Gå till innehåll

Expekt.com PokerKryssning 2008!


Expekt.com

Recommended Posts

  • Svars 291
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ny fråga. :)

 

1. Kommer det gå ta ut pengar på båten via VISA? (Och kommer det isf vara utan växlingsavgift? hm)

 

2. Vilka nivåer är det tänkt att köras på sidospelen? Och är det bara Holdem eller kanske nån DC?

 

3. Är det taxfree på dessa båtar? Vad kostar spriten? ;)

 

Hej Freso!

 

1. Finns det kontakt med ett mobilnät ombord så kommer möjligheten finnas att ta ut pengar. Detta betyder att möjligheterna för detta därmed är begränsad.

 

2. I denna sak kommer efterfrågan att styra, där det finns intresse finns det spel. Vi kommer självklart att försöka att erbjuda en nivå som passar alla vilket betyder att dessa kommer att variera. Detta gäller även speltyp.

 

3. Låt mig återkomma gällande taxfree :). Kanske har någon på denna tråd närmare detaljer om vad som gäller här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3. Låt mig återkomma gällande taxfree :). Kanske har någon på denna tråd närmare detaljer om vad som gäller här?

 

Självklart finns det Taxfree på båten. Tror även priserna är bättre än Taxfreen på Vikingline och Siljas båtar.

 

Antar att det även är rätt billigt att handla sprit i själva Gdansk också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart finns det Taxfree på båten. Tror även priserna är bättre än Taxfreen på Vikingline och Siljas båtar.

 

Antar att det även är rätt billigt att handla sprit i själva Gdansk också.

 

Hej Bojen,

 

Tack så mycket för hjälpen och för att du fyllde i den 3e punkten!

 

//Expekt.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allesammans!

 

Registreringen till pokerkryssningen stänger klockan 09.00 Lördag morgon!

 

121 spelare har hittils registrerat till kryssningen och fler är att vänta.

 

25 platser garanti satelliten spelas på Fredag klockan 20.00, och övervärde är att vänta om inte 291 platser fylls snarast!

 

Förutom det så gratulerar vi de 4 spelare som vann sin plats via våra January Giveaway turneringar, välkommna!

 

Välkomna ombord!

 

//Expekt.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allesammans!

 

Registreringen till pokerkryssningen stänger klockan 09.00 Lördag morgon!

 

121 spelare har hittils registrerat till kryssningen och fler är att vänta.

 

25 platser garanti satelliten spelas på Fredag klockan 20.00, och övervärde är att vänta om inte 291 platser fylls snarast!

 

Förutom det så gratulerar vi de 4 spelare som vann sin plats via våra January Giveaway turneringar, välkommna!

 

Välkomna ombord!

 

//Expekt.com

 

 

den kankse man ska spela, vad kostar den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag funderade om det var billigare i Gdansk eller på båten. Spriten. :)

 

Sprit får man bara handla 1 liter Taxfree, dock får man ta med totalt 10 liter när du kommer från EU-land.

 

Så får att det ska vara helt grönt när du går igenom tullen på hemvägen så är det säkrast om du endast handlat 1 liter taxfree på båten, samt resterande 9 liter inne i Polen.

 

Men det jag framförallt är orolig över är att ha massa kontanter på sig...

 

Jo, hundratals pokerspelare som glider av färjan i Polen med fickorna fulla med kontanter känns som ett rätt lovligt byte för rånare och andra ohederliga medborgare som det ryktas finnas i Polen.

Inte direkt så att man vill lämna pengarna kvar i hytten heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sprit får man bara handla 1 liter Taxfree, dock får man ta med totalt 10 liter när du kommer från EU-land.

 

Så får att det ska vara helt grönt när du går igenom tullen på hemvägen så är det säkrast om du endast handlat 1 liter taxfree på båten, samt resterande 9 liter inne i Polen.

Höhö, sant. Jag är främst intresserad av 50%-ig Minttu... undrar om det finns i Gdansk...

 

Jo, hundratals pokerspelare som glider av färjan i Polen med fickorna fulla med kontanter känns som ett rätt lovligt byte för rånare och andra ohederliga medborgare som det ryktas finnas i Polen.

Hehe, inte så att jag tänkte att Polen skulle vara värre. Är lika orolig över att ha massa kontanter på mig i Stockholm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer det brännas av mindre turneringar medans den stora spelas? eller ere sånt som startas senare eller inte alls? Jag antar att sidegames kommer liras men e intresserad av just turneringarna. :shock:

 

Tjena Eken82!

 

Fler turneringar än vår angivna huvudturnering kommer inte att spelas.

 

Anledningar som tidsbrist och utrymme är huvudsakliga faktorer i denna fråga.

 

Däremot kommer Sng's att rulla för alla som är sugna på ytterligare fördelning av "prispooler". :-)

 

Givetvis så kommer också "cash" spel att erbjudas. Vi kommer självklart att göra vårt bästa för att erbjuda spel som passar samtliga, med hänsyn till speltyp och nivå.

 

Tack för din förfrågan!

 

//Expekt.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Strömberg hälsar alla Välkomna till expekt.com's PokerKryssning 2008!

 

Som många av er kanske känner till så är Glenn Strömberg expekt's ambassadör och affischnamn.

 

Han ser själv fram emot kryssningen och vi på Expekt.com bad han skicka en hälsning till alla här på forumet som reser med oss den 7-9:e Februari:

 

"Jag har alltid gillat att spela kort, både live och på nätet. Som gammal fotbollsspelare har man lärt sig att dra en spader på väg till eller från matcherna. Jag ser fram emot att åka på pokerkryssningen och jag ligger i hårdträning för att hålla mig långt framme. Är man tävlingsmänniska så är man. Jag hoppas att det blir många som hänger med på denna resa,

Vi ses!

 

/Glenn Strömberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Angående skattefrågan vid ev. vinst har ni förklarat det i nån annan tråd? var isåfall.

 

Och vad gällde PAF´s kryssningar så gällde det ju som så att spel på "internationellt vatten" inom EU skall ju givetvis vara skattefritt, eftersom spelet tillhandahålls på båten.

 

Vad har ändrats på denna punkt då ni ej vill gå ut med info ang. skattefrågan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Angående skattefrågan vid ev. vinst har ni förklarat det i nån annan tråd? var isåfall.

 

Och vad gällde PAF´s kryssningar så gällde det ju som så att spel på "internationellt vatten" inom EU skall ju givetvis vara skattefritt, eftersom spelet tillhandahålls på båten.

 

Vad har ändrats på denna punkt då ni ej vill gå ut med info ang. skattefrågan?

 

Hej Bikern!

 

Tidigare har vi valt att svara på följande sätt:

 

Med anledning av rådande diskussioner kring hur pokervinster skall beskattas så väljer vi att inte rekommendera i denna fråga under denna tråd.

 

Efterfrågas information om var vi är licensierade och vart våra servrar är belägna så ber jag dig vänligen att skicka en förfrågan via mail.

 

Om något har ändrats eller inte gällande beskattning på internationellt vatten kan vi tyvärr inte svara på utan hänvisar vänligen till relevant myndighet.

 

Detta svar är inte en påföljd av någon förändring, utan vi har valt att svara på detta sätt för att frågetecken till hur vinster skall beskattas fortfarande är många och vi önskar att hålla oss till frågor som gäller detaljer kring Pokerkryssningen.

 

Detta underlättar även för alla som snabbt önskar att läsa och få reda på nyheter och information som gäller kryssningen.

 

Tack för din fråga!

 

//Expekt.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Strömberg hälsar alla Välkomna till expekt.com's PokerKryssning 2008!

 

Som många av er kanske känner till så är Glenn Strömberg expekt's ambassadör och affischnamn.

 

Han ser själv fram emot kryssningen och vi på Expekt.com bad han skicka en hälsning till alla här på forumet som reser med oss den 7-9:e Februari:

 

"Jag har alltid gillat att spela kort, både live och på nätet. Som gammal fotbollsspelare har man lärt sig att dra en spader på väg till eller från matcherna. Jag ser fram emot att åka på pokerkryssningen och jag ligger i hårdträning för att hålla mig långt framme. Är man tävlingsmänniska så är man. Jag hoppas att det blir många som hänger med på denna resa,

Vi ses!

 

/Glenn Strömberg

 

Hejsan!

 

Vår pokerskribent och ambassadör Hans Eskilsson kommer även att befinna sig på plats för resan och turneringen.

 

Tillsammans önskar vi alla pokerforum.nu -medlemmar välkommna den 7:e Februari till PokerKryssningen för avfärd mot Gdansk!

 

Lycka Till!

 

//Expekt.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Angående skattefrågan vid ev. vinst har ni förklarat det i nån annan tråd? var isåfall.

 

Och vad gällde PAF´s kryssningar så gällde det ju som så att spel på "internationellt vatten" inom EU skall ju givetvis vara skattefritt, eftersom spelet tillhandahålls på båten.

 

Vad har ändrats på denna punkt då ni ej vill gå ut med info ang. skattefrågan?

 

 

Vad jag minns så diskuterades samma sak i en annan kryssningstråd och vad jag minns och tror så ska det vara skattefritt på internationellt vatten inom EU... men men bör ju kunna kollas upp genom o ringa skattekontoret? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Ytterligare 7 spelare har registrerat sig till Kryssningen sedan vi angav antalet igår vid 13 tiden.

 

Ta er plats ombord i morgondagens satellit klockan 20.00 på expekt.com

 

Övervärde är att vänta då endast 65 spelare har registrerat sig hittils. 350 spelare krävs för att täcka de 25 paket som garanteras i denna satellit, inköp $50+5.

 

Värdet uppgår till $17.500!

 

Lycka Till!

 

//Expekt.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Kryssningen köper man via klienten och man köper in sig på sidoborden för lösa pengar. På hemsidan står det att all utbetalning sker till kontot i klienten efter några timmar, gäller det även då man cashar ut från sidoborden?

 

MVH Patrik

 

100% säker att det endast är utbetalning för turren som betalas ut till Expektkontot. Sidspelen får man i cash på plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...