Gå till innehåll

IRLsucks GG NO RE


IRLsucks

Recommended Posts

Av förklarliga skäl så har jag inte spelat speciellt mycket de senaste dagarna, blivit blåst och dessutom varit mer eller mindre konstant bakis. Det känns då extra bra när man gör som idag, sover ordetligt, tar sig i kragen och tar en löprunda trots vädret, käkar riktigt mat och spelar en kortare och bra spelad session på 879 händer. 2417$. Skönt med gröna siffror för första gången på fem dagar. Kommer säkert fortsätta lira efter min träning ikväll, nu ska jag lira lite GTA och gotta mig över att jag har fått plussa.

 

Tack

 

 

 

1/1: 4189$ (1568)( 22.26)

2/1: 3527$ (724)( 40.61)

3/1: 1488$ (1671)( 9.72)

4/1: 2987$ (1123)( 18.63)

5/1: 0

6/1: 0

7/1: 2417$ (879)( 24.83) so far

 

 

 

 

Jan tot: 5659$

 

 

 

 

Nov tot: 26185$

 

Dec tot: 25941$

 

Grand total: 57785$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

btw, vad tycker ni om att beta ut här?

 

GAME #788165614: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2008-01-07 13:56:58

Table Paoua

Seat 1: IntheCLubchg ($942.05 in chips)

Seat 3: IRLsucks ($747.60 in chips)

Seat 5: ingenick101 ($609.00 in chips)

Seat 10: Royalfly ($764.85 in chips) DEALER

IntheCLubchg: Post SB $3.00

IRLsucks: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLsucks Queen of Hearts6 of Hearts

ingenick101: Raise $21.00

Royalfly: Fold

IntheCLubchg: Fold

IRLsucks: Call $15.00

*** FLOP *** 10 of Hearts5 of Diamonds2 of Hearts

IRLsucks: Check

ingenick101: Bet $36.00

IRLsucks: Call $36.00

*** TURN *** 8 of Hearts

IRLsucks: Bet $78.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade dagen cirka 1700 upp, låg 3700 upp som mest men tappade två snabba KK mot AA och AK mot AA xxK. Fick folda i två stora potter också som jag vill gärna tar emot kommentarer om.

 

Seat 1: Zyphilis ($682.95 in chips) DEALER

Seat 3: IRLsucks ($954.70 in chips)

Seat 5: mostrycino ($197.12 in chips)

Seat 6: royj ($618.45 in chips)

Seat 8: KamiKaze11 ($927.20 in chips)

Seat 10: nauzi ($1,126.85 in chips)

IRLsucks: Post SB $3.00

mostrycino: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLsucks King of HeartsAce of Hearts

royj: Fold

nauzi: Raise $21.00

Zyphilis: Fold

IRLsucks: Raise $66.00

mostrycino: Fold

nauzi: Call $48.00

*** FLOP *** Ace of Spades9 of ClubsJack of Clubs

IRLsucks: Bet $114.00

nauzi: Call $114.00

*** TURN *** King of Spades

IRLsucks: Bet $234.00

nauzi: Raise $943.85

IRLsucks: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $1,546.85 Rake $3.00

nauzi: wins $1,546.85

 

Fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: TonyBrenko ($681.00 in chips)

Seat 3: Rumpelsack ($552.00 in chips) DEALER

Seat 5: scorpion800 ($141.00 in chips)

Seat 6: IntheCLubchg ($1,629.50 in chips)

Seat 8: IRLsucks ($1,163.05 in chips)

Seat 10: AlexB81 ($1,013.40 in chips)

scorpion800: Post SB $3.00

IntheCLubchg: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLsucks King of HeartsAce of Spades

IRLsucks: Raise $24.00

AlexB81: Fold

TonyBrenko: Call $24.00

Rumpelsack: Raise $85.00

scorpion800: Fold

IntheCLubchg: Fold

IRLsucks: Call $61.00

TonyBrenko: Call $61.00

*** FLOP *** 7 of Spades3 of Spades2 of Spades

IRLsucks: Check

TonyBrenko: Check

Rumpelsack: Bet $467.00

 

Syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har superread att Fi är en djungelnit i första handen går den väl att folda men mot 98/100 spelare stoppar jag in pengarna där.

 

I hand två förstår jag inte varför du inte 4-betar, speciell anledning? Iaf så är det push som gäller i den situationen du sätter dig i nu.

 

 

Btw, vill man verkligen gula en tjejkompis?:-(

 

Lycka till med liret!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: visst du kanske har rätt som foldar men jag hade nog aldrig av klarat det :-P Känns ju mest troligt att han sitter med AK för split. Ser ingen mening med att slowspela JJ där men det är väl ganska readbaserat. Om han är så nitig som du säger kanske han tom skulle vara rädd för AA/KK på turn om han tänker att han bara slår AK. QT kan vi väl räkna bort? 99 finns ju men är han tight kanske han bara limpar pre? Sen får du ju ganska hyggliga pottodds med.

 

Hand 2: överpar.

 

=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har superread att Fi är en djungelnit i första handen går den väl att folda men mot 98/100 spelare stoppar jag in pengarna där.

 

I hand två förstår jag inte varför du inte 4-betar, speciell anledning? Iaf så är det push som gäller i den situationen du sätter dig i nu.

 

 

Btw, vill man verkligen gula en tjejkompis?:-(

 

Lycka till med liret!:-D

 

Fi är inte en supernit, men en duktig spelare tycker jag, har inte mer än 500 händer på han iofs.

 

Jag tänker så här:

Den här spelaren verkar duktig, och du utgår jag från att han kan EV. Vilka händer har han +EV mot när han pushar 850 in i en relativt liten pott? AJ?, A9?

 

Det är nämligen dem ENDA händerna jag slår här, skulle nog vilja säga att enda realistiska handen han kan ha här som jag slår är AJ. Om han har AJ, vilka händer får han bra EV mot med en push här?. Jag RÅfoldar ju AQ/A10/ en bluff som är enda realistiska händerna jag kan ha här. och mot 99/JJ/KK/AA/(kanske inte ska säga AK men)AK åker han ju på syn.

 

VARFÖR skulle han pusha in 850 här med AJ/A9? har jag nu någon av de enda realistiska händerna han slår ( AQ/A10/bluff) så är det ju inge vidare + att han nästan garanterat skulle ha kollat vart han stod på flopp.

Jag ser det som att han egentligen måste ha 99/JJ/Q10/AA, enda starka händerna som han inte skulle ha höjt med på flopp.

 

 

Angående min AK där, jag brukar faktiskt nästan aldrig 4-beta med AK. Ser hellre en flop eller foldar den billigt. RR betyder att om jag får syn så är jag tom på flopp 3/4 gånger och måste bluffa, gillar jag inte. Får jag all in emot mig är jag all in pre flop med AK, gillar jag inte. Foldar han, grattis jag vann 100$ och har riskerat min stack...

Jag kanske har jättefel här? Jag disskuterar väldigt gärna. ( hade jag varit ur poss hade de dock varit raise/fold)

 

Klart jag ska gula henne, inte lätt att vara pokerproffs, de måste hon lära sig redan på facebook :)

 

Bra inlägg!

 

Emil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: visst du kanske har rätt som foldar men jag hade nog aldrig av klarat det :-P Känns ju mest troligt att han sitter med AK för split. Ser ingen mening med att slowspela JJ där men det är väl ganska readbaserat. Om han är så nitig som du säger kanske han tom skulle vara rädd för AA/KK på turn om han tänker att han bara slår AK. QT kan vi väl räkna bort? 99 finns ju men är han tight kanske han bara limpar pre? Sen får du ju ganska hyggliga pottodds med.

 

Hand 2: överpar.

 

=)

 

Jag utryckte mig lite dumt där, han är alltså inte en nit, men en duktig spelare som vill få in degen med bäst hand. han lirar runt 20/17 men mina stats är inte säkra.

 

Jag skrev i inlägget innan hur jag resonerar, kommentera gärna :) det är sånt här man lär sig något av. Jag gillar att ha fel i sånna här disskutioner, men jag är dålig på att inse det, hehe.

 

Hand två.

 

Jag vet att han har något sorts pocket, vilket spelar ingen roll. Jag tror inte han har AA / KK eftersom att han ser tiltad ut här, förlorade en all in precis innan och det framgår inte utav HHn.

Jag sätter han på 99-max QQ.

Har han t.ex QQ med spader så har jag 49% vinstchans. Har han QQ utan spader ökar mina chanser till fabulösa 51%. så jag avrundar min totala vinstchans här till 50%.

 

Det borde väll innebära, om jag inte tänker helt fel, att min EV i den här situationen är potten/2? dvs cirka 100-130$. minns inte riktigt hur mkt som låg

 

tack för ditt inlägg :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Hade haft sjukt svårt att folda mot en random fi, men eftersom du säger att han är bra så kanske det är svårt att sätta honom på nåt du slår. Han skulle ju kunna ha Axc, mn kanske inte så troligt.

Jag hade iaf synat.

 

Hand 2. Hade lutat åt syn där me. Du har som sagt 50 % equity mot 99+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Hade haft sjukt svårt att folda mot en random fi, men eftersom du säger att han är bra så kanske det är svårt att sätta honom på nåt du slår. Han skulle ju kunna ha Axc, mn kanske inte så troligt.

Jag hade iaf synat.

 

Hand 2. Hade lutat åt syn där me. Du har som sagt 50 % equity mot 99+.

 

Hehe jo, men det känns så mycket troligare att han har set tycker jag, brukar oftast syna här men tror att de var en bra fold.

 

Hand 2. precis. Synade lite för att jag kände att han var tiltad. Så här i efterhand så spelar det ju inte någon roll egentligen. Han hade 97 off, vilket står sig lika bra som en QQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående min AK där, jag brukar faktiskt nästan aldrig 4-beta med AK. Ser hellre en flop eller foldar den billigt. RR betyder att om jag får syn så är jag tom på flopp 3/4 gånger och måste bluffa, gillar jag inte. Får jag all in emot mig är jag all in pre flop med AK, gillar jag inte. Foldar han, grattis jag vann 100$ och har riskerat min stack...

Jag kanske har jättefel här? Jag disskuterar väldigt gärna. ( hade jag varit ur poss hade de dock varit raise/fold)

 

Intressant, tycker att dina tankar är vettiga men vilka händer 4-betar du pre? Enbart AA och KK?

 

Jag är inte alls säker på att jag spelar AK på bästa möjliga sätt men jag 4-betar med den i stort sett alltid (förutom när jag trappar) och instasynar en all in från Fi. Att få sin 4-bet synad är inte så trevligt men 14/15 gånger så foldar Fi eller ställer, extremt sällan jag ser någon kallsyna en 4-bet.

 

Det finns en del nackdelar med att hamna all in pre med AK, som sagt har man oftast som bäst 50/50 (även om det händer att man möter AQ ibland). Dock finns det en speciell anledning till att jag ändå gillar att få in smeten pre, nämligen att Fi aldrig vet om han är dog med TT-QQ. Lite rörigt såhär på morgonkvisten men vad jag menar är att genom att öppna upp med AK pre förändrar du hela motståndarens range pre då han kan börja hoppas att han är uppe mot AK och trycker in med exempelvis TT.

 

 

Sammanfattningsvis: Tror båda spelstilarna har sina fördelar, därför kommer jag börja mixa med att kallsyna ibland (kanske 20-30% av gångerna) medan jag resterande gånger 4-betar, vad tror du om det?

 

 

Edit: Kan tillägga att min spelstil många gånger har blivit kraftigt sågad av bra spelare, så du ska inte ta för allvarligt på det jag säger.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I just den där handen är det ju ett enkelt 4-bet, squeezarens handrange är väl rimligtvis ganska vid, och det är inte kul att spela ur pos mot 2 spelare (vi bjuder ju in spelaren efter oss att syna in med i stort sett vad som helst..) I situationer som denna 4-betar man ju AK varje gång, synar en push, och får helt enkelt betala av AA dom gånger han har det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant, tycker att dina tankar är vettiga men vilka händer 4-betar du pre? Enbart AA och KK?

 

Jag är inte alls säker på att jag spelar AK på bästa möjliga sätt men jag 4-betar med den i stort sett alltid (förutom när jag trappar) och instasynar en all in från Fi. Att få sin 4-bet synad är inte så trevligt men 14/15 gånger så foldar Fi eller ställer, extremt sällan jag ser någon kallsyna en 4-bet.

 

Det finns en del nackdelar med att hamna all in pre med AK, som sagt har man oftast som bäst 50/50 (även om det händer att man möter AQ ibland). Dock finns det en speciell anledning till att jag ändå gillar att få in smeten pre, nämligen att Fi aldrig vet om han är dog med TT-QQ. Lite rörigt såhär på morgonkvisten men vad jag menar är att genom att öppna upp med AK pre förändrar du hela motståndarens range pre då han kan börja hoppas att han är uppe mot AK och trycker in med exempelvis TT.

 

 

Sammanfattningsvis: Tror båda spelstilarna har sina fördelar, därför kommer jag börja mixa med att kallsyna ibland (kanske 20-30% av gångerna) medan jag resterande gånger 4-betar, vad tror du om det?

 

 

Edit: Kan tillägga att min spelstil många gånger har blivit kraftigt sågad av bra spelare, så du ska inte ta för allvarligt på det jag säger.;-)

 

 

 

Du har en poäng i att ens range som man 4-betar med där ökar om man göra det ibland. Om du kör 20-30% syn så kör jag 20-30% 4-bet. hehe.

Jag ska försöka kolla runt lite med spelare som jag tycker är bra och kolla vad dem tycker. Kul att det här kom upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I just den där handen är det ju ett enkelt 4-bet, squeezarens handrange är väl rimligtvis ganska vid, och det är inte kul att spela ur pos mot 2 spelare (vi bjuder ju in spelaren efter oss att syna in med i stort sett vad som helst..) I situationer som denna 4-betar man ju AK varje gång, synar en push, och får helt enkelt betala av AA dom gånger han har det.

 

Du har absolut en poäng i det du säge iom att jag har en gubbe bakom mig. Däremot hans handrange är lite missvisande. Hade dålig info om honom och visste att han hade precis torskat en stor pott. Kan inte sätta han på 79.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen börjar jag dagen bra ( resultatmässigt ) och hittar snabbt ett 2500$ + som jag ligger och väger på ett bra tag. Sen smäller det snabba potter och jag är nere på +-0 igen. Precis som igår.

Inget fel på mitt spel tycker jag men tar en paus nu. 343$ + iaf. jipey

 

Har föresten börjat slå om omslag nu med AK, har sprungit in i AA/KK 5/5 gånger, hehe.

 

Nya tag efter PES och mat.

 

peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga:

 

Vad tror ni om att hitta en ny site, som man kan spela på när det är dålig action på Ipoker?

Måste ju vara ett närverk med fast RB + bra action dygnet runt.

Alternativt t.ex pokerstars eller Party Poker eller så. Är det någon som vet hur det ser ut med action på PP/PS?

 

Samanfattninsvis, någon som vet ett nätverk med bra 3-6 action? / är det här ens en bra ide?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hunnit med att spela en session nu på kvällen. 2500 händer och 1564$ plus. Grönt är skönt. Har faktiskt inte varit någon direct intressant hand under dagen, så jag nöjer mig med att posta resultaten och gå och lägga mig nöjd :).

 

Är det föresten någon som har ett förslag på en bra sida som man kan ha som sidoprojekt?

 

Må era siffror vara gröna, good night

 

 

1/1: 4189$ (1568)( 22.26)

2/1: 3527$ (724)( 40.61)

3/1: 1488$ (1671)( 9.72)

4/1: 2987$ (1123)( 18.63)

5/1: 0

6/1: 0

7/1: 1776$ (2125)( 7.76)

8/1: 300$ (1125)( 2.04)

9/1: 1564$ (2511)( 5.19)

 

 

 

 

Jan tot: 6282$

 

 

 

 

Nov tot: 26185$

 

Dec tot: 25941$

 

Grand total: 58408$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...