mendieta19 Postad 8 Mars , 2008 Rapport Share Postad 8 Mars , 2008 cg-fisk som jag är så vore det skoj å få veta om 3bet med KQs är standard på ett full ring-bord? I min värld känns det lite aggro eller? /SK fiskigt o inte veta skillnaden på fr o sh;-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Izy Postad 8 Mars , 2008 Rapport Share Postad 8 Mars , 2008 fiskigt o inte veta skillnaden på fr o sh;-) faktiskt KQs e nöten sh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 8 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 Mars , 2008 Går smutt hitills idag. 6800 + Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 8 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 Mars , 2008 Enda vettiga slutsatsen jag kan dra utav det här är att jag (tyvärr) inte kan använda den snygga skärmkepsen jag fick av Mårten mer när jag spelar. 7/3 så hade jag den när jag spelade, och resultaten talar ju: 1/3: 0 2/3: 4039$ 3/3: 7006$ 4/3: 1188$ 5/3: 2660$ 6/3: 2114$ 7/3: 5712$ 8/3: 6924$ Mar tot: 18219$ Nov tot: 26185$ Dec tot: 25941$ Jan tot: 24629$ Feb tot: 12340$ Grand total: 107314$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 9 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2008 Idag ska jag göra något vetigt utav mitt liv! dvs sitta i soffan och kolla på scrubs i kallingar tills 15.28. Ska coacha 92orna halv 4. Kanske blir lite turneringar ikväll, yey Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyterran Postad 9 Mars , 2008 Rapport Share Postad 9 Mars , 2008 låter nice. synsd det där med kepsen. fina resultat, ses ikväll så klonkar vi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 9 Mars , 2008 Rapport Share Postad 9 Mars , 2008 Som någon redan påpekat bör du se över dina trebetsizes Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 9 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2008 Som någon redan påpekat bör du se över dina trebetsizes hmm jag brukar trebeta från 24 till 72 dvs 3x hans raise. Det gör nästan alla grinders. Vad borde man beta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 9 Mars , 2008 Rapport Share Postad 9 Mars , 2008 hmm jag brukar trebeta från 24 till 72 dvs 3x hans raise. Det gör nästan alla grinders. Vad borde man beta? Det är ok om man det inte är några synare emellan, även om dom flesta brukar RR lite större ändå. Men är det synare emellan måste man såklart lägga till en del. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Izy Postad 9 Mars , 2008 Rapport Share Postad 9 Mars , 2008 Som någon redan påpekat bör du se över dina trebetsizes fan vad du ger konstruktiv och bra kritik! Du är en skön kille! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyterran Postad 9 Mars , 2008 Rapport Share Postad 9 Mars , 2008 fan vad du ger konstruktiv och bra kritik! Du är en skön kille! whinebitch gå å gråt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Izy Postad 10 Mars , 2008 Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 whinebitch gå å gråt ohhhh arbetaren Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 10 Mars , 2008 Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 fan vad du ger konstruktiv och bra kritik! Du är en skön kille! Jag tycker jag är snäll som ens säger något eftersom han är en motståndare som jag knappast har något värde i att hjälpa förbättra spelet hos. Men, som ebi sa. Med synare emellan är det ju självkart att du måste slänga på mer. Samma sak gäller att man hellre trebettar lite mindre i poss och slänger på mer ur poss (3.5-4 som standard typ, beroende på situation). Stackdjupet spelar ju också roll för trebetsizen Gl med spelet. Riktigt schysst månad hittils! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alow Postad 10 Mars , 2008 Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 Ganska grymma månader du har bakom dig! En månadslön på runt 130 000kr kan ju inte kännas helt fel Hoppas det fortsätter lika bra och lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 11 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Mars , 2008 Jag tycker jag är snäll som ens säger något eftersom han är en motståndare som jag knappast har något värde i att hjälpa förbättra spelet hos. Men, som ebi sa. Med synare emellan är det ju självkart att du måste slänga på mer. Samma sak gäller att man hellre trebettar lite mindre i poss och slänger på mer ur poss (3.5-4 som standard typ, beroende på situation). Stackdjupet spelar ju också roll för trebetsizen Gl med spelet. Riktigt schysst månad hittils! Jo absolut, jag gör så. Borde smälla på mer emot stora stackar dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 11 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Mars , 2008 Har haft en fin medrigg i början av månaden, och det är verkligen mycket tråkigare när allt man gör går kasst. Dagen utspelar sig exakt som igår. Får nada action med bra och floppar andrapar varje hand är känslan. Riktigt kallt både idag och igår. Precis som igår så backar jag cirka 2000 första 200 händerna så det är uppförsbacke från början. Sen har jag jobbat mig upp till + två-tre gånger för att sedan åka ner på 2k back igen. För 30 min sen låg jag ääääntligen 8$ +, yey. Sen händer något och BAM BAM BAM pengarna flyger iväg. 2800 back, blä. Ska göra precis som igår. Inse att jag inte kommer orka ta nya tag igen och gå upp tidigare i morgon istället. gn gg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 11 Mars , 2008 Rapport Share Postad 11 Mars , 2008 Som någon redan påpekat bör du se över dina trebetsizes tror du menade mig. Jag syftade på postflop framförallt den gången har jag för mig. Att kunna komma undan med små raises och re-raises post gör att man kan panga på oftare. Annars stämmer det som du och ebi sade imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 11 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Mars , 2008 Ny dag, jag johan och Mårten är tidigt på plats i kollektivet. Jävlar vad jag ska vinna pengar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Freson Postad 11 Mars , 2008 Rapport Share Postad 11 Mars , 2008 Fy fan, 5712$ back. Medriggen är slut antar jag. Lägger upp mina förlorade inköpspotter i storleksordning, spelar jag fel? Behöver feedback. vs. Här är diskussionen om 4betfold med QQ uppe igen, jag tror att det är alldeles för sällan som vi ligger före och gör vi det så är det ofta marginellt. Det är ju ett överaggresivt spel att göra med JJ där den sista raisen i det närmaste måste ses som en bluff. Jag föresråkar fold här. vs. Syn all-in med AKo känns lite tveksam, beror naturligtvis på read på FI men en normal HD här är väl typ JJ+, AK, AKs och där är det ju inte så mycket som vi vill möta för 3:2. vs. Chansen att vi är uppe mot en ren bluff känns ganska liten. FI har synat ett raise pre från knappen, rimligen kan vi utesluta stora par JJ+ och begränsa oss till 22-TT (eventuellt kan både 99 och TT också uteslutas då reraise från knappen hade varit ganska naturligt), sc samt olika konstillationer high cards. Om vi inte tror att raise med effektivt värde $600 in i en $126-pot är en bluff kan vi utesluta alla KQ, KJs och liknande. Kvar har vi då låga par och suited connectors, beroende på spelet kan även 'icke suited' connectors vara med men det gör inte så stor skillnad i handen. Varför ställer FI in på floppen? Semibluff eller skydd av hand känns rimligt då alla Ax drar mot stegen. Semibluffen skulle kunna vara 35s, 45s eller 55 medan vi har träffade händer som 22, 33, 44, 56s. Att ställa direkt på floppen med nötstegen mot det brädet är inte ett spel jag skulle göra om jag inte hade anledning att tro att jag kunde få en marginell syn. Med 56 vill ju FI ha kvar ett Ax som träffar stegen. Kvar har vi alltså 35s, 45s, 22, 33, 44, 55 men kanske även 66, 77 och 88 om FI är en väldigt aggresiv spelare. FI ger oss 6:5 för synen, jag tror att det är fold. Men den