Gå till innehåll

Sviten upphör.


Sviten

Recommended Posts

Till de klubbar som har sponsorer:

 

Ett tips kan vara att sköta alla turneringsinköp på nätet. Man köper in som vanligt i klienten (till en turnering utan prize pool) och sedan betalar sajten ut manuellt efter resultatlistan som klubbvärdarna skickar in asap efter turnerings slut.

 

Det är inte särskilt mycket jobb för en sajt med ett sånt här upplägg och dessutom vill de gärna ha fler insättningar och pengar på sin sajt.

 

Det låter lite meckigt men det är verkligen no biggie. Enda negativa jag kan se med det hela är att vinnarna får vänta X antal dagar på sina pengar. Fast det kanske det är värt? Inga eller mindre pengar i lokalen = ingen eller mycket mindre rånrisk.

 

Dock så måste rånarna veta detta innan dom planerar sin gärning.

Dom tänker pokerklubb = pengar och drar dit.

 

Men visst, har dom folk på insidan och själva har vetskapen om att det nästan aldrig finns pengar i lokalen så minskas ju rånrisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 130
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tyvärr så är ju faktiskt staten en av bovarna i dessa rån. De har ju genom att förklara liknande klubbverksamhet som olaglig underlättat för varenda jäkla rånare eftersom dessa vet att det ska mycket till innan klubbarna polisanmäler. Är själv kassör i en pokerklubb som varit aktiv i snart ett år och numera är man ju väldigt försiktig till vem man pratar om verksamheten även om vi i vår lilla klubb spelar om väldigt blygsamma summor. ...

 

 

Jaja, det kan man tro och man har rätt att tycka det, men det är fel. Lapproffe har rätt i det här fallet, läs hans blogg:

http://lapproffe.blogg.se/

 

Kortoxen hade aldrig något rån under de 15 år jag gick på den, på grund av ett stort säkerhetstänkande med "sluss" där man kunde ta sig igenom första dörren med sin klubbnyckel, men gallergrinden tre meter bort var man tvungen att få öppnad av personalen. Detta i kombination med kamerabevakning både här och var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, det kan man tro och man har rätt att tycka det, men det är fel. Lapproffe har rätt i det här fallet, läs hans blogg:

http://lapproffe.blogg.se/

 

 

Det Lapproffe snackar om i sin blogg handlar främst om vinstdrivande klubbverksamhet - s.k svartklubbar - där det finns möjlighet att köpa mat & alkohol. Jag menar i första hand klubbverksamhet i form av en ideell förening där man träffas och spelar kort om pengar men där var och en tar med sig mat och dryck. Jag är alltså ute efter en lagändring när det gäller själva spelandet om pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appel ..bara för att du vill att Dilba ska sitta på ditt huvud behöver du inte skriva att mitt inlägg är olämpligt...du är olämplig som moderator om du inte kan låta folk ha åsiktsfrihet....din jävla Sosse...

 

EDIT: inlägget varnat för olämpligt språkbruk /Gdaily

 

Det heter yttrandefrihet, ingen bra idé att kalla någon sosse när det du helt klart verkar sakna utbildning.

 

@Topic, tråkigt att höra, tur att ingen blev allvarligt skadad iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...