Gå till innehåll

IRLsucks GG NO RE


IRLsucks

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dagens träning JOBBIG, helt brutal träningsverk sen igår + att jag har spelat badminton idag redan.

 

Lirade i morse, backade cirka 1500.

 

Ska fan ta mig i kragen, sluta gräma mig för att jag blivit blåst på pengar, och grinda sönder mig ikväll.

 

vad blir bättre av att man tycker synd om sig själv? inget, man får skärpa sig!!!

 

ska lägga upp en hand också, va sätter ni han på?

 

GAME #782667338: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2008-01-03 14:45:06

Table Corinto

Seat 1: zelik ($632.70 in chips) DEALER

Seat 3: noiq3442930 ($1,306.74 in chips)

Seat 5: provigil ($1,022.07 in chips)

Seat 6: XORXITO ($222.12 in chips)

Seat 8: IRLsucks ($834.00 in chips)

Seat 10: MariaBahia ($698.59 in chips)

noiq3442930: Post SB $3.00

provigil: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLsucks 6 of Diamonds8 of Diamonds

XORXITO: Fold

IRLsucks: Raise $24.00

MariaBahia: Fold

zelik: Fold

noiq3442930: Call $21.00

provigil: Fold

*** FLOP *** 10 of DiamondsAce of Diamonds6 of Hearts

noiq3442930: Check

IRLsucks: Bet $36.00

noiq3442930: Raise $102.00

IRLsucks: Call $66.00

*** TURN *** 2 of Diamonds

noiq3442930: Bet $174.00

IRLsucks: Call $174.00

*** RIVER *** 9 of Diamonds

noiq3442930: Bet $414.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens träning JOBBIG, helt brutal träningsverk sen igår + att jag har spelat badminton idag redan.

 

Lirade i morse, backade cirka 1500.

 

Ska fan ta mig i kragen, sluta gräma mig för att jag blivit blåst på pengar, och grinda sönder mig ikväll.

 

vad blir bättre av att man tycker synd om sig själv? inget, man får skärpa sig!!!

 

ska lägga upp en hand också, va sätter ni han på?

 

GAME #782667338: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2008-01-03 14:45:06

Table Corinto

Seat 1: zelik ($632.70 in chips) DEALER

Seat 3: noiq3442930 ($1,306.74 in chips)

Seat 5: provigil ($1,022.07 in chips)

Seat 6: XORXITO ($222.12 in chips)

Seat 8: IRLsucks ($834.00 in chips)

Seat 10: MariaBahia ($698.59 in chips)

noiq3442930: Post SB $3.00

provigil: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLsucks 6 of Diamonds8 of Diamonds

XORXITO: Fold

IRLsucks: Raise $24.00

MariaBahia: Fold

zelik: Fold

noiq3442930: Call $21.00

provigil: Fold

*** FLOP *** 10 of DiamondsAce of Diamonds6 of Hearts

noiq3442930: Check

IRLsucks: Bet $36.00

noiq3442930: Raise $102.00

IRLsucks: Call $66.00

*** TURN *** 2 of Diamonds

noiq3442930: Bet $174.00

IRLsucks: Call $174.00

*** RIVER *** 9 of Diamonds

noiq3442930: Bet $414.00

 

set eller AK med k i ruter? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånade du ut 96k sek till en polare som behövde mat??

 

Lol. Scammern hävdar att han tar pengar för att ha råd med mat. Sverige är ett land därr alla som verkligen vill ha mat kan få tag i just mat. Scammer skottar bort dem skämda dollarna, då han troligtvis inte uppnått rätt ålder för spel.

 

OP lånade ut pengar i tron om att det var till kompis, när det i själva verket rörde sim om en hackad msn-adress

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol. Scammern hävdar att han tar pengar för att ha råd med mat. Sverige är ett land därr alla som verkligen vill ha mat kan få tag i just mat. Scammer skottar bort dem skämda dollarna, då han troligtvis inte uppnått rätt ålder för spel.

 

OP lånade ut pengar i tron om att det var till kompis, när det i själva verket rörde sim om en hackad msn-adress

 

precis,

 

Han skrev typ:

Fy fan sorry asså, jag skäms för det jag gör men måste ha råd med mat.

 

skaffa ett jobb för fan?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

set eller AK med k i ruter? :P

 

Så tänkte jag också, AK tycker jag går bort, killen är rätt lös. Han hade höjt AK pre.

 

Här MÅSTE han ha K hög färg ( och då måste han ha fått den redan på turn ), AK med K ruter, eller set.

Annars så har han luft

Har han inte K färgen där så checksynar han, K färg eller helt tom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så tänkte jag också, AK tycker jag går bort, killen är rätt lös. Han hade höjt AK pre.

 

Här MÅSTE han ha K hög färg ( och då måste han ha fått den redan på turn ), AK med K ruter, eller set.