är jobbig att göra och jag är inte säker på att jag skulle ha släppt den i situationen, särskilt inte om jag är lite tiltad sen tidigare. vs. Jag har en god vän som allt som oftast försöker förklara för mig hur riskabelt det är att slå om från SB med spekulativa händer, eftersom att det är lätt att ganska snabbt gräva sig en djup grop med i bästa fall ett hyffsat drag. Om han har rätt eller inte vet jag ej men jag försöker ta till mig det och undvika det i mitt spel. I den här handen sker dock det stora misstaget på floppen, cb är helt i sin ordning, vi har ju hittat en riktigt bra flopp för vår hand. När FI ställer får man tro att vi är slagna, med lite tur är vi uppe mot AJs+, i så fall har vi tio outs men FI har re-draw, annars drar vi troligtvis helt enkelt mot en stege 8 outs där fi inte har re-draws, ungefär samma siffror, ca 1:2,3 och FI erbjuder 1,61:1. Borde naturligtvis vara en fold, men så kan det gå när man koncentrerar sig på annat vs. Återigen spekulativa händer från SB, jag tror att vi bör undvika den här handen från början och spelar vi den så gör vi det främst för nötfärger. Det är lätt att hamna i problem när man spelar den för tvåparet, så är dock inte fallet här utan vi hittar en relativt lättspelad flop där vi får in pengarna 75-25 så det ska vi vara nöjda med. Dock kan vi även här vara i fara, naturligtvis mot färgen men troligare AJ, AQ, AK med J/Q/K i hjärter, dessa är favoriter mot oss. Utöver det har vi risken för set, på det stora hela tror jag att den här är fold pre-flop or proceed with caution. Övriga händer ser välspelade ut tycker jag. Fortsatt lycka till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 11 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Mars , 2008 vs. Här är diskussionen om 4betfold med QQ uppe igen, jag tror att det är alldeles för sällan som vi ligger före och gör vi det så är det ofta marginellt. Det är ju ett överaggresivt spel att göra med JJ där den sista raisen i det närmaste måste ses som en bluff. Jag föresråkar fold här. vs. Syn all-in med AKo känns lite tveksam, beror naturligtvis på read på FI men en normal HD här är väl typ JJ+, AK, AKs och där är det ju inte så mycket som vi vill möta för 3:2. vs. Chansen att vi är uppe mot en ren bluff känns ganska liten. FI har synat ett raise pre från knappen, rimligen kan vi utesluta stora par JJ+ och begränsa oss till 22-TT (eventuellt kan både 99 och TT också uteslutas då reraise från knappen hade varit ganska naturligt), sc samt olika konstillationer high cards. Om vi inte tror att raise med effektivt värde $600 in i en $126-pot är en bluff kan vi utesluta alla KQ, KJs och liknande. Kvar har vi då låga par och suited connectors, beroende på spelet kan även 'icke suited' connectors vara med men det gör inte så stor skillnad i handen. Varför ställer FI in på floppen? Semibluff eller skydd av hand känns rimligt då alla Ax drar mot stegen. Semibluffen skulle kunna vara 35s, 45s eller 55 medan vi har träffade händer som 22, 33, 44, 56s. Att ställa direkt på floppen med nötstegen mot det brädet är inte ett spel jag skulle göra om jag inte hade anledning att tro att jag kunde få en marginell syn. Med 56 vill ju FI ha kvar ett Ax som träffar stegen. Kvar har vi alltså 35s, 45s, 22, 33, 44, 55 men kanske även 66, 77 och 88 om FI är en väldigt aggresiv spelare. FI ger oss 6:5 för synen, jag tror att det är fold. Men den är jobbig att göra och jag är inte säker på att jag skulle ha släppt den i situationen, särskilt inte om jag är lite tiltad sen tidigare. vs. Jag har en god vän som allt som oftast försöker förklara för mig hur riskabelt det är att slå om från SB med spekulativa händer, eftersom att det är lätt att ganska snabbt gräva sig en djup grop med i bästa fall ett hyffsat drag. Om han har rätt eller inte vet jag ej men jag försöker ta till mig det och undvika det i mitt spel. I den här handen sker dock det stora misstaget på floppen, cb är