Gå till innehåll

Lasse spelar nl400-nl800 Prima!


estella

Recommended Posts

Hej!

 

Sitter o hänger har på pokerforum mest hela dagarna (utan att skriva så mkt) så tycker väl det e dags att öppna en egen dagbok!

 

Som sagt så heter jag Lasse, är 25år och bor i Sthlm. Håller just nu på med min C-uppsats i företagsekonomi med redovisningsinriktning på Sthlms universitet. Är inte på mitt fjärde pluggår då jag i våras studerade på UCSD i San Diego, USA, en termin för att få lite omväxling i det tråkiga livet här hemma. Målet är att så småningom bli revisor. Förutom skolan så idrottar jag oxå seriöst, är spelande tränare i ett innebandylag från sthlm som just nu ligger i div 1, ngt som även det tar tid men är väldigt roligt.

 

Har spelat poker i drygt 5 år på nätet och haft det som min enda inkomst sen ca 4 år tillbaka. Började min pokerkarriär på ladbrokes och har sen bytt runt mellan en massa olika klienter, för tillfället spelar jag på nordicbet (Prima) och sporadiskt på Betsafe (Cryptologic). Spelar mkt 2,5/5 nl texas men även andra nivåer runt om och brukar oftast ha minst ett 2/4 pl omaha bord uppe oxå då det alltid e kul att fiska lite :-) Normalt spelar jag 4-6 bord men beror lite på hur sugen jag är. Brukar alltid lyckas börja surfa efter ett tag o på så sätt tappa lite fokus från pokern. Ngt som jag försöker jobba bort.

Har tänkt att i dagboken lägga upp HH:s, resultat samt allmänt diskutera roliga, intressanta saker i livet.

 

Mitt alias har jag inte bestämt än om jag ska släppa, ska fundera lite på om det finns värde i det.

 

Mitt namn här på pokerforum e jag inte alls nöjd med men man kan ju tydligen inte byta så får väl leva med "gunnar". Tog det för att det är min pappas namn o mitt andranamn. (Ingen koppling till CDS nu tack =))

 

Rullen ligger för närvarande på drygt 20k på prima..

 

Trevlig läsning!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!

 

I dag e det ju fredag så ska alldeles strax ner till systemet för att storhandla :-D

 

Tyvärr kommer det inte bli någon grind idag, sparar det tills imorrn istället. Ska hem till en kompis efter systemet o dricka ngra öl, han e idrottslärare o ska fira av jullovet med några arbetskamrater, efter ölen går vi ner till biljardpalatsen o fortsätter... kl 7 ska jag sen vara på sturebadet för bastu o bubbel med några andra kompisar, självklart ingår alkohol även i den aktiviteten 8-) Skulle nog tippa på att det avslutas med en utgång o en sen taxiresa hem. Är mkt förhoppningsfull inför dagen....

 

Inte använt mig inte av PT senaste tiden, har en gammal utgången version, skulle därför uppskatta tips på vart man kan ladda ner (köpa?) en ny version.

 

ska försöka logga in senare på dan.. /Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma efter en riktigt bra kväll!

 

Biljarden gick bra skulle man kunna säga, 2 timmars biljard och 5 öl kostade 80 kr för mig o drygt 300 för de andra, sa aldrig att jag spelade i skollaget och kvalificerade mig för sm innan vi började betta :-D

 

Sturebadet därefter var riktigt grymt, hade hyrt en "turkisk" våning med ångbastu, vanlig bastu o 12 gradigt bad, var riktigt uppfriskande. Efter det gick vi till O-baren o sen East, var kul men känns skönt o vara hemma i hyfsad tid för en gångs skull...

 

Funderar på en kortare grind nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagsboksriggen verkar funka som den ska. Första passet slutade +1623 efter stabilt spel, klonkade en pott i början på 1k med rivrat set mot lägre set, annars kändes det stabilt rakt igenom.

 

Planerna för morgondagen e väl att köpa julklappar vilket jag inte gjort än, sjukt dålig på det, vet inte vad jag ska köpa till tjejen heller, alltid denna ångest....

 

aja, läggdags!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God Jul allesammans!

