Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Slutar där för idag, hittar en hand där jag dubblar vilket gör att jag bara landar 20 minus ist för 100. Handen finns längst ner i detta inlägg. Har btw varit en sjukt kall dag, inte blir det bättre av att jag spelat vissa händer sjukt dåligt men har haft sjukt otur också. Eller vad sägs som den här handen:

Har AK och höjer, motståndaren synar.

Floppen kommer A-8-7. Jag betar, han re-raisar. Jag synar. Här är jag ganska säker på att jag leder men är fortfarande rädd för A-8 och A-7.

Turn kommer en 8. Pang, bästa kortet förutom en kung. Det eliminerar hans A-7 helt om han har den. Risken att han sitter på A-8 är också sjukligt liten nu så jag gör en kraftig raise. Han synar.

River: J. Min första tanke är att han har AJ, faktiskt. Men jag kan inte stoppa mig själv från att gå all in. Jag måste trycka här, har redan lagt in 2/3 av stacken plus att det är lika stor chans att han har AQ, A10 eller A7. Han synar min all in och visar givetvis upp fitt AJ..

Slutar dock inte back så mycket idag ändå vilket är helt sjukt. Känns som att jag gått rejält back men plussat stabilt ändå "i smyg" så slutar "bara" minus drygt 40 kr. Kunde varit sjukt mycket mer med tanke på hur jag spela idag.

Bankrull: Cirka 4240 kr.

***** Hand 549821008 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 28 december 2007 03:08:57

Britta 88 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: AndreaasB (92.82)

Plats 4: Franzen89 (137.30)

Plats 5: jOELb1tAR (202.04)

Franzen89 lägg LM 1.00

jOELb1tAR lägg SM 2.00

** Giv **

AndreaasB [2k, Knk]

Franzen89 [N/A, N/A]

jOELb1tAR [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

AndreaasB Höj till 6.00

Franzen89 Höj till 10.00

jOELb1tAR Lägg

AndreaasB Syna 10.00

*** Flop(Board): *** : [6k, Kns, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

Franzen89 Satsa 4.00

AndreaasB Höj till 25.00

Franzen89 Syna 25.00

*** Turn(Board): *** : [6k, Kns, Dk, 6h]

*** Bet Runda 3 ***

Franzen89 Satsa 8.00

AndreaasB All-in 57.82 Rätt o pusha här? Jag gillar det då han får ta beslutet!

Franzen89 Syna 57.82

*** River(Board): *** : [6k, Kns, Dk, 6h, 2h]

*** Showdown *** : Rake: 4.69 Totalpott: 182.95

AndreaasB [2k, Knk] Två par, knektar och sexor Vinst: 182.95

Franzen89 Lägger mig Vinst: 0.00

jOELb1tAR Lägger mig Vinst: 0.00

• Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Det här börjar bli så SJUKT. Kan itne plussa längre. Fiskarna på SS har bättre hand hela tiden. Backar typ 30 kr denna session men var plus 300 ungefär när fittoturen kommer. Första fixar jag nötflush på river. Både han o jag fick hjälp av damen på river. Han fick dock kåk med sina pocket damer...

Samma jävla snubbe blir all in mot några händer senare på bordet J-10-x-x. Jag har 10-10, såklart han har JJ. SIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICK!

Postad
Andreas Bohman, right?

när blir det 2,5/5 för din del?

att bo nära svallings är överskattat

Svårt o se om det någonsin sker :lol: Jag är så sjukt bra på tilta nämnligen. Backa 2k idag så tar ut dem andra 2 och tar ett litet break. Känns som att jag tiltar 24/7 nu :-(

Förhoppningsvis återkommer jag

• 2 weeks later...
Postad

Hmm, satte in lite pengar i förrgår. Satte in samma summa som jag hade kvar förra gången nämnligen 2k.

Sitter o funderar på vad jag ska spela. Vill lära mig spela cashgame bättre men känns som att min edge på SnG är sjukt stor jämfört med cashgame. Grindat upp mina 2k till 7k på bara SnG (T om, backat 50 kr på cashgame :-D). Så jag vet inte om detta slutar i en SnG-dagbok ändå, får se. Kommer iaf grinda senare, sjukt trött nu o ska nog ta och sova lite.

Poker + EPTlive är nöten!

Postad

Sjukt trött nu. Blev en sjukt svängig och LÅNG session. Spelat oavbrutet sen 22:00 o jag sov bara 5 timmar inatt. Blir en lång och skön sömn nu. Slutar efter mkt om och men lillplus på 1000 kr, hade kunnat vara sjukt mkt mer men också gul. Vissa HU-matcher hade jag sjukt tur i och i vissa var riggen så sjuk mot mig att jag nästan slog sönder dörren.

Men men, la in 2k. Rullen är nu på 8.5k. Jag kommer ta ut 5k och behålla trygga 3.5k. Ingen idé och sitta med en jätterulle när jag främst spelar 200 kr hu. Min edge är tillräckligt bra plus att jag inte vill riskera hela rullen ifall jag tiltar loss.

Over and out for today!

Postad

Busta långlördag när jag överspela 44 för chiplead, surt som fan. Är sjukt tiltad från mitt SnG spel. Gick piss, hade 6k idag inne på SvS-kontot och dem rann ner till 3k. Sen började jag gambla och spelade på tok för högt för min rulle men lyckades ta mig till 7.2k iaf. Kommer ta ut ytterligare 5k, jag har för lätt att tilta just nu helt enkelt. Kvar på kontot ligger 2.2k. Allt ingår i rullen men jag tar det säkra för det osäkra och håller större delen av rullen från klienten.

Kanske lirar lite mer, men tveksamt. Är sjukt trött och sjukt tiltad, kämpade som ett djur för att få minst even idag.

Rulle vid start: 2k

Nuvarande rulle: 12.2k

Mål: 100k

Over and out for today!

Postad

Haft ett litet uppehåll från pokern, tappa 3k i Måndags så orkade inte tänka, läsa eller spela poker. Fick lite sug idag och la in lite cash. Spelade bra idag och inte tiltat ett öre trots vissa sjuka river träffar. 2-outare och 3-outare ett antal gånger. Slutar dagen cirka 2k plus vilket är skönt. "Tagit tillbaka" två av de tre nu. Är riktigt trött och ska nog gå o lägga mig nu.

Rullen vid start: 2k

Rullen nu: 12k

Mål: 100k