helt i sin ordning, vi har ju hittat en riktigt bra flopp för vår hand. När FI ställer får man tro att vi är slagna, med lite tur är vi uppe mot AJs+, i så fall har vi tio outs men FI har re-draw, annars drar vi troligtvis helt enkelt mot en stege 8 outs där fi inte har re-draws, ungefär samma siffror, ca 1:2,3 och FI erbjuder 1,61:1. Borde naturligtvis vara en fold, men så kan det gå när man koncentrerar sig på annat vs. Återigen spekulativa händer från SB, jag tror att vi bör undvika den här handen från början och spelar vi den så gör vi det främst för nötfärger. Det är lätt att hamna i problem när man spelar den för tvåparet, så är dock inte fallet här utan vi hittar en relativt lättspelad flop där vi får in pengarna 75-25 så det ska vi vara nöjda med. Dock kan vi även här vara i fara, naturligtvis mot färgen men troligare AJ, AQ, AK med J/Q/K i hjärter, dessa är favoriter mot oss. Utöver det har vi risken för set, på det stora hela tror jag att den här är fold pre-flop or proceed with caution. Övriga händer ser välspelade ut tycker jag. Fortsatt lycka till Tack, jag uppskattar ditt svar! vs. Jag gillar verkligen inte synen här. Men på sättet MowMow visade så har jag pottods här även om jag måste sätta han på range KK/AA/AK. Och då måste jag syna. Jag har tagit åt mig det innlägget om att man inte borde 4-beta mot en spelare som bara slår om KK/AA/AK, men i det här fallet måste jag raisa tycker jag mot två spelare. vs. I det här fallet finns inte fold på kartan eftersom att FI måste, citat, komma ifrån en annan planet. Han var helt bäng och satt till slut med över 6000$ vs. Riktigt konstig situation. När man sitter på bordet och timar ut så måste man ta ett nästan helt inuativt beslut. Jag hade ingen som hellst info om FI, aldrig spelat mot han förut och han köpte in för något i stil med 551.55. Tyckte det kändes så stört konstigt så jag synade. Jag tycker ofta sånna spelare slänger upp något i stil med 88-QQ där. vs. Jag håller med, jag borde slå upp sånna här händer mycket mindre från t.ex SB + BB. Fördelen med att göra det ibland är ju självklart att man ökar sin range. Jag kan inte heller bara syna pre, det tycker jag är kasst mot grinders som inte kommer att betala av även om jag träffar. Nu skedde det som alltför ofta kan hända om man plockar upp uppenere / färgdrag. Man får in degen som dog. Synen post-flop är kass också. vs. Mot greatFOLD1 så finns inte fold heller på kartan med tvåpar, och jag synar pre bara för att det är just han. Han kan vara sämsta spelaren på nätverket. Kanske inte mot andra men han är helt galen emot mig, det är något personligt. På 4600 händer är jag 15000$ upp emot honom. Men han spelar ganska ok emot andra spelare. Tack för ett givande inlägg! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 11 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Mars , 2008 Vad ska man tolka det här som? FI är ganska random grinder men som kan bli knäpp GAME #883276882: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2008-03-11 13:31:51 Table Paoua Seat 1: chachita06 ($450.80 in chips) Seat 3: IRLsucks ($1,493.00 in chips) Seat 5: IntheCLubchg ($1,149.20 in chips) Seat 6: maxic277 ($399.19 in chips) Seat 8: GreatFOLD1 ($2,397.40 in chips) Seat 10: mlowe14 ($1,657.29 in chips) DEALER chachita06: Post SB $3.00 IRLsucks: Post BB $6.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to IRLsucks IntheCLubchg: Fold maxic277: Fold GreatFOLD1: Fold mlowe14: Raise $24.00 chachita06: Call $21.00 IRLsucks: Raise $84.00 mlowe14: Call $66.00 chachita06: Fold *** FLOP *** 9 of Clubs8 of Clubs4 of Clubs IRLsucks: Bet $132.00 mlowe14: Call $132.00 *** TURN *** IRLsucks: Bet $322.00 mlowe14: Call $322.00 *** RIVER *** IRLsucks: Check mlowe14: Bet $570.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