 

Bara spelat en kort session sista två dagarna, slutade på -95 efter att ett tag legat -1,2k. Tänkte spela ett tag nu, finns ju inte så mkt bord uppe men sitter nog o slöspelar lite olika nivåer. Tycker julafton e sjukt seg på dagen, finns ju inget att göra typ. Är hemma hos mina föräldrar och mina två lillebröder i Åkersberga, blir lugnt hela kvällen. Imorrn e det däremot ett jätteutkliv på g med lite gamla barndomskompisar.

 

detta hände i 2a handen jag spelade, julafton idag eller :-D

 

estella wins $257 with a Royal Flush, Diamonds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat ngra timmar nu o svängt en hel del, lyckades till slut jobba upp från minus efter ngra tursamma träffar :-D Lyckades toktilta en kille på plo400 efter att dragit ut han o fick därför ca 600 extra av han innan han lämna bordet. slutade på +900 vilket jag får vara mkt nöjd med tanke på mitt spel i ngra händer.. Kommer nog lira lite mer senare ikväll, ganska händelsefattigt annars här hemma.

 

Skulle behöva hjälp med PT elr ngt annat program så jag kan börja posta lite intressanta HH:s. Tipsa gärna om länkar elr vilket program man ska ha och hur man får tag i det för jag e helt okunnig på ämnet...

 

/Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sessionen slutade +500, låg som vanligt minus i början efter att förlorat ett inköpmed AA mot KQ efter AJ10 flopp :evil: Inte så mkt att göra direkt.

 

Ska åka och kolla på bil imorgon, länge varit sugen att köpa ngt nyare än min Opel Vectra -90 som jag har nu men har liksom aldrig blivit av. Har tänkt att lägga max 100k SEK, bilen som jag ska kolla på imorrn är en Chrysler 300M -00 svart som har gått 8900 mil, kostar 70k SEK. Någon som har några andra förslag i den prisklassen?? Vill ha en sedan med hyfsad motor, annars inte direkt ngra krav.

 

Ska lira lite Guitar hero nu, spöa upp brorsan som vanligt :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis spelat en session som slutade +1150

 

Pokern känns mkt stabil för tillfället, känns som jag har tillräckligt bra koll på de andra bra spelarna nu vilket gör att det känns bekvämt att spela igen. Haft en rejäl downswing i höst (bl.a -17k på 3veckors 2/4 plo) men känns som jag kommit ur den och kan spela mitt A-game igen. Hade några intressanta händer idag, testar att lägga upp en hand med hjälp av handhistorin:

 

Spelaren är ganska ny på bordet, inte gjort så mkt väsen av sig än, jag har spelat ganska aggresivt tidigare mot hans blinds o då inte fått mothugg. Spelade ett fullt shorthanded bord, dvs 6 spelare. Hur ska jag spela efter flop?

 

Preflop

Re-Phil (300$) (BB US $3.00) Reraised US $36.00

estella (300$)(Dealer) (:6g::6b: ) Raised US $12.00 Called US $27.00

 

Flop :7g::8s::9s:

 

Re-Phil (BB) Bet US $79.50

estella (Dealer) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej estella, dig har man spelat mot :-) GL

 

 

Vilket primaskin spelar du genom, bananer? Hur upplevs motståndet på nl400/600? Är själv sugen på lite banansiter, sitter för tillfället på party och nöter.

 

 

Tycker själv att NL500-NL600 är ganska mycket lättare än NL400. Spelar på NordicBet som har $500 sign-up bonus, 30% rakeback samt Poker Points Bonus som automatiskt växlas mot pengar i slutet av varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket primaskin spelar du genom, bananer? Hur upplevs motståndet på nl400/600? Är själv sugen på lite banansiter, sitter för tillfället på party och nöter.

 

Spelar liksom ekelund för nordicbet med 30% rb och 250$ i inväxling för varje 50k player points vid månadens slut. Skulle tippa på att det totalt blir strax över 40% rb.

 

Angående nivåerna trivs jag bäst på 2,5/5, brukar hitta bäst värde där, är många fler nötgrinders på 2/4. Självklart kan det skilja från gång till gång men så är min känsla. 3/6 kan vara riktigt fiskigt oxå men föredrar ändå 2,5/5. Brukar blanda mellan nivåerna p.g.a utbudet av fisk, försöker köra mkt tableselection även fast det inte alltid lyckas så bra.

 

Läggdags nu, sjukt trött, uppdaterar mer imorrn.. Nån som har ngt att säga om handen jag postade föresten???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...