Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Men lol. Du har ju sämst hand i många av händerna och de andra är ju bara helt standard, stege mot set (han träffar), set mot stegdrag (han träffar), set mot färgdrag (han träffar). Lite setups, men att kalla det sinnessjuk motrigg är ganska fel. Lycka till i morgon.

Motrigg innebär inte bara att bli utdragen hela tiden, setups är definitivt endel av varians.

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Men lol. Du har ju sämst hand i många av händerna och de andra är ju bara helt standard, stege mot set (han träffar), set mot stegdrag (han träffar), set mot färgdrag (han träffar). Lite setups, men att kalla det sinnessjuk motrigg är ganska fel. Lycka till i morgon.

Men gud, vad spelar det för roll att jag har sämst eller bäst hand. Att torska med 4tal mot färgstege är precis lika mycket otur som att torska med KK mot AA med 100 BB iom att det är extremt svårt att ducka.

Så om jag har spelat en session på 1000 händer och fått KK mot AA alla händer, vinner 300 av dem. Isf har jag ju bättre resultat än vad jag har haft EB. Då har jag med andra ord haft flyt fast jag är monsterback?

aja, skitsamma :) nya tag idag. Idag kommer monsterplusset

Postad
ska försöka komma ihåg att snacka med honken imorn. vad har de sagt när du mailat?

bara av ren nyfikenhet, kommer du fortsätta lira nl2k o skit när du kommer hem?

Dem har inte svarat på mitt mail än. Försök prata med honom.

Jag spelar så högt upp det finns bra värde. Självklart kommer jag inte tugga 10/20 eller 5/10 om det inte är lika bra eller bättre värde än på 3/6

Postad

Det är fan inte sant det här!! Vill gräva ner mig någonstanns. Helt sanslöst vad vi är beatade i det här gänget.

Åkte precis ut på 20e plats i 100k gtd på pokerstars. Plockar AA och får en supersqueese av 74off!!! Jag floppar färgdrag och han drar RR tvåpar. 48k$till ettan i turneringen. Potten var på 3x average och jag hade varit CL.

Åkte ur FTOPs 750k gtd med mer nästan 2x averageplats med A6 all in mot 79 på bräda 56JA av en idiot som cp bluffade mig.

sanslösa badbeats och man tiltar på det när man faktiskt sitter uppe till klockan 7 på morgonen för att spela skiten. Speglar hela det här projektet.

låter som whine men det är helt osant hur 5 spelare ( minus en norrman ) kan vara så här beatade tillsammans. Gratte t.ex har inte backat så mycket som han har gjort den här veckan på över ett år t.ex

blääää, vi har två spelare kvar i två andra turneringar, ska sitta uppe och titta på lite beats där också sen sova. helvette. AA vs 74 off i CL pott, ska det vara så?

Postad

Lirat lite idag, bittra är hela gänget efter gårdagens turneringsförnedring förståss. Har krigat lite cash game nu på morgonen jag och gratte på nerevåningen och vi är 5k upp tillsammans hitills, norrmannen plussar på stadigt och pontus är runt 4k$ner.

poker är helt klart jobbigt när det är motriggat och man kör tillsammans med andra och måste tugga på hela tiden fast man egentligen kanske hade passat på att ta en dags paus. Allt som allt så är nog gänget runt +-0 efter en vecka, och då känns det som att vi har haft så dålig varians som det går att få på en veckas spel. Miljonen kommer bli svår att klara om vi inte klonkar i någon turnering men vi har ju som sagt en vecka på oss att snygga till resultaten.

Postad
Har jag missat bilderna på eran lya eller postade du aldrig några? :)

Näee några bilder på lyan existerar inte än, finns bilder från några av våra resor däremot om du tittar några sidor bak i tråden :)

Postad

Har malt ner alla dumnitar som har varit online idag. Har 4tablat nl1k hela dagen och raisat any2 i ohöjda potter. slår 30$ och folk foldar allt. stört många grinders som t.ex limpar alla pockets och foldar 5BB omslag varje gång. och massor av tomtar som bara synar omslag med nuts. Annan sorts fisk än vad jag är van vid från Ipoker men lika lätt att ta pengar av. 5k$ upp idag på 1200 händer

Postad
Har malt ner alla dumnitar som har varit online idag. Har 4tablat nl1k hela dagen och raisat any2 i ohöjda potter. slår 30$ och folk foldar allt. stört många grinders som t.ex limpar alla pockets och foldar 5BB omslag varje gång. och massor av tomtar som bara synar omslag med nuts. Annan sorts fisk än vad jag är van vid från Ipoker men lika lätt att ta pengar av. 5k$ upp idag på 1200 händer
Är det inte mkt nits på ipoker? Tycker det verkar bara vara massa nits och nåt bord med nån fisk på med waiting list på 10 st.
Postad
Är det inte mkt nits på ipoker? Tycker det verkar bara vara massa nits och nåt bord med nån fisk på med waiting list på 10 st.

jo absolut. Men den här fisken som sitter på ett bord med 10 i w8 list finns det fler av och dem är übertighta

Postad

jääääääääääääääävlar va sjukt :D

Kör 33k rebuy på fulltilt.

Jag och och riktigt donkey duellar som fan i början. Han bygger monsterstack mot dem andra spelarna direkt. Jag har 3k marker efter att ha börjat med 2k.

Dubblar mot honom riktigt snyggt.

Utg raisar 90. Jag synar med QQ, mittposs synar. Han squeesar till 280. utg synar. Jag ställer 3k, han synar med AQ och jag dubblar

Handen efter.

Får JJ utg, raisar. samma kille synar på SB.

Flopp:

78J ruter

Jag betar ut, han slår om, jag slår om igen, han synar.

Turn:

ruter 2

helvette, han checkar till mig och jag ber till gudarna om en kåk, checkar.

River:

J!!

Sååå ska horan tas tänker jag och ställer gladeligen in keramiken när han betar in i mig.

får lyfta på hatten och säga goddag till T9 ruter för färgstege :)

Postad

I morgon så ska jag ta ett tåg till sthlm, ska möta flickvännen på Arlanda som har varit i Thailand i tre månader. Längtar riktigt mycket. Kommer tillbaka hit igen på söndag morgon för att finish the job

Postad

Neej, det är cool. Jag har en riktigt bra tjej och det vet alla som har träffat henne. Var henne och hennes kompisar vi var och hälsade på när vi var nere i april.

Min taktik att ta en shot innan varje all in jag gör i kvällens turneringar har förstås lyckats till fulländning. Ute ur samtliga och kraftigt berusad :D

Postad
Neej, det är cool. Jag har en riktigt bra tjej och det vet alla som har träffat henne. Var henne och hennes kompisar vi var och hälsade på när vi var nere i april.

Min taktik att ta en shot innan varje all in jag gör i kvällens turneringar har förstås lyckats till fulländning. Ute ur samtliga och kraftigt berusad :D

Skojjjjar mannnen hehe

Postad

Once again.

Nu tycker jag att vi alla ska sjunga "we shall overcome" :)

GG boys, rök ur ftops precis 99 mot TT, spriten är uppdrucken och festen är slut som det heter. Sovsdags, upp emot sthlm i morgon för att träffa frugan.

peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeaceeeeeeeeeeeeeeee