Gå till innehåll

KK tidigt i en sng


spassio

Recommended Posts

Jag skulle ha gått all-in innan floppen, men jag åker också ut tidigt i turneringar då ess har en förmåga att komma upp, och nån som sitter med typ A 2 har svarat på min all-in... :-( Oftast så brukar jag inte vara med i början av en turnering, låter "galningarna" spela ut sig först.

 

Okej, skriv inte mer i strategitrådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående handen så skulle jag ju höjt mer pre som ni sagt och förhoppningsvis bara få med 1fi. då e det ju en enklare syn post, men nu när två pushar så ville jag inte riskera allt så tidigt.

 

kul att det blev en lliten disskution ialf:-D det som e tråkigt e att jag stavar som en kråka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motivera gärna varför man ska få in mer än 200 preflopp.

 

Att man ska in med mer än 110 köper jag men vad är målet med att höja 250-400?

 

EDIT: som spelat är synen sjävklar, en gråtsyn men trots allt en syn.

 

man vill väll inte ha med så många i potten när man har KK, nu när jag bara höjde till 110 gick två med(vilket e ganska bra iofs) men när båda pusha floppen så tkr jag beslutet blev svårt.men om jag hade höjt upp till kanske 200-250 pre så borde ialf låga par lägga sig och då e ju post synen enklare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha gått all-in innan floppen, men jag åker också ut tidigt i turneringar då ess har en förmåga att komma upp, och nån som sitter med typ A 2 har svarat på min all-in... :-( Oftast så brukar jag inte vara med i början av en turnering, låter "galningarna" spela ut sig först.

 

Turneringspoker på högsta nivå? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att folden är hur lätt som helst. Finner verkligen ingen anledning att riskera hela turneringen så tidigt på en sån bräda när jag dessutom lagt in så lite marker i potten. Kommer definitivt bättre lägen! Om man däremot känner att man inte har nån edge mot de andra spelarna så är det väl bara att tillåta sig själv att syna och sen intala sig att man hade "oturen" att förlora med kungar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att folden är hur lätt som helst. Finner verkligen ingen anledning att riskera hela turneringen så tidigt på en sån bräda när jag dessutom lagt in så lite marker i potten. Kommer definitivt bättre lägen! Om man däremot känner att man inte har nån edge mot de andra spelarna så är det väl bara att tillåta sig själv att syna och sen intala sig att man hade "oturen" att förlora med kungar...

 

japp så som handen utspela sig tyckte jag också folden va ganska given

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...