Annars så har han luft

Har han inte K färgen där så checksynar han, K färg eller helt tom

Ja jag har ju inga stats på han, men vilka händer utom Set isåfall? Vid närmare eftertanke e KJ/KQruter det närmaste jag kan komma på han kan ha vid sånt spel.. Han sa inte vad han hade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har ju inga stats på han, men vilka händer utom Set isåfall? Vid närmare eftertanke e KJ/KQruter det närmaste jag kan komma på han kan ha vid sånt spel.. Han sa inte vad han hade?

 

Jag fick se va han hade, och billigt var de inte.

När man analyserar i efterhand så borde jag foldat den. Men som alla vet så är det lätt att konstantera i efterhand. Mitt handlande där var någon sorts mix mellan logik och inuativt handlande. Resonerade som jag gjorde tidigare i handen, men när man sitter vid bordet får man ofta nån känsla om vad som händer som inte märks i HH, t.ex hur lång tid han tar på sig osv. Den hä gången hade jag fel.

 

Jag vill belysa hur otroligt viktigt det är att man analyserar så här i efterhand.

 

Om jag efter en sån här hand gör som den inuativa spelare, rycker på axlarna och tänker: "äsch, nu hade jag fel, men oftast har jag rätt"

Vad har man lärt sig utav det? inget.

 

En riktigt stor fördel av ett logiskt tänkande är att man lär sig någonting utav varje hand man spelar, till skillnad från den inuativa spelare som inte lär sig något alls.

 

Jag försöker gå över till att bli så logisk som möjligt, får bort det inuativa.

 

tack för era kommentarer.

 

Han hade QK ruter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en kortare session nu på morgonen, som såg ut lite som den igår.

Gårdagen slutade cirka 2200$ back har jag för mig, idag slutar jag 300$ +.

 

Jag kommer inte skriva in mitt månadsresultat i varje post längre, om inte folk tycker att det är bättre så.

Jag tycerk det blir så uppstaplat i dagboken, eller vad säger nu?

 

Kommer samanfatta lite då och då istället.

 

Gårdagen:

 

Visst blir man lack när allt är upplagt för en perfekt grindkväll. Man har fixat kaffe, ostbågar, lagt snus i fönstret så de är iskallt. Har ett glas vin och en tiger men framför allt ett glatt humör.

Och så är det århundradets sämsta action på Ipoker, inte en fisk så långt ögat kan nå. Glad i hågen så spelar man ändå, och så träffar man inte ett skit. Vann inte en pott där jag investerade 400$ på två timmar. Betalde bara av shortstacks gång på gång. Då är det självmord att spela och man borde sova, men vafan!

 

Gillar inte när de blir sådär, blä.

 

Drog hem till en polare, han ringde över några fjortisar. blev PES08 och en hel del vin istället. känner mig mer eller mindre fortfarande full.

 

dagens session: trött, bakis, seg i huvet, oflyt igen.

 

Mirakel med 300$ +.

 

Är inte frisk om jag fortsätter spela. blir scrubs istället.

 

peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för övrigt polisanmält äcklet som har snott mina pengar nu.

Vet inte riktigt varför jag har velat så mycket med det, antar att det är för att mina föräldrar kommer lacka sönder på mig för att jag lånar ut 96 000, och orkar inte höra den predikan som kommer komma.

Fattar ju också att jag har gjort något dumt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick se va han hade, och billigt var de inte.

När man analyserar i efterhand så borde jag foldat den. Men som alla vet så är det lätt att konstantera i efterhand. Mitt handlande där var någon sorts mix mellan logik och inuativt handlande. Resonerade som jag gjorde tidigare i handen, men när man sitter vid bordet får man ofta nån känsla om vad som händer som inte märks i HH, t.ex hur lång tid han tar på sig osv. Den hä gången hade jag fel.

 

Jag vill belysa hur otroligt viktigt det är att man analyserar så här i efterhand.

 

Om jag efter en sån här hand gör som den inuativa spelare, rycker på axlarna och tänker: "äsch, nu hade jag fel, men oftast har jag rätt"

Vad har man lärt sig utav det? inget.

 

En riktigt stor fördel av ett logiskt tänkande är att man lär sig någonting utav varje hand man spelar, till skillnad från den inuativa spelare som inte lär sig något alls.

 

Jag försöker gå över till att bli så logisk som möjligt, får bort det inuativa.

 

tack för era kommentarer.

 

Han hade QK ruter

 

Sant, d e väldigt lätt att vara efterklok.

Angående d med scammern, låt föräldrarna köra sin predikan o lyssna med halvt öra bara.. Fokusera dig på att sätta dit äcklet istället. Dina päron vill dig väl antagligen bara väl trots d e en jobbig situation.

 

Gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, d e väldigt lätt att vara efterklok.

