liraren54 Postad 10 December , 2007 Rapport Postad 10 December , 2007 Hur gör ni på pokersidorna? Brukar ni spara anv och lösen så ni loggar in automatiskt varje gång. Eller brukar ni skriva in lösen varje gång? Om allt sparas på datorn borde väl någon kunna kopiera den filen? Och skriver man in varenda gång så kanske någon kan se när man skriver lösen? Citera
mikj Postad 10 December , 2007 Rapport Postad 10 December , 2007 Var ju nån tjuv som bröt sig in hos nån svensk proffs hem förut. Tjuven startade datorn och loggade in automatiskt på en site. Sedan donerade han friskt. Ganska otrolig historia. Citera
León Postad 10 December , 2007 Rapport Postad 10 December , 2007 Var ju nån tjuv som bröt sig in hos nån svensk proffs hem förut. Tjuven startade datorn och loggade in automatiskt på en site. Sedan donerade han friskt. Ganska otrolig historia. Var väl Mats Rahmn det. Samma person som numera försvarar och agerar frontfigur åt en pokersajt som kommer blåsa många på pengar... Citera
gdaily Postad 10 December , 2007 Rapport Postad 10 December , 2007 Jag har blivit bestulen på två bärbara datorer på ett års tid (inbrott på jobbet båda gångerna) så jag har i alla fall inga kontouppgifter förvalda. Citera
gdaily Postad 10 December , 2007 Rapport Postad 10 December , 2007 Var väl Mats Rahmn det. . Nix, det var dansken PokerGirl. Rahmns konto blev "bara kapat" Citera
gregcadillac Postad 10 December , 2007 Rapport Postad 10 December , 2007 ... så jag har i alla fall inga kontouppgifter förvalda. Vilka kontouppgifter är det du pratar om? Det gör väl inte så mycket om en tjuv skickat pengarna ditt bankkonto? Eller är det något mycket uppenbart som jag är för dum för att förstå Citera
mendieta19 Postad 10 December , 2007 Rapport Postad 10 December , 2007 hett tips är pokerkonto Citera
liraren54 Postad 11 December , 2007 Författare Rapport Postad 11 December , 2007 Är du seriös? Ja annars hade jag ej skrivit. Det bör de flesta vara, man vet aldrig! Men det är kanske först när det väl inträffar man börjar lipa om hur otursam man är, och då alla skriver på forumet hur dum man själv var och gjorde på ett visst sätt.. Jag är inte så insatt i mjukvarosäkerheten. Men antagligen lagras det ner filer på datorn och hos klienten som gör att man loggas in automatiskt. Kopiera de och det börjar bli farligt(?) Citera
Zauroman Postad 11 December , 2007 Rapport Postad 11 December , 2007 Ja annars hade jag ej skrivit. Det bör de flesta vara, man vet aldrig! Men det är kanske först när det väl inträffar man börjar lipa om hur otursam man är, och då alla skriver på forumet hur dum man själv var och gjorde på ett visst sätt.. Jag är inte så insatt i mjukvarosäkerheten. Men antagligen lagras det ner filer på datorn och hos klienten som gör att man loggas in automatiskt. Kopiera de och det börjar bli farligt(?) Jag brukar köra med samma lösenord som mitt användarnamn!! Alla är ju för korkade för att fatta den enkla lixåm! Citera
liraren54 Postad 11 December , 2007 Författare Rapport Postad 11 December , 2007 Jag brukar köra med samma lösenord som mitt användarnamn!! Alla är ju för korkade för att fatta den enkla lixåm! hähä! bara du känner dig trygg med det så! Citera
drewSearcios Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 spara aldrig lösenord på datorn, otroligt enkelt att få dem i klartext! bara att ladda hem program... mycket säkrare att ha en lapp bredvid datorn (inbrott sker sällan) Citera
Fudge Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Bra fråga, vet själv hur man kan vara helt slut efter att behövt skriva in lösenordet 2-3ggr på en dag! Då sover man gott på kvällen.. Citera
affe2000 Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Nu är jag förvisso en komplett idiot när det kommer till bland annat datorer men visst finns det ett sorts program som kan ta över kontrollen av din dator och en sort som kan se vad du gör på din dator, exv vad du skriver för lösenord etc? Så om du råkar ut för den förstnämnda sorten så ska du inte ha automatisk inloggning och om du råkar ut för den sistnämnda så ska du inte skriva in lösenord manuellt. Då återstår ju problemet med att lista ut vilket sorts program man råkar ut för. Citera
Recommended Posts