TeddaA Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Just sett Dödarns videodagbok på pokermagazine.se.. http://www.pokermagazine.se/dodarns-videodagbok-oktober-2007.php Några fler som hunnit se oktober-dagboken..? Vad har ni för spontana reaktioner? Har han lyckats? Jag tycker själv att det var bra så länge han höll sig till att spela poker och analysera händer.. Citera
AutoExec Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Spontant, efter att bara ha sett inledningen och de första två minuterna; kan jag nog påstå att jag hellre läser om hans dag, än ser honom agera framför någon halvtaskig kamera. Citera
MajkTheBike Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Jisses, vad dåligt! Tycker om hans "text-blog" i PM, men han passar inte i bild. Vissa görs sig bra i skrift andra i tv och en del ska hålla sig bort från all publicitet. Håll dig borta från TV och fortsätta skriva istället!!!!! Citera
TeddaA Postad 20 December , 2007 Författare Rapport Postad 20 December , 2007 är beredd att hålla med här.. efter att ha läst hans dagbok var man riktigt sugen på att se om han skulle lyckas även med en videodagbok. Men hade jag inte läst dagboken innan jag sett videodagboken så vetifan om ja skulle gjprt det nu Citera
kravmärkt Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 ni måste ge han lite tid men han måste samtidigt ge något tillbaka. Att klippa bort dom dära tvåmeters pollisarna skulle vara ett ev+ om han ska använda sig av schtek backslickstylen Citera
tuppjuck Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 E inte detta pilotavsnittet Ge han lite tid som sagt.. Ang pollisarna så blev ja faktiskt liite avis måste ja erkänna or not.. Citera
mr_telefon Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 vrf fick man inte se sista handen? den som verkade roligast haha Citera
DODARN1491911304 Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Jag får medge att jag, för en gångs skull, hade puls innan jag skulle läsa kommentarerna om min pilotvideodagbok. Jag befarade att den skulle bemötas med en del kritik, så jag blev inte chockad. Resultatet blev långt ifrån vad jag hade hoppats, planerat eller väntat mig och det kan jag ingen annan skylla än mig själv. Mediamannen "FIlm-Gunnar" som skötte all filmning och redigering gjorde ett utmärkt jobb och gjorde vad han var tillsagd att göra. Under inspelningarna insåg jag ganska fort att det är betydligt svårare och tidskrävande än jag någonsin kunnat ana att skapa TV. Med 0,0 erfarenhet och några idéer och visioner som ständigt fick justeras blev resultatet som det blev. Jag hade högre förväntningar på mig själv, liksom jag förmodar att ni hade. Utgångsläget var dock lurigt, eftersom ribban lagts av tittarna där dagboken individuellt ligger i dagsläget. Jag får se om jag gör fler. Det känns som om det inte riktigt var min grej. Men, å andra sidan skulle jag aldrig ha vetat om jag inte provat. Se det som en backsession på en 100-200-skottning Citera
mr_telefon Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Jag får medge att jag, för en gångs skull, hade puls innan jag skulle läsa kommentarerna om min pilotvideodagbok. Jag befarade att den skulle bemötas med en del kritik, så jag blev inte chockad. Resultatet blev långt ifrån vad jag hade hoppats, planerat eller väntat mig och det kan jag ingen annan skylla än mig själv. Mediamannen "FIlm-Gunnar" som skötte all filmning och redigering gjorde ett utmärkt jobb och gjorde vad han var tillsagd att göra. Under inspelningarna insåg jag ganska fort att det är betydligt svårare och tidskrävande än jag någonsin kunnat ana att skapa TV. Med 0,0 erfarenhet och några idéer och visioner som ständigt fick justeras blev resultatet som det blev. Jag hade högre förväntningar på mig själv, liksom jag förmodar att ni hade. Utgångsläget var dock lurigt, eftersom ribban lagts av tittarna där dagboken individuellt ligger i dagsläget. Jag får se om jag gör fler. Det känns som om det inte riktigt var min grej. Men, å andra sidan skulle jag aldrig ha vetat om jag inte provat. Se det som en backsession på en 100-200-skottning Du får inte sluta innan vi får se dig dampa som du sa i slutet Lätt att du ska göra minst en till iaf, sen kan vi utvärdera. Tycker det är intressant att följa dig iaf. Hellst ännu mer poker bara. Citera
Herveao Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Efter att ha kollat videodagboken heltok gjorde så kan ja säga att även mina förväntningar var högre. Där visas lirandet "live" med kommentarer till i ungefär 40 mins tid, efter det går han igenom viktiga tidigare spelade händer i pokertracker. Det är alltså bara själva dataskärmbilden som spelas in och kommenterarna. Ingen kameraman nödvändig. Att se någon spela 4-5 bord samtidigt "live" med kommentarer tror jag hade gjort videodagboken betydligt intressantare och lärorikare (om du nu har lust att bidra med ännu mer pokerkunskap:)). Faktum är att det heltok gorde var iaf för mej tom roligare än att läsa dagboken i PM. Om du gjort samma sak lär det varit ännu bättre. Det goaste me denna videodagbok va tomte förklarandet av motståndarna. Alltid lika skoj Annars är det spelandet som är intressant, viss kebabteori och filosofi är väl ok, men ja tyckte de blev lite i överkant för film. Ska dock sägas att vissa gånger i dagboken i PM är filosofiska funderingar roligare än pokern. Exempelvis förklarandet av vad en "coca cola" människa innebär. Citera
mr_telefon Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Efter att ha kollat videodagboken heltok gjorde så kan ja säga att även mina förväntningar var högre. Där visas lirandet "live" med kommentarer till i ungefär 40 mins tid, efter det går han igenom viktiga tidigare spelade händer i pokertracker. Det är alltså bara själva dataskärmbilden som spelas in och kommenterarna. Ingen kameraman nödvändig. Att se någon spela 4-5 bord samtidigt "live" med kommentarer tror jag hade gjort videodagboken betydligt intressantare och lärorikare (om du nu har lust att bidra med ännu mer pokerkunskap:)). Faktum är att det heltok gorde var iaf för mej tom roligare än att läsa dagboken i PM. Om du gjort samma sak lär det varit ännu bättre. Det goaste me denna videodagbok va tomte förklarandet av motståndarna. Alltid lika skoj Annars är det spelandet som är intressant, viss kebabteori och filosofi är väl ok, men ja tyckte de blev lite i överkant för film. Ska dock sägas att vissa gånger i dagboken i PM är filosofiska funderingar roligare än pokern. Exempelvis förklarandet av vad en "coca cola" människa innebär. 2 skiljda saker enligt mitt tycke. Heltok gjorde inte direkt en videodagbok? Snarare en utlärningsfilm. Dödarn har inte som mål med denna videon att lära oss "fiskar" att bli bättre på poker. Därimot hade jag inte tackat nej till en skärminspelning av Dödarn heller Citera
Anderssj Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Får säga att jag blev positivt överraskad efter att ha läst kommentarerna innan jag såg din videodagbok men jag tycker den var helt okej. Kul och få se lite hur du tänker och agerar under potterna, i vanliga fall läser man ju det men nu blir det mer verkligare. Citera
estella Postad 21 December , 2007 Rapport Postad 21 December , 2007 Får säga att jag blev positivt överraskad efter att ha läst kommentarerna innan jag såg din videodagbok men jag tycker den var helt okej. Kul och få se lite hur du tänker och agerar under potterna, i vanliga fall läser man ju det men nu blir det mer verkligare. Håller helt med Anderssj här, trodde det skulle vara sämre, tycker det var klart sevärt. Mkt intressant att följa ditt tankesätt "live" i specifika potter. Kunde vara mer av den varan... Sen var ju dialekten som du påpekade några gånger riktigt vidrig Hoppas spelet vänder!!! //Lasse Citera
_ekan_ Postad 21 December , 2007 Rapport Postad 21 December , 2007 Varför kritisera killen som du bustar med K7? Citera
Aike Postad 21 December , 2007 Rapport Postad 21 December , 2007 Tyckte potterna du spelade var intressanta och du har bra speakerröst. Shuffleboardliret var dock trist. Samtidigt är det ju så att jag hade en föreställning om hur du är baserad på de skrivna dagböckerna. Klart att det finns en viss skillnad att se dig på video. Men du klarar dig bra där. Det måste bli en fortsättning, för det var ju en cliffhanger du avslutade med:-) Citera
RuchYa Postad 21 December , 2007 Rapport Postad 21 December , 2007 Jag tycker det var helt okej för att vara ett pilotavsnitt. Klart att du skall köra vidare =) Citera
heltok Postad 21 December , 2007 Rapport Postad 21 December , 2007 tyckte det var roligt att se challe50 och cessan också. hade det inte varit för dialekten hade jag trott ni var i norrland..... =) kul att höra hur du resonerar, tycker det stämmer rätt bra överens om den readen man haft på dig Citera
HerrDaniel Postad 21 December , 2007 Rapport Postad 21 December , 2007 Man ser ju inte ett skit, allt är pyttesmått! Bättre att tanka upp den i en nerladdningsbar version eller nåt... Citera
Weedobooty Postad 21 December , 2007 Rapport Postad 21 December , 2007 Jag kan inte ens få den att börja rulla. Lite nyfiken bara - handlar det mycket om olika menstyper, Coca Cola-människor och kebab? Citera
GaZZoNa Postad 21 December , 2007 Rapport Postad 21 December , 2007 Helt ok..jag vill absolut se mer!!Gärna lite mer när du lirar poker....väldigt intressant att höra hur du resonerar kring händerna du lirar. Ps. Blev lite besviken på den omtalade kebabmagen...trodde den skulle va betydligt större! Citera
Kape Postad 21 December , 2007 Rapport Postad 21 December , 2007 Man ser ju inte ett skit, allt är pyttesmått! Bättre att tanka upp den i en nerladdningsbar version eller nåt... QFT Väldigt kass bildkvalitét som gör det jobbigt att följa. Händerna är roliga att höra resonemanget kring men då man inte ser så mycket så blir det inte bättre än "så där". Kanske skulle ni växla mellan inspelade händer och video? Citera
Snusarn Postad 21 December , 2007 Rapport Postad 21 December , 2007 införskaffa bättre kamera så kan det nog bli bra. Citera
PE Postad 21 December , 2007 Rapport Postad 21 December , 2007 Ser han andras kort på skärmen?.. Eller har jag missat nåt? Det ser ut som man ser dom andras hand innan det blir showdown.. Citera
Mickel Postad 21 December , 2007 Rapport Postad 21 December , 2007 Ser han andras kort på skärmen?.. Eller har jag missat nåt? Det ser ut som man ser dom andras hand innan det blir showdown.. Han visar spelade händer i PokerOffice. Citera
asfalten Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 Följande tycker jag: Skitkul att få höra kommentarer live under spelets gång, mer, mer, mycket mer av detta om det blir fler videodagböcker! Alla vill nog se dödarn tilta, men det blir ju bara krystat om nån snubbe ska glida omkring i rummet med kamera och försöka fånga det på film. Personligen kastar jag ingen stol i sängen eller soffan när jag blir utdragen om någon är hemma (även om det är den vidrigaste utdragningen sedan pigan i lönneberga fick rycka ut sin ruttnande tand). Speciellt inte om dom skulle ha en kamera i hand. Endast i ensamhet kan jag wrestla möbler. Summan av kardemumman: ge upp intentionen att fånga våldet på bild! (händer det så får det betraktas som en bad beat jackpot) skrota shuffle puck-bordet nu!(om det inte blir nåt sanslöst high stakes lir såklart) Tyckte dagboken var bra, den lider bara av några barnsjukdomar. Som ovan sagt räcker det förbannat långt med spela in vad som händer på skärmen och låta skånskan skena. Och kanske nån klassisk dödarn-betraktelse emellanåt. Kom igen nu, ge inte upp det här!!! Citera
Recommended Posts