Angående d med scammern, låt föräldrarna köra sin predikan o lyssna med halvt öra bara.. Fokusera dig på att sätta dit äcklet istället. Dina päron vill dig väl antagligen bara väl trots d e en jobbig situation.

 

Gl

 

Jo absolut. Polisanmäla är ju en självklarthet, förstår inte riktigt varför jag tvekar. Däremot tror jag inte dem kommer få fast han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter här och funderar, finns det någon möjlighet att få ut pengar från försökringen?. om polisen får fram att det är ett brott.

Finns ju massa vittnen till att personen har blåst.

Pokerpanthers kan ju i sin tur kolla hur mkt jag har satt in och hur mycket han har spelat bort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här sessionen kan man samanfatta som anus. Slutade med att jag torskade den här potten mot en superfisk som spelade typ 70/50. Hade speciell note på honom att han alltid slår om alla drag, Han har tidigare bluffat 500 I en 200 pott på turn då han plockar upp ett naket färgdrag.

 

GAME #784747583: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2008-01-04 22:40:05

Table "TURBO" Kanyu

Seat 1: TTR61682902 ($591.00 in chips)

Seat 3: rosa8 ($901.80 in chips)

Seat 5: omerosx ($1,565.29 in chips)

Seat 6: IRLsucks ($1,074.00 in chips)

Seat 8: MrDrakir ($607.80 in chips) DEALER

Seat 10: Avatrich ($652.00 in chips)

Avatrich: Post SB $3.00

TTR61682902: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLsucks [sK DK]

rosa8: Fold

omerosx: Raise $18.00

IRLsucks: Raise $66.00

MrDrakir: Fold

Avatrich: Fold

TTR61682902: Fold

omerosx: Call $48.00

*** FLOP *** 9 of HeartsQueen of Clubs10 of Spades

omerosx: Check

IRLsucks: Bet $96.00

omerosx: Raise $240.00

IRLsucks: Call $144.00

*** TURN *** 6 of Spades

omerosx: Allin $1,259.29

IRLsucks: Allin $768.00

 

Tänker inte vika den här handen mot han för allt smör i småland trots dålig bräda. Jag spelar som jag gör för att make him pay maximalt om han har J som jag absolut tror han har.

 

Kommentarer?

 

 

1/1: 4189$ (1568)( 22.26)

2/1: 3527$ (724)( 40.61)

3/1: 1488$ (1671)( 9.72)

4/1: 2987$ (1123)( 18.63)

 

 

 

 

Jan tot: 3242$

 

 

 

 

Nov tot: 26185$

 

Dec tot: 20018$ (Rakeback borde komma snart)

 

Grand total: 49445$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ställ flop 100 gånger imo

 

Fold rakt av på flopp mot en duktig spelare, även om vi bara har 100BB, och nu sitter vi på 1000$ var. Att jag synar där på flopp är för att han skulle göra precis likadant på turn med AJ, vill få ut pengar av hans semibluff. Kommer turn t.ex A eller Q eller nått annat skitkort så foldar jag rakt av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu utgår du rakt av från att han alltid har drag när han rerejsar i det där läget, och om det nu stämmer så tryck in degskiten då så får tönten betala. om jag känner fiskar rätt betalar han gladeligen med 40% och 2/3 så får du dina välförtjanta pengar.

 

gg no RE.

 

 

...ska fråga på msn vad han hade :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu utgår du rakt av från att han alltid har drag när han rerejsar i det där läget, och om det nu stämmer så tryck in degskiten då så får tönten betala. om jag känner fiskar rätt betalar han gladeligen med 40% och 2/3 så får du dina välförtjanta pengar.

 

gg no RE.

 

 

...ska fråga på msn vad han hade :P

 

Nej, klart han inte synar 800 i en 300 pott med stegdrag.

Ställer jag får jag bara syn av en bättre hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trött man blir, allt de här med att blå blist på pengar har satt mig i en negativ trend, känns som att jag jagar mina 96 000 på Ipoker, för jävligt.

Har druckigt för mycket också på senaste tiden, är fan bakis varje dag ja spelar. Måste vända den här trenden

 

Tycker du ska ta en pause innan du fortsätter med pokern igen, tills det mesta med bedrägeriet har lagt sig. Eller tills du inte bryr dig om d så mkt att du försöker spela ihop 96k.. Lider fan med dig kompis. Hoppas d löser sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska ta en pause innan du fortsätter med pokern igen, tills det mesta med bedrägeriet har lagt sig. Eller tills du inte bryr dig om d så mkt att du försöker spela ihop 96k.. Lider fan med dig kompis. Hoppas d löser sig

 

Jo det är trisst faktiskt. Tror det är viktigare än någonsin att bara spela när man kör bra, får minska mina ambitioner när de gäller spelade händer / dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...