Snabelguy Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 7.8 på imdb med nästan 12k röster säger motsatsen. Betyg på IMDB säger inte mycket. Men smaken är som baken.... Ps. bra initiativ att dra igång den här tråden. Tyvärr tror inte jag heller att det kommer så många bra tips för det känns som om det inte har kommit så många bra filmer på sistone. Mina tips på sevärda filmer är: Next The illusionist Bourne ultimatum Die hard 4.0 The departed Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BingoBenny Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Jaha, så det är IMDB man ska gå efter om det är en bra film eller inte?Det här visar ju bara vad du är för människa. Tycker 90% att det är bra, då måste jag också tycka det. Man vill ju inte vara utanför. IMDB är bra men enligt min uppfattning så är inte alltid betyget rättvist. Kan både vara högre och lägre än min egen smak. Jag håller med, men om jag ska vara ärlig så tycker jag att imdb oftast ger en riktigt bra fingervisning på vad som är bra resp. dåligt. Finns såklart ganska många undantag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Burning Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Imdb brukar vara tillförlitligt när det är 12k röster. Rescue dawn är riktigt sjysst faktiskt. Gillar den skarpt. Vilken film tänker du på när du säger wannabe-film? Filmtips: Eastern Promises American Gangster Shrek 3 Shooter The invinsible Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BingoBenny Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Reign over me är en annan bra film som jag tycker har blivit ganska rättvist röstad på imdb. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BingoBenny Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Ytterliggare en film som är ganska rättvist behandlad av imdb röstningen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 7.8 på imdb med nästan 12k röster säger motsatsen. lol, nej Andra höjdpunkter: Terminator 2 8.3 Tillbaka till framtiden 8.2 Gladiator 8.1 Heat 8.1 Terminator 8.0 Shaun of the dead 7.9 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vincentblack Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Reign over me är en annan bra film som jag tycker har blivit ganska rättvist röstad på imdb. Hmm, verkar bra. Har jag inte sett. Tack för dagens filmtips. Den ska jag nog se ikväll. Är den inte bra BB så kommer jag tillbaks och hackar på dig. Känns som man sett ALLA filmer som finns snart. Har min smak förändrats eller görs det för lite bra filmer nuförtiden? Däremot finns det en hel del filmer som kommer under 2008 som man är rejält sugen på. Får väl starta en egen tråd om jag ska lista dem, sorry för OT. Balls of fury - Pingiskomedi http://www.imdb.com/title/tt0424823/ 5/10 på imdb och jag själv skulle inte ge högre betyg men den är lite kul om man har spelat pingis själv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BingoBenny Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Filmtips: American Gangster Ett grymt bra exempel på att imdb kan ha fel När man först hörde att Denzel skulle göra en gangsterfilm så blev man helt exhalterad och tänkte:"Det här kan bara bli grymt bra, tänk om den blir bättre än självaste Gudfadern.." Oj så fel man hade.. Den här filmen är ett hån mot maffian..Jag menar, visst, den är bättre än dom flesta av skräpfilmerna som släpps idag, men någon klassiker är den knappast.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vincentblack Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Bästa film någonsin. Fear and Loathing in Las Vegas Har ni inte sett den så se den genast. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BingoBenny Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Betyg på IMDB säger inte mycket. Men smaken är som baken.... Ps. bra initiativ att dra igång den här tråden. Tyvärr tror inte jag heller att det kommer så många bra tips för det känns som om det inte har kommit så många bra filmer på sistone. Mina tips på sevärda filmer är: Next The illusionist Bourne ultimatum Die hard 4.0 The departed Okej departed var helt okej, men har du verkligen lyckats att se dom andra filmerna utan att somna? Respekt. EDIT: Next och Bourne ultimatum måste vara bland dom sämsta filmerna jag någonsin har sett och det här kommer från en person som har sett ganska många dåliga filmer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 De flesta filmer man ser är bara väntan på nästa P.T Anderson film och 15 februari är väntan över, då kommer "There will be blood". Daniel-Day Lewis (nominerad till en Golden Globe) och Paul Dano ( Little Miss Sunshine) i huvudrollerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 lol @ folk som inte bryr sig om vad IMDB-röstningarna säger. De bästa filmerna är i princip alltid de som har höga betyg på IMDB, och nu snackar vi såklart inte enbart om handling. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BingoBenny Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Balls of fury - Pingiskomedi http://www.imdb.com/title/tt0424823/ loool, jag kallade Next och Bourne ultimatum precis för "bland det sämsta jag någonsin har sett". Får ta tillbaka det, finns filmer som får dom att framstå som helt genialiska i jämförelse Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snabelguy Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Imdb brukar vara tillförlitligt när det är 12k röster. Rescue dawn är riktigt sjysst faktiskt. Gillar den skarpt. Vilken film tänker du på när du säger wannabe-film? Tänkte inte på nån speciell film utan tänkte närmast på att jag fick uppfattningen om att de försökte göra en fin, känslig o empatisk krigs-fängelse-rymningsfilm men tyckte inte att den levde upp till några större höjder på nåt plan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BingoBenny Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 lol, nej Andra höjdpunkter: Terminator 2 8.3 Tillbaka till framtiden 8.2 Gladiator 8.1 Heat 8.1 Terminator 8.0 Shaun of the dead 7.9 [X] Förväntad dum kommentar av eurytmech. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smiths Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 IMDB top 250 är självklart ett stort skämt. Hur stor sannolikhet är det att 28 av top 30 filmer någonsin är engelsktalande? Listan borde kallas Hollywood top 250. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Håller med Eury, idel skitfilmer under 2007. Måste ha varit nån typ av världsrekord i dassiga uppföljare detta året och det känns som filmbolagen börjar bli lika lata som speltillverkarna. Somliga av de tips man sett här är ju beyond hemska, men det var väl väntat. Nåväl, jag kom bara på en bra film jag sett under -07 och det var Ratatouille. Inte för att den var direkt jättebra, men rätt mysig och sjukt snygg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BingoBenny Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 IMDB top 250 är självklart ett stort skämt. Hur stor sannolikhet är det att 28 av top 30 filmer någonsin är engelsktalande? Listan borde kallas Hollywood top 250. Jag håller med till en stor del. Dock tycker jag fortfarande att imdb ratingen är riktigt bra oftast. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecklenburgare Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 De bästa jag har sett i år måste vara följande: Universal Soldier: http://www.imdb.com/title/tt1023347/ LOL: http://www.imdb.com/title/tt0462392/ 2 Hitmen: http://www.imdb.com/title/tt1105716/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 [X] Förväntad dum kommentar av eurytmech. [x] Smak är en utdöende egenskap, bäva månde Darwin Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Jag blev besviken på Rataouillie, efter alla lysande recensioner. Det var en bra film, men mer snygg än engagerande. Kanske det bästa jag sett i år, men det säger ju mer om filmåret Är jag den enda som inte sett Farväl Falkenberg btw? edit: Just ja, måste ju se Control! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Richi Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Balls of fury - Pingiskomedi http://www.imdb.com/title/tt0424823/ 5/10 på imdb och jag själv skulle inte ge högre betyg men den är lite kul om man har spelat pingis själv Jag har inte sett Balls of Fury eller har intresse för pingis men skulle ändå så där lite OT vilja rekommendera dig filmen Ping Pong från 2002. Länk: http://www.imdb.com/title/tt0328258/ Väldigt bra film med pingis tema. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Apocalypto Flags of our Fathers/Letters from Iwo Jima Eastern promises är nog de bästa filmerna jag sett i år. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tarmac Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Hmm, verkar bra. Har jag inte sett. Tack för dagens filmtips. Den ska jag nog se ikväll. Är den inte bra BB så kommer jag tillbaks och hackar på dig. Generellt sett bör man nog undvika filmer vars handling baseras på 9/11, dom får jättebra betyg, men det är patriotiskt röstande, sen dryper dom av självgod Amerika-propaganda .. Nej tack.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Richi Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Film som är ett måste att se om man tyckte om Eternal Sunshine of the Spotless Mind är "The Science of Sleep" av samma regissör. http://www.imdb.com/title/tt0354899/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts