Gavve Postad 22 Maj , 2008 Rapport Share Postad 22 Maj , 2008 Så länge man inte gör för hårda fyrbets så är det inte så svårspelat. Runt 22-25 bbs är väl ganska standard. Håller man sig där omkring så ger man fortfarande utrymme för att folk ska få skenet av att dom har FE mot dig, eftersom du ändå har 75% av din stack kvar. VIlket även är det man vill, eftersom man också gör det med bluffar. Sen är det bara att balansera rangen så att man både kan göra det för värde och som bluff. CTS tar upp det en hel del i sina videos på cardrunners på ett bra vis. Sen för att eff se vilka som foldar mot fyrbets ofta, så får man ta till PAHUD. Håll koll på vilka som har högt atempt to steal blinds, o vilka som foldar mkt mot densamma. Är väl det mest grundläggande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 22 Maj , 2008 Rapport Share Postad 22 Maj , 2008 Har ingen bra artikel för det, men som posten ovan säger så tar CTS upp det där i en del av sina första videos. Handlar väl mest om att vänta tills folk börjat 3beta dig light innan du kan börja 4beta light. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 22 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Maj , 2008 Tack folks! är jätte CR noob. vem är CTF? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 22 Maj , 2008 Rapport Share Postad 22 Maj , 2008 Tack folks! är jätte CR noob. vem är CTF? Här har du en presentation av honom iaf, vet inte hur mkt hjälp det är. http://www.cardrunners.com/members/index.php?option=com_content&task=view&id=78&Itemid=2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gavve Postad 22 Maj , 2008 Rapport Share Postad 22 Maj , 2008 Tack folks! är jätte CR noob. vem är CTF? Cole South, väldigt duktig amerikan Har just blivit signad som Fullt Tilt pro bl.a. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 22 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Maj , 2008 tack för länken.! Första dagen med nya nicket och pokertracker3, riktigt bra program! Har bytt nick och vill experimentera lite med en annan spelstil. Kliver ner till att köra 4-6 bord och mycket aggresivare och förhoppningsvis bättre poker. vill ha en clean table image för att få mer känsla för hur det fungerar jämfört med att ha en 18/14 table image 3500$ + so far idag på 1600 händer NL400-600. har spelat 23/20/6. Jämfört med mitt vanliga 18/14/2 så är det ju ganska markant skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrghost Postad 22 Maj , 2008 Rapport Share Postad 22 Maj , 2008 tack för länken.! Första dagen med nya nicket och pokertracker3, riktigt bra program! Har bytt nick och vill experimentera lite med en annan spelstil. Kliver ner till att köra 4-6 bord och mycket aggresivare och förhoppningsvis bättre poker. vill ha en clean table image för att få mer känsla för hur det fungerar jämfört med att ha en 18/14 table image 3500$ + so far idag på 1600 händer NL400-600. har spelat 23/20/6. Jämfört med mitt vanliga 18/14/2 så är det ju ganska markant skillnad. Vad hade du för AF idag på de olika gaterna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Herveao Postad 22 Maj , 2008 Rapport Share Postad 22 Maj , 2008 tack för länken.! Första dagen med nya nicket och pokertracker3, riktigt bra program! . Nåt särskilt användbart PT3 skiljer sej från tidigare version?? Funderar på att investera i den. Det där med "integrated HUD" låter väldigt bra. Tacksam för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 23 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Vad hade du för AF idag på de olika gaterna? Kan kolla det med lite mer kött mellan bena så att säga. 1800 händer är ett ganska litet sample. Blir lite roliga all ins pre när man spelar så här, AT mot 77 mot en duktig regular precis osv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 23 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Nåt särskilt användbart PT3 skiljer sej från tidigare version?? Funderar på att investera i den. Det där med "integrated HUD" låter väldigt bra. Tacksam för svar! Nya HUDen är riktigt smidig tycker jag, det är import grejjen också. Allting verkar fungera smidigare. Finns lite nya sköna stats också. Fold to 3bet och Fold to 4bet är bra. Fold resteal attempt from blinds verkar vettig också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WillPittiu Postad 23 Maj , 2008 Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Väntar på hur det gick i händerna du beskrev den 21:a!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 23 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Väntar på hur det gick i händerna du beskrev den 21:a!! Uppe mot 22 i den första, drog inte ut. Uppe mot QJ i den andra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 23 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Vad tycker ni om att alltid Cbeta pott på helfärgsfloppar om man är aggresator? edit. menar alltså inte alltid utan med bra och dåligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
darkapkuk Postad 23 Maj , 2008 Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Vad tycker ni om att alltid Cbeta pott på helfärgsfloppar om man är aggresator? edit. menar alltså inte alltid utan med bra och dåligt Nära pott Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gavve Postad 24 Maj , 2008 Rapport Share Postad 24 Maj , 2008 Vad tycker ni om att alltid Cbeta pott på helfärgsfloppar om man är aggresator? edit. menar alltså inte alltid utan med bra och dåligt Jag tycker inte man ska låsa upp sig till nån regel som förespråkar "alltid" i pokervärlden. ÄVen om nu "alltid" inte blir alltid, så blir det nog lite väl tydligt. Säg att du cb i vanliga fall 60% (inte en aning vad du har för stats där), men sen på helfrägade kör du 85%, vilket tyder på att du bluffar mera där, och mot kompetenta spelare så skulle dom börja spela tillbaks mer på dig där. Hm jag kanske missförstod dig lite. Om du menar att du inte höjer % på när du bettar, utan att du bara bettar ut helt tom så har jag inget emot det, lite beroend epå spelare bör väl tilläggas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WillPittiu Postad 24 Maj , 2008 Rapport Share Postad 24 Maj , 2008 Är det nåt jag ogillar är det helfärgsfloppar, många möjligheter att bli blåst finns det, scenariot KK utan spader på en flopp med bara spader ger en kalla kårar, eftersom motståndaren mycket väl kan semibluffa med bara spaderesset, har funderat på hur jag ska spela en sån hand, och det enda jag kommit fram till är att om jag inte känner mig i form spelar jag den försiktigt och tar risken att ett till spader kommer och känner jag mig i form trycker jag hårdare för att se vad motståndet gör...problemet är att "riggen" alltid smäller dit ett fjärde kort av samma färg...(känns det som iaf). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 24 Maj , 2008 Rapport Share Postad 24 Maj , 2008 Jag tycker inte man ska låsa upp sig till nån regel som förespråkar "alltid" i pokervärlden. ÄVen om nu "alltid" inte blir alltid, så blir det nog lite väl tydligt. Säg att du cb i vanliga fall 60% (inte en aning vad du har för stats där), men sen på helfrägade kör du 85%, vilket tyder på att du bluffar mera där, och mot kompetenta spelare så skulle dom börja spela tillbaks mer på dig där. Hm jag kanske missförstod dig lite. Om du menar att du inte höjer % på när du bettar, utan att du bara bettar ut helt tom så har jag inget emot det, lite beroend epå spelare bör väl tilläggas. det är väl ganska självklart att man c-betar olika ofta på olika floptexturer, eller det är inte så du menar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_mowmow Postad 24 Maj , 2008 Rapport Share Postad 24 Maj , 2008 Vad tycker ni om att alltid Cbeta pott på helfärgsfloppar om man är aggresator? edit. menar alltså inte alltid utan med bra och dåligt Jag gillar det ! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 24 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 Maj , 2008 Hehe skrev nog lite klumpigt för folk förstod inte vad jag menade. Menar inte att man ska Cbetar oftare på en helfärgad bräda. Tycker att det är ett bra spel att om t.ex jag har trebetat från 18 till 54 i poss och flopp kommer kanske 269 i hjärter så gillar jag att slå pott där som Cbet. Svårt för Fi att gå vidare utan att vara starkt eller ha hjärter A där då, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_mowmow Postad 24 Maj , 2008 Rapport Share Postad 24 Maj , 2008 I 3betad pott gillar jag det inte, känns overkill och vi lär bli crai av massa hjärterdrag eller par med hjärter. I en 2betad pott mot en eller två fi pottar jag däremot alltid på enfärgad, orkar inte bli floatad av dåliga färgdrag eller mellanpar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 24 Maj , 2008 Rapport Share Postad 24 Maj , 2008 I 3betad pott gillar jag det inte, känns overkill och vi lär bli crai av massa hjärterdrag eller par med hjärter. I en 2betad pott mot en eller två fi pottar jag däremot alltid på enfärgad, orkar inte bli floatad av dåliga färgdrag eller mellanpar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 24 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 Maj , 2008 I 3betad pott gillar jag det inte, känns overkill och vi lär bli crai av massa hjärterdrag eller par med hjärter. I en 2betad pott mot en eller två fi pottar jag däremot alltid på enfärgad, orkar inte bli floatad av dåliga färgdrag eller mellanpar. Man blir väll inte floatad av skit där av en FI ur poss? beror ju på vem man gör det emot iofs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 24 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 Maj , 2008 Kallaste dagen på bra länge idag. Ner 6.9k$ utan ett egentligen veta riktigt hur de gått till. Första gången på 1 månad typ jag tappar mer än 5 inköp. Har inte spelat mycket heller. Jag la iofs 2k på NL1k så det är väll inte riktigt 10 inköp. NL600 var jag faktiskt bara cp beatad på, la en 2k$ pott där med KK mot AJ all in pre, en 200BB pott med 96 mot 42 på 2393 mot ett cp osv. Är inte jättemissnöjd med mitt spel även om jag inte spelade på 100%. Jag la en 2k$ pott nu på NL1k som gjorde att jag slutade, kändes kall. Vad tycker ni: Mittposs höjer, CO synar, jag slår 150$ med AKs CO synar flopp: 38T med mitt färgdrag Jag slår 200 i 300 för att få in degen. CO synar. turn: 3T8x check till mig, känner inte att jag vill semibluffa här, tror inte att FI foldar. tar check. River: 3T8x K FI pushar för en pottbet. Tänkte typ, vafan slår jag här? han måste ju sätta mig på AK. Har ju en ren bluffbuster. Jag tänkte precis så innan jag synade också, vettefan hur jag fick det till syn. kallt kallt kallt kallt kallt kallt kallt. Orkar absolut inte vända det här nu, innan den potten kände jag mig bara våldtagen av varians för dagen, men ryckte på axlarna, nu känner jag mig tiltad för att jag har latg nästan 7k och dessutom spelat dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_mowmow Postad 24 Maj , 2008 Rapport Share Postad 24 Maj , 2008 Man blir väll inte floatad av skit där av en FI ur poss? beror ju på vem man gör det emot iofs. I 3betad pott? Då blir man CRAI istället. I 2betad pott foldar man ut en del händer som kan tänkas syna ett mindre cbet, därför gillar jag att potta. Inte lika festligt för fi att syna light på flop om vi pottar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 24 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 Maj , 2008 I 3betad pott? Då blir man CRAI istället. I 2betad pott foldar man ut en del händer som kan tänkas syna ett mindre cbet, därför gillar jag att potta. Inte lika festligt för fi att syna light på flop om vi pottar. Jo du har rätt nu när jag tänker efter det är faktiskt mest i tvåbets potter jag har gjort det här. Men även i 3bets potter där vi är djupa / där potten fortfarande är liten. Man vill ju göra det när FI inte kan pusha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts