Gå till innehåll

IRLsucks GG NO RE


IRLsucks

Recommended Posts

Smarta sören har i månader sagt att korkade niklas ska byta, men nej, "jag backar alltid med $". Värsta skitsnack sören hört och nu verkar det som sören ändå har haft rätt hela tiden. Svenska spel är en skitsida säger sören.

 

Sören out.

 

j'vla psykopat vem fan skriver i tredje person.

 

+1

 

yes sirrr

 

tror inte heller man kan vara bad running i 4 månader. jag tror däremot man kan spela jävligt dåligt i 4 månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det du säger stämmer IRL. Sen ska man komma ihåg att det beror mycket på hur pass vinnande (duktig) spelare man är också. Ligger man på små vinnande marginaler kan man säkert ligga minus efter 100k händer om man drabbas av negativ varians. Kan tänka mig att din winrate är ganska hög och då ska det mycket till för att backa efter en sample rate på >100k händer.

 

Vad har du för bb/100 IRL?

 

Rebootade datorn för ett tag sen men har över senaste 134k händerna på NL600 en BB/100 hands på 3.12

 

Bra poäng där med ditt resonemang

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha en bra rutin i vardagen är väl ganska viktigt för att orka spela mycket poker. Några saker som gör att jag orkar spela längre och mera poker:

 

-Tränar regelbundet(4-5 ggr/veckan)

-Ser till att när jag inte spelar poker gör något kul med kompisar(blir mycket biljard, bowling osv)

-Håller en bra hygien(känner man sig fräsch kan man sitta en längre session IMO)

-Försöker att inte ha några problem med t ex flickvännen eller något som kan störa mitt spel innan jag sätter mig, kan få en helt ur fokus och okoncentrerad.

-men det nästan VIKTIGASTE, att försöka ha sällskap på något sätt när jag lirar. kanske grannen sitter och gör nått bredvid på den andra datorn, snackar på skype med någon polare som oxå lirar poker. Optimala är juh att sitta ett gäng och spela samtidigt i samma rum.

 

Bara några tips, ganska standard kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha en bra rutin i vardagen är väl ganska viktigt för att orka spela mycket poker. Några saker som gör att jag orkar spela längre och mera poker:

 

-Tränar regelbundet(4-5 ggr/veckan)

-Ser till att när jag inte spelar poker gör något kul med kompisar(blir mycket biljard, bowling osv)

-Håller en bra hygien(känner man sig fräsch kan man sitta en längre session IMO)

-Försöker att inte ha några problem med t ex flickvännen eller något som kan störa mitt spel innan jag sätter mig, kan få en helt ur fokus och okoncentrerad.

-men det nästan VIKTIGASTE, att försöka ha sällskap på något sätt när jag lirar. kanske grannen sitter och gör nått bredvid på den andra datorn, snackar på skype med någon polare som oxå lirar poker. Optimala är juh att sitta ett gäng och spela samtidigt i samma rum.

 

Bara några tips, ganska standard kanske?

 

 

 

Jo jag försöker göra allting på den listan.

- Träna gör jag mycket med innebandyn

-Försökr skärma av pokern från när jag gör annat. Om jag är med folk som inte är pokerspelare så skulle jag t.ex inte sitta och grinda på laptopen när vi kollar på en film.

-Ang hygien så hade vi dresscode jeans hos Johan, även om jag aldrig orkade duscha på mornarna. Tilläggas ska väll att den här jeansdress coden föll samman efter ett par veckor , mkt på grund av att jag aldrig har sett Sören i annat än mjukisar :D

 

 

Sällskap och rutiner är det som gör att man orkar , och dessutom gillar att grinda så mycket som vi gör. Och det blir mycket lättare att puscha sig själv nu när min flickvän är i Thailand. Standardagen ser ut så att någon av oss ( Jag, Sören och Johan är mest drivna) bestämmer dagen innan att vi bestämmer en tid dagen efter, beror lite på hur länge vi spelar dagen innan. Men kanske kl 9. Jag / Johan hämtar upp dem andra, vi åker och käkar frukost någonstanns sen kör vi igång en session på ett par timmar.

Tar någon PES / lunch paus, sen ett pass till.

Sen drar vi på träning. Efter träningen kör vi ett kvällspass, som kan hålla på rätt länge.. runt 3. Sen skriver man in dagsresultatet på PF och sen kör man igång igen nästa dag :D

 

Som sagt så är det lättare nu när jag inte har flickvän. När hon kommer hem så kommer iaf jag plocka bort kvällssessionerna rättså ofta. Men nu kör vi hårt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej.

 

Har varit inne och coachat/spelat en hel del mot dig de sista dagarna och är mkt imponerad av ditt duktiga och solida spel. Du är helt klart redo för högre nivåer ! Lycka till!

 

 

mvh richard

 

Haha, har rillegs konto blivit hackat? Det här var det sjukaste ever, iofs är rilleg inte den man ska lita mest på när det gäller poker, så det var kanske inte så sjukt egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej.

 

Har varit inne och coachat/spelat en hel del mot dig de sista dagarna och är mkt imponerad av ditt duktiga och solida spel. Du är helt klart redo för högre nivåer ! Lycka till!

 

 

mvh richard

 

 

Tack så mycket!

Känner dock inte att jag riktigt kan hålla med där. Senaste dagarna nu när Erik har varit här så har det blivit uppenbart att jag har en hel del ganska stora luckor i mitt spel som jag måste ändra redan på NL600 innan jag går upp på högre nivåer. Innan jag har ökat min winrate på NL600 så kommer jag inte att kliva upp om det inte är exeptionellt bra värde på NL1k.

