Gå till innehåll

Deep stack turneringar?


rk2005

Recommended Posts

Jag signade på pokerstars för några dagar sen och nu undrar jag om de har några turneringar på sidan som är som svenska spels Sverige Rank eller Långlördagen där man börjar med 3000, 5000 eller mer. Finns det några sådana på Poker stars? Och i vilka pris klasser för jag ska lira ganska lågt hade jag tänkt.

 

Tacksam för svar

 

MVH Max

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS har en väldigt bra lobby där man ser oerhört bra vilka turneringar som går den närmaste tiden. Den är indelad i:

WIP - Regular - Sateliter - Special - Frirullar - Privata.

och sen med undergrupper så som hög - medium - låg - mikro - rebuy - turbo.

 

Detta gör att du lätt kan hitta den sort av turnering du är ute efter. Tror att du lättare hittar det på det sättet än genom deras support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag signade på pokerstars för några dagar sen och nu undrar jag om de har några turneringar på sidan som är som svenska spels Sverige Rank eller Långlördagen där man börjar med 3000, 5000 eller mer. Finns det några sådana på Poker stars? Och i vilka pris klasser för jag ska lira ganska lågt hade jag tänkt.

 

Titta på http://www.pokerstars.com/poker/tournaments/schedule/deep-stack/ för schema. 5000 i startstack och 30-minuters nivåer.

 

mvh /Alfredo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan är det även så att en standardturnering har nästan lika bra struktur som en 3000 startchips på Svs. Svs har ju en struktur som aldrig "lugnar ned sig". Det finns 3000 med 15 min perioder (dessa kallas inte ens deepstack) och som sagt deepstack med 30 min perioder. Vore kul om Svs- turrar kunde få lite bättre struktur och mer variation på inköpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Många bra råd här, tack allihopa.

 

Precis som Alfredo sa så kan du gå och se i deepstackturneringsschemat: http://www.pokerstars.com/poker/tour...le/deep-stack/

 

Som du ser i shemat är den billigaste deepstack-turneringen på $10, men precis som sagts i tråden så finns det turneringar varje dag som har "långsammare" struktur och som har "billiga" inköp.

 

De vanliga turneringarna som har garanterad prispott och som inte är återköpsturningar har ofta 15 mintuer långa perioder och man startar med då med 3000 marker. Dessa finns tex. för inköp på $5.50.

 

Om turneringen har 3000 marker i startstack står det vanligtvis i turneringslobbyn uppe till höger i informationsrutan.

 

Du kan också trycka på "Turneringsinformation"s-knappen (Tournament Info på engelska) i en turneringslobby, där antalet startmarker och strukturen på mörkarna mm. är beskrivna för just den turneringen.

 

Med vänlig hälsning,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk bara på att ha gott om tid.

DS-turrarna tar väl 10+h?

 

Spelar man en turnering som PLO - 6-max, så kan det ta 5-6h innan en segrare har korats, spelar man de mer populära NL-turneringarna så får man räkna med ca 8-10h, eller kanske t.o.m. uppemot 12h.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...