Gå till innehåll

JJ vs ?? NL200 (Teoretisk fråga)


Recommended Posts

Detta är en teoretisk fråga som jag och Antisk snacka lite om igår .. Vill höra lite feedback, exemplet nedan utgår ifrån att det är första handen på ett bord med folk du aldrig spelat mot förut

 

Du har JJ och sitter på BB med 200$, CO raisar c:a 4xBB och det foldas till dig, vad gör du?

 

1. Probar, genom o betta pot eller kanske t.om 2xpot?

a.) Vad gör du isåfall om han ställer eller t.om re-raisar igen?

b.) Om han bara synar din re-raise, ger du en walk på potten om den är blank för dig? Eller spelar hårt på en blank flop?

 

2. Synar, och går in för att spela starkt på F/T/R?

a.) Vad gör du isåfall om han synar dig på flop och turn, vågar du skjuta igen på river, om vi utgår från att brädan är 9-hög?

b.) Checkar river?

 

När jag o Antisk snackade om detta läge så bestämde vi oss för att utan read så re-raisar vi nog pot, eller överbettar till typ 2xpot, vilket isåfall skulle vara ~40$, om killen dubblar vår re-raise till c:a ~80$ så synar vi pga odds, och hoppas på J på flop, om han däremot ställer så lägger vi. Men om brädan är blank efter o ha synat dubblingen, så ger vi walk på potten, synar han enbart raise så spelar vi ut hårt på en ofarlig bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en teoretisk fråga som jag och Antisk snacka lite om igår .. Vill höra lite feedback, exemplet nedan utgår ifrån att det är första handen på ett bord med folk du aldrig spelat mot förut

 

Du har JJ och sitter på BB med 200$, CO raisar c:a 4xBB och det foldas till dig, vad gör du?

 

1. Probar, genom o betta pot eller kanske t.om 2xpot?

a.) Vad gör du isåfall om han ställer eller t.om re-raisar igen?

b.) Om han bara synar din re-raise, ger du en walk på potten om den är blank för dig? Eller spelar hårt på en blank flop?

 

2. Synar, och går in för att spela starkt på F/T/R?

a.) Vad gör du isåfall om han synar dig på flop och turn, vågar du skjuta igen på river, om vi utgår från att brädan är 9-hög?

b.) Checkar river?

 

När jag o Antisk snackade om detta läge så bestämde vi oss för att utan read så re-raisar vi nog pot, eller överbettar till typ 2xpot, vilket isåfall skulle vara ~40$, om killen dubblar vår re-raise till c:a ~80$ så synar vi pga odds, och hoppas på J på flop, om han däremot ställer så lägger vi. Men om brädan är blank efter o ha synat dubblingen, så ger vi walk på potten, synar han enbart raise så spelar vi ut hårt på en ofarlig bräda.

 

Är inte det här jättedåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

probar, visst är det när någon raisat pre och du sitter före han och på floppen bettar du rakt in i han?

 

Probar är när aliens för upp mätutrustning köksvägen på dig.

 

Donka är nog ordet du söker.

 

Angående OP så svarade DJ-Kyckling bra.

 

Varför ska ni 3beta 2*pot? Om någon sen miniraisar tillbaka (hur ofta kan det hända?) så ska ni alltså syna (så ni e inne med halva stacken) och c/f alla icke-J floppar? Om jag förstått det rätt så är det nog det sämsta sättet att spela handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det 6 max eller 8/10 max?

 

Folk är genrellt mer aggressiva och drar mer moves på 6max, detta innebär att vi i 6max måste justera och vara lösare särskilt postflop.

 

Om Co raisar in för 7$ så raisar jag spontant tillbaka till 20$ kanske. Om man inte har nån read får man väl anta att han är tight/försiktig grinder. I såfall kastar han allt utom TT+ och AK här typ. Iofs synar dem flesta halvfiskarna med lite bredare range än så, och dessutom är dem flesta halvfiskarna fega på flop. Därför kommer floppen ge ett lite svårare beslut.

 

Om det kommer en Flop utan J så får man nog räkna bluffods och beroende på om man tycker det är värt skjuta 80% pot på flop.

 

Att tro att handen är good om man får syn och spela den för value är nog bara aktuellt med inbördes historik mot Fi och/eller om Fi är riktigt loose/tiltad mot dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det 6 max eller 8/10 max?

 

Folk är genrellt mer aggressiva och drar mer moves på 6max, detta innebär att vi i 6max måste justera och vara lösare särskilt postflop.

 

Om Co raisar in för 7$ så raisar jag spontant tillbaka till 20$ kanske. Om man inte har nån read får man väl anta att han är tight/försiktig grinder. I såfall kastar han allt utom TT+ och AK här typ. Iofs synar dem flesta halvfiskarna med lite bredare range än så, och dessutom är dem flesta halvfiskarna fega på flop. Därför kommer floppen ge ett lite svårare beslut.

 

Om det kommer en Flop utan J så får man nog räkna bluffods och beroende på om man tycker det är värt skjuta 80% pot på flop.

 

Att tro att handen är good om man får syn och spela den för value är nog bara aktuellt med inbördes historik mot Fi och/eller om Fi är riktigt loose/tiltad mot dig.

Tack för en vettig spekulation =) +1

Hursom, visade sig att det är vi som är i CO egt, kunde inte minnas hur situation såg ut exakt från igår, men det är vi som agerar från CO med JJ.

Och vi diskuterade aldri hur många som var på bordet, men när den teoretiska frågan kom upp så spelade antisk 6-max o var i dylik situation, så vi kan nog säga att det gäller SH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hursom, visade sig att det är vi som är i CO egt, kunde inte minnas hur situation såg ut exakt från igår, men det är vi som agerar från CO med JJ.

 

Och var sitter fi egentligen då? Före dig eller på BB? Konstig tråd med ett handexempel som ändras radikalt under resans gång.

 

Som det ursprungliga exemplet såg ut: En blandning av trebet och syn preflop tycker jag är bra. Ett mellanpar ur position är ett elände, så jag trebetar faktiskt mer än jag synar här(75/25). Det beror ju väldigt mycket på vilken read du har på fi. Vilken range raisar han med här? Vilken range synar han ett trebet med. Hur ofta viker han för ett c-bet? Kan han vika ett par pocketdamer på en flop med bara ett överkort eller tre låga? Vissa motståndare är potcommittade med ett pocketpar och en del viker AK mot ett trebet.

 

Din syn av ett fyrbet upp till 80 för att försöka pricka ett set kan ju knappast vara bra. Att få in nästan halva stacken och sen vika är inte bra och resonerar du på det sättet, ska du väl i princip spela alla pocketpar på samma sätt. Dina knektar är ju bara ett set-drag i det läget, precis som ett par tvåor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...