Gå till innehåll

Går det att lägga?


sulla

Recommended Posts

Funderade på att posta denna i handanalys, men alla fattar att det är en bad beat. Så passar istället på att fråga om det går att lägga denna i läget som upstod.

 

Jag vet att jag limpat lite fiskigt så kommentera inte det. Övrig info är avarage typ 13K, rätt ny på bordet men FI verkar kompetent.

*********** # 1 **************

PokerStars Game #14054784080: Tournament #70317429, $200+$15 Hold'em No Limit - Level V (200/400) - 2007/12/23 - 17:51:19 (ET)

Table '70317429 433' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: Joshk1981 (13375 in chips)

Seat 2: LadySusy (24350 in chips)

Seat 3: steeldag (29625 in chips)

Seat 4: bachelor_80 (20000 in chips)

Seat 5: Hanamichi23 (10950 in chips)

Seat 6: chorale (37903 in chips)

Seat 7: celery (18500 in chips)

Seat 8: rfrf8 (5400 in chips)

Seat 9: Bumper 5 (12500 in chips)

LadySusy: posts small blind 200

steeldag: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to bachelor_80 Jack of DiamondsAce of Diamonds

bachelor_80: calls 400

Hanamichi23: folds

chorale: folds

celery: folds

rfrf8: folds

Bumper 5: folds

Joshk1981: folds

LadySusy: calls 200

steeldag: checks

*** FLOP *** 4 of HeartsKing of Hearts8 of Diamonds

LadySusy: checks

steeldag: checks

bachelor_80: checks

*** TURN *** 4 of HeartsKing of Hearts8 of Diamonds3 of Diamonds

LadySusy: bets 800

steeldag: calls 800

bachelor_80: calls 800

*** RIVER *** 4 of HeartsKing of Hearts8 of Diamonds3 of DiamondsKing of Diamonds

LadySusy: bets 2000

steeldag: folds

bachelor_80: raises 4000 to 6000

LadySusy: raises 17150 to 23150 and is all-in

bachelor_80: calls 12800 and is all-in

*** SHOW DOWN ***

LadySusy: shows 3 of Clubs3 of Hearts (a full house, Threes full of Kings)

bachelor_80: shows Jack of DiamondsAce of Diamonds (a flush, Ace high)

LadySusy collected 41200 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 41200 | Rake 0

Board 4 of HeartsKing of Hearts8 of Diamonds3 of DiamondsKing of Diamonds

Seat 1: Joshk1981 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: LadySusy (small blind) showed 3 of Clubs3 of Hearts and won (41200) with a full house, Threes full of Kings

Seat 3: steeldag (big blind) folded on the River

Seat 4: bachelor_80 showed Jack of DiamondsAce of Diamonds and lost with a flush, Ace high

Seat 5: Hanamichi23 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: chorale folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: celery folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: rfrf8 folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Bumper 5 folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mtp att du limpade pre för deception value så tycker jag att du spelade den bra.

 

kanske borde du reraisat lite mer på turn

 

Gott om folk som limpar Axs tidigt så speciellt mycket deception tycker jag inte det är. han har antingen nötfärg, kåk eller en bluff. Det är inte en värdeaise med Q hög färg eller trips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledning till limpen är att raise UTG med AJ nära på är uteslutet. Man får aldrig syn av sämre händer i princip och har kass pos. Lite win lite loose big typ. Fold var ett alt men kände att jag fick svårt att lägga den så billigt(vet att det lät idiotiskt).

 

Tanken var att folda alla floppar utan minst tvåpar/färgdrag.

 

Men man ska veta att under första timmen är det mycket kvalare med, samt en del mindre bra lirare, att han dubblat betyder väl iofs oftare att han är duktig än att han är fisk iofs.

 

Men vad jag sätter han på är, typ triss, någon form av färg, och i vissa fall tvåpar tom. Kåk finns naturligtvis med i bilden med men fick inte ihop det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldar pre.

 

Som spelat kan man nog folda mot pushen, med tanke på nivån. Lite vekt kanske, men utan read är det svårt att se vad han ska ha där utom just kåk.

 

Tanken var väl lite att han kan ha vad som, frågan är ju snarare vad han är beredd att stacka med.

 

Finns ju folk som i det läget bettar ett fg-draget på turn och stackar in när det sitter då de antagligen sätter mig på en sämre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är antagligen alldeles för godtrogen för att kunna bli en riktigt bra pokerspelare, men när folk trebetar all in på rivern på en parad bräda med tre kort till en flush så brukar jag oftast lita på att de har kåken. Det faktum att vi själva har nötflushen tycker jag egentligen talar ännu mer för att så är fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sulla

"Anledning till limpen är att raise UTG med AJ nära på är uteslutet. Man får aldrig syn av sämre händer i princip och har kass pos. Lite win lite loose big typ."

 

Extremt få riktigt duktiga spelare limpar AJs utg.

 

"Tanken var att folda alla floppar utan minst tvåpar/färgdrag."

 

Du säger ingenting om hur du tänker spela postflop med det här. Du openfoldar alla floppar där du inte har färg eller tvåpar+ alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är jävligt svårlagd utan read. Jag fick själv bita i det äpplet på åland i förrgår. Andra kort givetvis men exakt samma läge förutom att jag inte hade nötfärgen och att jag trodde att synen skulle kosta 10% av potten. Jag hade inte synat pottomslaget i mitt fall om jag sett rätt på hur stort bet han gjorde men med nötfärgen hade jag ganska säkert gjort det.

Iofs var jag i allra högsta grad levande även efter den synen också.

 

Aaaanyway. Hur ser prisstrukturen ut och hur många spelare är det kvar?

 

Svårt att säga... Nu såhär i ”nyktert” tillstånd säger jag nog fold i ditt fall. Väl i stridens hetta hade jag troligen hittat syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läget var typ en timme in i million. Stackarna är relativt djupa men vill ju alltid ta en chans att dubbla om det känns rätt.

 

En fråga till de som tycker den är felspelad pre och på flopp, hur hade ni spelat den? Tycker raise utg känns kallt, lite att göra handen till bluff typ. Och att vika rätt av är ju också surt. Handen tål ju inte att syna en raise, pos suger och den är för vek. Limpar man finns det alltid nån som sätter en på en hand och inte vågar höja.

 

ESDF: Ja, tanken var att vika allt som inte var 2par+ eller nötfärgdrag. Möjligen hålla nere en låg pott med toppar till showdown med iofs. Sen finns ju chansen att det ser ut som det gjorde och blir rundcheck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...