Gå till innehåll

3000 x bb

Softish

Recommended Posts

Svårigheten för mig att följa bankrullekraven är att det är så förbaskat trist att spela mot tighta grinders på 0.10/0.20 eller 0.25/0.50. Åtminstone om man inte har bra flyt. Har man inte det så är det alltför lätt att börja slaska och försöka bluffa sig till potter när man inte borde o s v. Även 0.50/1 känns trist eftersom det ofta rör sig om nötgrinders som spelar flera bord. Får man väl en bra hand så blir man därför många gånger slagen av en bättre eller så får man inte betalt när man slår dem.

Du borde gå upp i nivå, där de betalar av när du träffar bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Felet är i grunden att jag inte tillräckligt uppskattar onlinepoker i sig (live är skitkul) utan det är till största delen pengarna som lockar.

Jag tror du slog huvudet på spiken där. Det är svårt att bli vinnande på poker om man inte upskattar spelet - helt enkelt för att det kräver en massa analys, anpassning och tråkigt nötande för att bli bra på det. Intresse för poker är en mycket bra motivationsfaktor för att klara detta. Annars finns det väl ungefär lika mycket snabba och lätta pengar i poker som det finns i roluette.

Länk till kommentar

Instämmer till fullo. Svårigheten för mig att följa bankrullekraven är att det är så förbaskat trist att spela mot tighta grinders på 0.10/0.20 eller 0.25/0.50. Åtminstone om man inte har bra flyt. Har man inte det så är det alltför lätt att börja slaska och försöka bluffa sig till potter när man inte borde o s v. Även 0.50/1 känns trist eftersom det ofta rör sig om nötgrinders som spelar flera bord. Får man väl en bra hand så blir man därför många gånger slagen av en bättre eller så får man inte betalt när man slår dem. Felet är i grunden att jag inte tillräckligt uppskattar onlinepoker i sig (live är skitkul) utan det är till största delen pengarna som lockar.

hahaha.

Att hålla br krav och undvika och tänka så som du gör är en ganska viktig del om man är en vinnande spelare. Vadå blir slagen av en bättre hand, menar du att du betalar av med sämre händer men när du har bättre hand än Fi så foldar han?

Stor lucka i ditt spela i så fall.

Trist att spela mot tighta grinders?

Hur tänker du nu, du har spelar i 3 år och du kan inte slå NL50, vad får dig att tro att det kommer gå bättre på högre nivåer?

Anledning att en vinnande spelare som spelat länge skiter i br är för att han har redan massa pengar och letar efter dåliga spelare och hoppar mellan nivåer (letar värde), han tänker inte "ok, bara 400bb kvar o vinna, NL1000 here we come..."

Hur definerar du en vinnande spelare? Har svårt att tro att en spelare som lirat i alla fall 500K (NL200+) händer kommer bli så tiltad att han går upp några nivåer och skottar bort hela sin br.

PS, själv har gulat 3 gånger på skott, men det var för länge sen. Nu när man tänker tillbaka på det så skrattar man bara åt hur dumt det igentligen var, men det är sånt som kommer med tiden antar jag...

Föresten, har du aldrig tänkt på varför du aldrig ser en NL400+ spelare fråga om vilka br krav man bör ha?

Länk till kommentar