don_sebbe Postad 11 Mars , 2008 Rapport Share Postad 11 Mars , 2008 Vad ska man tolka det här som? FI är ganska random grinder men som kan bli knäpp GAME #883276882: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2008-03-11 13:31:51 Table Paoua Seat 1: chachita06 ($450.80 in chips) Seat 3: IRLsucks ($1,493.00 in chips) Seat 5: IntheCLubchg ($1,149.20 in chips) Seat 6: maxic277 ($399.19 in chips) Seat 8: GreatFOLD1 ($2,397.40 in chips) Seat 10: mlowe14 ($1,657.29 in chips) DEALER chachita06: Post SB $3.00 IRLsucks: Post BB $6.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to IRLsucks IntheCLubchg: Fold maxic277: Fold GreatFOLD1: Fold mlowe14: Raise $24.00 chachita06: Call $21.00 IRLsucks: Raise $84.00 mlowe14: Call $66.00 chachita06: Fold *** FLOP *** 9 of Clubs8 of Clubs4 of Clubs IRLsucks: Bet $132.00 mlowe14: Call $132.00 *** TURN *** IRLsucks: Bet $322.00 mlowe14: Call $322.00 *** RIVER *** IRLsucks: Check mlowe14: Bet $570.00 tiltspelad JT, hade nog vikt. sjukt dåligt läge att bluffa där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 11 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Mars , 2008 tiltspelad JT, hade nog vikt. sjukt dåligt läge att bluffa där. Njea jag pratar mer om hurvida man ska syna. Jag trebetar pre. Jag tror nog inte att han är tillräckligt kall för att bara syna ner här med KK-AA nu när vi är så pass djupa, det skulle vara AA med klöver isf. Samma sak gäller med floppat set. JT är naturligtvis en möjlighet men jag tror inte att FI skulle syna 3-bet med den och defenitivt inte syna en turnbet. QQ är en trolig hand han kan sitta på men det känns skummt eftersom att jag har Q och det kommer Q på brädan, även om det inte borde göra det. AK med klöver A är också troligt. Möjliga händer enl mig: AA med klöver AK med klöver QQ Mindre troliga ( men möjliga ) set = kåk KK JT kanske JJ ren bluff vad känns troligast? Det jag slår är ju AK / JJ och ren bluff Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyterran Postad 11 Mars , 2008 Rapport Share Postad 11 Mars , 2008 Tycker som sagt irl att du borde cbeta på flop, sen om du får syn försöka checka ner den och bara släpparen. Men nu frågar du om ifall det är syn på river, och om man sätter honom på AK med A eller kanske rentav K i klöver, så måste du väl syna på river tycker jag. Kan ha varit ett attempt att steala eftersom han redan investerat så mycket. Men som sagt, ni e så djupa att jag föredrar att du håller ner den här potten, cb flop, sedan ch/f any. Tkr för övrigt att JT är en helt orimlig hand att han ska ha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
don_sebbe Postad 11 Mars , 2008 Rapport Share Postad 11 Mars , 2008 Tycker som sagt irl att du borde cbeta på flop, sen om du får syn försöka checka ner den och bara släpparen. Men nu frågar du om ifall det är syn på river, och om man sätter honom på AK med A eller kanske rentav K i klöver, så måste du väl syna på river tycker jag. Kan ha varit ett attempt att steala eftersom han redan investerat så mycket. Men som sagt, ni e så djupa att jag föredrar att du håller ner den här potten, cb flop, sedan ch/f any. Tkr för övrigt att JT är en helt orimlig hand att han ska ha nu när jag kollar på handen lite nogrannare så känns det som en väldigt dålig spelad JT med typ en klöver eller en floppad nöt-färg. har han nötfärgdraget + 2 overs eller set så _måste_ han raisa för att balansera. hela handen är fiskigt spelad av fi oavsett imo. edit. känns inte så troligt att han har slowspelat QQ-AA pre här eftersom ditt spel ser ut som en squese och då kommer hans 4bet se lite skum ut just för att du vet att han vet, ja du fattar. edit2: överanalyserar nu(vet inte ens om han har 4bets bluff i sin hd, eller om han 4betar qq men det antar jag att han gör. 4betar han inte qq blir folden ganska enkel) men det känns inte som ett högt pp och han dubbelfloatar inte för att bluffa här allt för ofta. känns fånigt att han skulle göra om sin TT till en bluff.. edit3. beten på turn är bra imo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts