Gå till innehåll

IRLsucks GG NO RE


IRLsucks

Recommended Posts

Men tänk igenom nogrannare hur handen utspelar sig.

 

Pre flop: Jag betar han synar. Han kan ha ganska mkt men ingen start hand för då hade han trebetat mig, SC, pocket eller typ T9-QK

 

Logiskt, AA finns ju i rangen. Inte troligt men inte omöjligt att han vill trappa.

 

Flop: Jag betar, han slår om. Har not på Fi att han kan slå om ofarliga brädor tom, så jag synar. Ligger stegdrag och färgdrag. Han kan också ha set

 

Turn. Nu kommer ett intressant kort, färgdraget och stegdraget sitter. Och Fi betar ut kraftigt!

 

River: bordet parar sig. Fi ställer. Finns ingen grinder i världen som gör en sån självmordsall in med färg och framför allt inte med stege eftersom att jag har spelat som jag förmodligen skulle ha gjort med set.

 

här håller jag inte med dig, fi (i det här fallet du) har TT+ väldigt mycke oftare än kåk i det här läget. Jag shovar med iaf färgen här och förmodligen stegen nån gång ibland också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Logiskt, AA finns ju i rangen. Inte troligt men inte omöjligt att han vill trappa.

 

 

 

här håller jag inte med dig, fi (i det här fallet du) har TT+ väldigt mycke oftare än kåk i det här läget. Jag shovar med iaf färgen här och förmodligen stegen nån gång ibland också.

 

Vad sätter han mig på då? Borde inte fi värdebeta. En syn av QQ+ mot en sån här ställning är ovanligt mot en tight fi ( i det här fallet mig)

Om jag var i hans shorts så skulle jag värdebeta kanske 2-300 om jag satte fi på överpocket här.

Sen som pokerfejset skriver, jag har ju egenltigen inte visat någon styrka nån gång igenom hela handen, jag ser ju inte stark ut. Han vill ju ha betalt om han har färg/stege. + att KK/AA 4-betar flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tänk igenom nogrannare hur handen utspelar sig.

 

Pre flop: Jag betar han synar. Han kan ha ganska mkt men ingen start hand för då hade han trebetat mig, SC, pocket eller typ T9-QK

 

Flop: Jag betar, han slår om. Har not på Fi att han kan slå om ofarliga brädor tom, så jag synar. Ligger stegdrag och färgdrag. Han kan också ha set

 

Turn. Nu kommer ett intressant kort, färgdraget och stegdraget sitter. Och Fi betar ut kraftigt!

 

River: bordet parar sig. Fi ställer. Finns ingen grinder i världen som gör en sån självmordsall in med färg och framför allt inte med stege eftersom att jag har spelat som jag förmodligen skulle ha gjort med set.

 

Alltså du menar om han hade bettat mindre på river så hade han haft stege/färg? Men potten låg väl ändå på runt 600$ eller? Lika bra att betta ut rejält, jag tror jag hade gjort ett sånt bett. Fast om jag tänker efter hade jag nog bettat ut 300$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså du menar om han hade bettat mindre på river så hade han haft stege/färg? Men potten låg väl ändå på runt 600$ eller? Lika bra att betta ut rejält, jag tror jag hade gjort ett sånt bett. Fast om jag tänker efter hade jag nog bettat ut 300$.

 

Tycker det är en värdelös ställning bara, och jag tror inte att han skulle göra den. Speciellt inte med färg. Jag synade hans bet på turn t.ex så jag skulle kunna ha färgdrag eller en annan hand som jag inser inte är tillräckligt bra för att vinna potten och därför bluffa om han checkar.

 

Ur hans synvinkel så tycker jag att en checksyn är mer på sin plats med framför allt en stege men också en färg som inte är A hög. Och det är dessutom mer standard på sidan.

 

Ställer man med stege är det ju BARA QQ-AA som man kan få syn och vinna emot. Resten av händerna jag kan syna med är ju bättre

 

Tror han checksynar stege + färg som inte är A hög på river. Det är dessutom ganska standard på nivån känns de som

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6a endast shovar väl bara en maniac här.

Set hos honomn kan vi också räkna bort tycker jag.

Nötaktig färg eller bluff känns det som.

Men svårt när du inte vet hur mkt han vb:ar med marginella händer.

Jag hade lagt turn för att slippa ta detta beslut på river iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6a endast shovar väl bara en maniac här.

Set hos honomn kan vi också räkna bort tycker jag.

Nötaktig färg eller bluff känns det som.

Men svårt när du inte vet hur mkt han vb:ar med marginella händer.

Jag hade lagt turn för att slippa ta detta beslut på river iaf...

 

Jag tänker precis som du, nötfärg eller bluff. Jo, borde lagt turn som sagt... Hade någon sorts inuativ känsla av att han jävlades med mig och sånna är inte bra. Gjorde en dålig turn syn pga av det.

 

Han var på bluff hur som hellst, som tur var. Kändes riktigt skönt att få göra den synen efter att ha tänkt igenom hela handen och synat med 1 sek kvar av mätaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är en värdelös ställning bara, och jag tror inte att han skulle göra den. Speciellt inte med färg. Jag synade hans bet på turn t.ex så jag skulle kunna ha färgdrag eller en annan hand som jag inser inte är tillräckligt bra för att vinna potten och därför bluffa om han checkar.

 

Ur hans synvinkel så tycker jag att en checksyn är mer på sin plats med framför allt en stege men också en färg som inte är A hög. Och det är dessutom mer standard på sidan.

 

Ställer man med stege är det ju BARA QQ-AA som man kan få syn och vinna emot. Resten av händerna jag kan syna med är ju bättre

 

Tror han checksynar stege + färg som inte är A hög på river. Det är dessutom ganska standard på nivån känns de som

 

Är det inte han som har pos??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är en värdelös ställning bara, och jag tror inte att han skulle göra den. Speciellt inte med färg. Jag synade hans bet på turn t.ex så jag skulle kunna ha färgdrag eller en annan hand som jag inser inte är tillräckligt bra för att vinna potten och därför bluffa om han checkar.

 

Ur hans synvinkel så tycker jag att en checksyn är mer på sin plats med framför allt en stege men också en färg som inte är A hög. Och det är dessutom mer standard på sidan.

 

Ställer man med stege är det ju BARA QQ-AA som man kan få syn och vinna emot. Resten av händerna jag kan syna med är ju bättre

 

Tror han checksynar stege + färg som inte är A hög på river. Det är dessutom ganska standard på nivån känns de som

 

Nej jag kan hålla med om det är en dålig ställning! En bet på 300 eller dylikt hade varit en bättre bett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok a skönt när man lyckas med dom synerna...

Också svårt att sammanställa alla tankegångar på några sekunder.

Önskar att fler sidor hade timebanks då det skulle gynna analytiska spelare mer.

 

Det önskar jag också, det skulle framför allt vara mycket mer utvecklade som spelare om det fanns. Skiter i att man spelar några händer färre / h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det varit hu, vilket är den enda hjälpen jag kan ge dej, så för mej beror det helt på hur han spelat innan. hade gått helt och hållet på det... ser nästan ut som en dåligt spelad AA-TT, men det kanske å andra sidan är att ge killen liiiite för mycket cred...?

 

Nu är du ute och cyklar din HU tomte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny session nu, torskar inköp första handen jag autopostar med AK mot QQ... får se hur de här utvecklar sig

 

Håll i nu! Fortsätt spela bra!

 

Vem är det som "fejknickar" lRLsucks (litet L som första bokstav) och spelar headsup? Är det du? Spelade nyss mot han iaf, såg först efter att det var felskrivet nick. Syntes knappt.

 

EDIT: AHHHH det verkar ju vara sexyterran. Allt vid sin rätt då. Nevermind virr-morr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll i nu! Fortsätt spela bra!

 

Vem är det som "fejknickar" lRLsucks (litet L som första bokstav) och spelar headsup? Är det du? Spelade nyss mot han iaf, såg först efter att det var felskrivet nick. Syntes knappt.

 

EDIT: AHHHH det verkar ju vara sexyterran. Allt vid sin rätt då. Nevermind virr-morr.

 

Haha ja. Han tog det namnet för att han ville få fiskstämpel, ironiskt nog :)

 

Det otroliga har hänt, jag är PLUS!!! eller nästan iaf , 24$ back

Låg 7000$ minus. Jag har spelat så jävla bra hela dagen. Riktigt styrkebesked

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, whats the deal med mig och färgstege mot nötfärg. Den handen gjorde mig till +-0 för idag. Backade 3k $första 300 händerna idag igen.

 

GAME #905073093: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2008-03-25 12:31:06

Table Ostia

Seat 1: theanomaly34 ($213.00 in chips)

Seat 3: HarryBelafonte ($1,636.60 in chips)

Seat 5: Rickie42 ($336.00 in chips) DEALER

Seat 6: IRLsucks ($899.25 in chips)

Seat 8: NinaSimone ($609.00 in chips)

Seat 10: gross ($2,158.65 in chips)

IRLsucks: Post SB $3.00

NinaSimone: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to gross 7 of HeartsAce of Hearts

Dealt to IRLsucks Queen of HeartsJack of Hearts

gross: Raise $24.00

theanomaly34: Fold

HarryBelafonte: Fold

Rickie42: Fold

IRLsucks: Call $21.00

NinaSimone: Fold

*** FLOP *** 6 of SpadesKing of Hearts10 of Hearts

IRLsucks: Bet $36.00

gross: Raise $102.00

IRLsucks: Raise $264.00

gross: Call $198.00

*** TURN *** 9 of Hearts

IRLsucks: Check

gross: Bet $576.00

IRLsucks: Allin $575.25

*** RIVER *** 9 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $1,802.25 Rake $3.00

IRLsucks: wins $1,801.50

gross: wins $0.75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...