Mina brister ligger i hur jag använder PT ( framför allt AF ), och framför allt postflopp. Jag kan absolut utveckla min förmåga att sätta folk på mer riktiga ranger med hjälp av aceHUD. Jag kan anpassa hur jag spelar t.ex draghänder med hjälp av FIs aggrofaktor. Jag ska också ändra mitt preflop spel en hel del.

Kort sagt, jag har mycket att jobba på, och när jag är i thailand så ska jag läsa mycket poker. Och titta på många filmer. Har lyckats lista ut hur man gör för att läga in filmer från deucescracked på min Ipod.

 

Är jävligt taggad för nästa månad, kommer ändra mitt spel som fan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser man nånting av DC filerna på iPod? Känns som att det kommer bli svårt att se korten? :D Eller dom kanske har gjort någon special grej?

 

Intresant dagbok btw.

 

 

Det fina med DC är tycker jag att dem till skillnad från CR lägger längre tid på en och samma hand. Dem spelar upp händerna i efterhand ifrån HHs. Så dem berättar ju hela tiden vad det är som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fina med DC är tycker jag att dem till skillnad från CR lägger längre tid på en och samma hand. Dem spelar upp händerna i efterhand ifrån HHs. Så dem berättar ju hela tiden vad det är som händer.

 

Hehe, du misstolka nog mig en anning. Är själv medlem på DC. Undrade mer hur filmerna blir när man kollar via ipoden, ser man korten bra m.m? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, du misstolka nog mig en anning. Är själv medlem på DC. Undrade mer hur filmerna blir när man kollar via ipoden, ser man korten bra m.m? =)

 

Jag tror han fattade vad du menade och svarade att det inte gjorde så mycket att man inte såg så bra utan att det räckte att lyssna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror han fattade vad du menade och svarade att det inte gjorde så mycket att man inte såg så bra utan att det räckte att lyssna.

 

Känns ju som det kan vara spännande att veta vad dom pratar om för kort.

 

Känns ju som det är helt meningslöst annars, och hänga med i hur andra har spelat och få sig en uppfattning av att bara lyssna. imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina brister ligger i hur jag använder PT ( framför allt AF ), och framför allt postflopp. Jag kan absolut utveckla min förmåga att sätta folk på mer riktiga ranger med hjälp av aceHUD. Jag kan anpassa hur jag spelar t.ex draghänder med hjälp av FIs aggrofaktor. Jag ska också ändra mitt preflop spel en hel del.

 

Det skulle vara väldigt intressant att få höra lite mera ingående om det där, vilka brister du har vad gäller PT/AF postflop. Har nämligen själv lite brister gällande AF postflop. Skulle även vara intressant att höra mer om pa/handrange/drag"spel" som du oxå nämner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara väldigt intressant att få höra lite mera ingående om det där, vilka brister du har vad gäller PT/AF postflop. Har nämligen själv lite brister gällande AF postflop. Skulle även vara intressant att höra mer om pa/handrange/drag"spel" som du oxå nämner.

 

 

Jag ska återkomma med det i morgon. Idag har det återigen gått skitkasst, sista två timmarna här nu har jag inte vunnit en pott och det känns rätt bajs att spela. Är dessutom trött och bakis och ska upp och coacha mina miffon till 92 grabbar klockan 8. Så orkar inte riktigt skriva nu, men ska göra det i morgon.

 

Som sagt så är jag väll cirka 20k + för månaden atm efter min 2500 back för dagen, och det känns riktigt anus eftersom att jag hade en topp på 40k+.

 

Bara en sån sak som att jag har torskat 12 raka KK mot AA / AA mot KK situationer säger en del..

 

Hur som hellst, för trött nu. Ska sova eftersom att det dessutom är riktigt kass action. Dem andra fiskarna sitter nog kvar och grindar en stund

Återkommer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste fel på min flygbiljett igår. Trodde jag skulle åka kl 3 inatt. Istället så åker jag i morgon kväll. Rätt gött egentligen, hade så stört mkt att göra plus att jag kan grinda månaden ut ikväll.

 

Är hos mårten nu, har fixat med min nya hårddisk och med lite annat skräp.

Plussade för övrigt runt 4k igår. Riktigt skönt, spelade mycket bra poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste lite snabbt att du skulle till thailand, vart i thai ska du?

 

Det här är likt mycket annat jag tar mig för en väldigt impulsiv resa. Vi åker till Bankkok i morgon för att sedan se vart vinden för oss. Någon sorts plan är väll att ta en vecka på ett sol och bad ställe och en vecka på något mer partyställe. Några rekomendationer?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du och dina polare spelar mycket pro evelution va? Ni skulle inte ha lust att köra några matcher genom internet mot mig och mina polare. Kanske beta lite på matcherna så det blir lite intressantare :)

 

Jag har faktiskt aldrig testat att koppla in det till internet, sa det blir mest lokala matcher for oss, hehe )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forsta natten i Bankkok avklarad. Borjade med ett riktigt kul forkrok som inkluderade shopping, ol pa taket av varat hotell tillsammans med diverse tyskar och engelsmann. Var ocksa riktigt nice att traffa flickvannen igen. Vi kunde inte vanta pa att det skulle bli kvall utan vi hyrde ett extrarum. Thailandsresan borjade som sagt riktigt EV+. Sen hande en trakig "man ska inte ta emot godis ifran framlingar" relaterad incident. Den inkludera att en sneaky thailandare gav mig noganting lurigt i ett shotglas och efter det sa vart jag ratt fucked up. Minns inte speciellt mycket av det, men jag har nog aldrig matt sa daligt som jag gor idag. Det ar helt brutalt.

Jag maste rusa nu, men hor sakert av mig.

Vi ska aka en helvettesresa 14 timmar i buss nu till Koh Phangan

 

GG NO RE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...