, dock med två spader. *** Bet Runda 2 *** erika18 Passa Paschendal Satsa 16.00 Pottar med syfte att ta hem potten direkt. Får jag syn har jag ändå (förhoppningsvis) upp mot 10 outs om jag räknat rätt. Madonna18 Syna 16.00 erika18 Syna 16.00 *** Turn(Board): *** : [10s, 2h, 7s, 2r] Inget roligt turnkort alls. *** Bet Runda 3 *** erika18 Passa Paschendal Passa Madonna18 Satsa 20.00 Madonna18 har jag bara sett spela bra händer under min tid vid bordet, har svårt att tro att han skulle syna floppen och beta ut turn med AAxx eller KKxx. Paschendal ? Så vad gör vi? Är det standard att lägga? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slowboy Postad 25 December , 2007 Rapport Share Postad 25 December , 2007 Ser gärna du betar ut turn med, de är antagligen lika skrämda för det kortet som du är, och du är ju den som visat styrka.. som spelat folda.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Paschendale Postad 25 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 December , 2007 Ser gärna du betar ut turn med, de är antagligen lika skrämda för det kortet som du är, och du är ju den som visat styrka.. som spelat folda.. Ja det är kanske lite för snällt att checka turn. Ett alternativ är kanske att beta ut och ge upp om man får syn eller höjning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 25 December , 2007 Rapport Share Postad 25 December , 2007 Pot pre, syna 3 bet och få in pengarna på floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bajenjohan Postad 25 December , 2007 Rapport Share Postad 25 December , 2007 jag skulle nog foldat Pre flop , men du skulle nog ha synat hans 20 bet iaf sen ta de där ifrån Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 25 December , 2007 Rapport Share Postad 25 December , 2007 jag skulle nog foldat Pre flop , men du skulle nog ha synat hans 20 bet iaf sen ta de där ifrån Folda en mosterhand preflop i ett femhandat cashgame, förklaring? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Paschendale Postad 25 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 December , 2007 Pot pre, syna 3 bet och få in pengarna på floppen. Verkar vettigt. Får jag in mer pengar pre så blir ju spelet efter floppen mer lättspelat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
larsdissler Postad 26 December , 2007 Rapport Share Postad 26 December , 2007 Pot pre, syna 3 bet och få in pengarna på floppen. . jag skulle nog foldat Pre flop , men du skulle nog ha synat hans 20 bet iaf sen ta de där ifrån lol Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ackeman Postad 26 December , 2007 Rapport Share Postad 26 December , 2007 Jag bettar ut på turnen för att veta var jag står, och foldar på omslag. Fi's bet på turn blir svårtolkat som spelat nu. Tycker att den här handen är ett exempel på hur viktigt position är, den blir så mycket lättare att spela i position. Sen pottar jag lätt pre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Paschendale Postad 28 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 December , 2007 Ja, resultatet blev alltså att jag la mig på turn. Tack för kommentarerna, ska tänka på det ni sagt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BaadBoooy Postad 30 December , 2007 Rapport Share Postad 30 December , 2007 jag skulle nog foldat Pre flop , men du skulle nog ha synat hans 20 bet iaf sen ta de där ifrån Du verkar ju inte riktigt haj på PLO de ser man ju nu. 789T är en väldigt bra hand preflopp. Men du är väl som dom flesta andra som kommenterar här, en vanlig HE spelare som tror PLO funkar som HE. Och på den där nivån hade jag spelat den stenhårt, potta om preflopp, pottaflopp. Turn hade man väl provat potta igen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts