Gå till innehåll

Handanalyser och kvalité


Recommended Posts

Inte för att jag gör det själv men jag tror att det är enormt utvecklande att försöka svara på HH:s (som iaf inte är på en mycket högre nivå än vad man själv spelar på) och verkligen konkritisera vad man egentligen tror. Annars är det lätt att gå på magkänsla (psykologisk intuition) och tänka för sig själv att det är en enkel fold/call/raise etc. Om man tänker ett steg längre och börjar analysera varför man tänker som man gör så tror jag man lär sig mycket om sitt eget spel. Särskilt om man kombinerar det med andras analyser av handen.

 

Bra inlägg, håller verkligen med. Alla är vi pokerstudenter. Och förövrigt är det oerhört svårt för anyone att skriva en analys som har 0% felmarginal och som är helt befriat från godtycke. Det finns trots allt olika strategier man kan ta sig fram med i pokerspel och pokerteori ändras till exempel över tid med spelets egna trender och utveckling.

Och skriver man ett inlägg med utförlig argumentation så finns där ju faktiskt utrymme att bemöta felaktigheter eller åsiktsskiljdaktligheter på ett konstruktivt sätt. Personligen kan jag inte se hur det skulle vara något dåligt med att poker diskuteras på ett pokerforum.

Sen om man spelar på 2/4 kan man ju faktiskt ha nåt att lära ut till nån som spelar på 0.25/0.50 även om det finns nån som spelar mycket högre som kan tänkas läsa samma tråd, och som kanske kommer kunna skriva ett ännu mer lärorikt inlägg i samma tråd.

Det är väl bara att göra det, så vinner alla på det?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...