Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag brukar göra egna burgare även då ja kör nyttigt. grovt bröd mycket sallad, tomat, gurka, lök, och en egengjord ketchup-salsa. det sistnämnda och det grova brödet som går anmärka på. :roll: För man vill ju inte välja bort burgarna helt:lol:

 

Asså, är du så ambitiös så att du gör egna burgare, och egen ketchup-salsa så kan du väl iaf strunta i sallad, tomat och gurka? Imo känns det motsägelsefullt på något sätt att lägga ned mycket tid på en burgare för att sedan slänga på massor med grönsaker.

 

Sallad är inte GTO.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, är du så ambitiös så att du gör egna burgare, och egen ketchup-salsa så kan du väl iaf strunta i sallad, tomat och gurka? Imo känns det motsägelsefullt på något sätt att lägga ned mycket tid på en burgare för att sedan slänga på massor med grönsaker.

 

Sallad är inte GTO.

 

Klart som fan man har sallad på sin burgare??!?!??!?!??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej

 

Well well, alla gillar olika.

Nu kan jag självklart uppskata en sjyst hamburgare ute på en restaurang som endast är bun, kött och ost. Men gör jag burgare hemma så har jag inga problem med att kasta på ruccola, rödlök och en tomatskiva.

 

Har någon testat de "nya" hamburgarbrödet som säljs i butikerna?

 

brooklyn-buns-3.jpg

 

Är det något att ha? Gillar inte friscobröden och de "vanliga" bröden är trötta. Att göra egna är nog inte aktuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=minibiff;1823207

Har någon testat de "nya" hamburgarbrödet som säljs i butikerna?

 

 

Är det något att ha? Gillar inte friscobröden och de "vanliga" bröden är trötta. Att göra egna är nog inte aktuellt.

 

Tycker det är rätt nice, men äter sällan hamburgare hemma så har bara testat det några gånger. Rankar det helt klart över det vanliga brödet och frisco. Överskattade det dock en aning pga reklamen.

 

Och ang det andra ovan, tycker sallad kan vara gott på snabbmatsburgare eller gatuköksburgare. Men om jag någon gång skulle få för mig att göra egna burgare så skulle jag aldrig förstöra den med sallad. Vill man ha sallad på så kan man lika gärna köpa färdiga hamburgare på affären (inte dem djupfrysta) och slänga på w/e eller så drar jag bara till ngt gatukök/donken/max osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat alla bröd jag kommit över. Brooklyn, ICAs surdeg och ICAs brioche.

 

Brioche är helt klart bäst, följt av surdeg. Sen kommer Brooklyn. ICA-bröden har jag dock inte sett på ett tag. Så vet inte om de utgått. Det bästa alternativet är att baka själv. Ett bra recept: http://www.hamburgare.org/hamburgerbrod-a-la-spotted-pig/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här var det livat! Tryckte i mig två stycken icke puristiska hamburgare till middag i natt eftersom ni fick upp mitt sug, damn you all.

 

Åt på Bistro Bon idag. Det kommer jag definitivt göra flera gånger i år.

 

Struntar du i pommesen ser jag inga problem. Nästan optimalt.

 

Rebuy på BB blir det snart igen hoppas jag, är omringad av bra hamburgarställen här i Vasastan så man blir lätt bekväm men fina minnen från den.

 

Pommes är big nono såklart and also...

 

Allt vitt bröd kan väl omöjligen vara optimalt!?:shock:

 

Detta.

 

För hemmasnickrande av burgare kan kanske en sån här va nåt?

 

Fick en i julklapp men inte testat än.

 

Fick också en sån och känner som mecklarn att jag föredrar att göra det med egna nävar

 

Jag brukar göra egna burgare även då ja kör nyttigt. grovt bröd mycket sallad, tomat, gurka, lök, och en egengjord ketchup-salsa. det sistnämnda och det grova brödet som går anmärka på. :roll: För man vill ju inte välja bort burgarna helt:lol:

 

Mycket som går att anmärka på den där "burgaren".

 

Blivit för mycket med det minimalistiska, när jag gör själv så gillar jag att göra förbjudna saker som att smyga in lite ruccola, kanske bbq-sås, ibland lite senap, alltid chili.. Blev tvungen att variera till det mot slutet pga said reasons :) Ibland blir det sf-linjen; bara köra underbröd. Variation är skoj

 

Well well, alla gillar olika.

Nu kan jag självklart uppskata en sjyst hamburgare ute på en restaurang som endast är bun, kött och ost. Men gör jag burgare hemma så har jag inga problem med att kasta på ruccola, rödlök och en tomatskiva.

 

Har någon testat de "nya" hamburgarbrödet som säljs i butikerna?

 

Jag har testat alla bröd jag kommit över. Brooklyn, ICAs surdeg och ICAs brioche.

 

Brioche är helt klart bäst, följt av surdeg. Sen kommer Brooklyn. ICA-bröden har jag dock inte sett på ett tag. Så vet inte om de utgått.

 

För lat för att baka själv men kudos till er som gör det. Testat samma som meck och finns inget som jag verkligen gillar, valde brooklyn igår pga innehållet framför frisco igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, är du så ambitiös så att du gör egna burgare, och egen ketchup-salsa så kan du väl iaf strunta i sallad, tomat och gurka? Imo känns det motsägelsefullt på något sätt att lägga ned mycket tid på en burgare för att sedan slänga på massor med grönsaker.

 

Sallad är inte GTO.

 

 

Nu är man bland dom kräsna. Gillas :ola:

Äter ja ute vill ja inte ha senap ketchup sallad tomat. Möjligt sallad fär de är grönt och nyttigt. men den jag gör är mer än måndagsburgare efter träning. Har svårt med lite på ingredienser när jag inte får ha majjo lr annan dressing. majjo måste inte va onyttigt. men kan inte göra nån egen "god":roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well well, alla gillar olika.

Nu kan jag självklart uppskata en sjyst hamburgare ute på en restaurang som endast är bun, kött och ost. Men gör jag burgare hemma så har jag inga problem med att kasta på ruccola, rödlök och en tomatskiva.

 

Har någon testat de "nya" hamburgarbrödet som säljs i butikerna?

 

brooklyn-buns-3.jpg

 

Är det något att ha? Gillar inte friscobröden och de "vanliga" bröden är trötta. Att göra egna är nog inte aktuellt.

 

Tycker dom är helt OK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka ställen tänker du på i Vasasatan mer än Oljebaren, Flippin' och Prime (är det i Vasastan?)

 

Dressing: http://www.hamburgare.org/hamburgerdressing/

 

Edit: Att det inte finns något bra ställe nere i stan kan jag inte förstå.

 

Visst så finns Grill och Riche, men svårt att bara droppa in där.

 

Har dock inte testat Bar Burger Café i Kungsträdgården. Är det något att ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka ställen tänker du på i Vasasatan mer än Oljebaren, Flippin' och Prime (är det i Vasastan?)

 

Tänkte på två förstnämnda samt Bistro Burger. Birka Burgers och caféet Lewvinskys på Rörstrandsgatan har fine burgare också sen ligger Phils och AG precis över bron dessutom (= (inte testat AG:s burgare än, finns för mycket annat på menyn som lockar där)

 

Dressing: http://www.hamburgare.org/hamburgerdressing/

 

Ty!

 

Edit: Att det inte finns något bra ställe nere i stan kan jag inte förstå.

 

Visst så finns Grill och Riche, men svårt att bara droppa in där.

 

Håller helt med (glöm inte din favvo, Griffins!), men en mattrend som förmodas gå över inom överskådlig framtid i stil med denna kanske inte är till för de allra dyraste platserna i Stockholm? Vad vet jag.

 

Har dock inte testat Bar Burger Café i Kungsträdgården. Är det något att ha?

 

Inte testat pga att både irlare och fellow hamburgarfanatiker totalt sågat stället

 

 

Ikväll blir det kyckling och broccoli för att kompensera gårdagens karaktärsdebacle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är man bland dom kräsna. Gillas :ola:

Äter ja ute vill ja inte ha senap ketchup sallad tomat. Möjligt sallad fär de är grönt och nyttigt. men den jag gör är mer än måndagsburgare efter träning. Har svårt med lite på ingredienser när jag inte får ha majjo lr annan dressing. majjo måste inte va onyttigt. men kan inte göra nån egen "god":roll:

 

Eftersom majjo = Äggula och olja har jag svårt att se någon göra en nyttig, om det inte endast kolhydrater som anses onyttigt. Om du gör en nyttig gör du något annat imo. En äggula (räcker gott och väl till iaf 7-8 pers, har inte gjort för fler) med mycket salt, vinäger och lite senap, vispa runt med en rejäl mängd (lite i taget såklart) olja tills den får en bra konsistens.

 

 

Har på senare tid fått upp ögonen för dessa "burgarsnobbar" likt dig och padrinos :). Detta har dock fått till följd att jag gillar inte längre längre dressingar på burgare i så stor utsträckning men är dessa varianter något jag borde prova? För att förtydliga: Tycker dubbelcheese utan saltgurka på donken är mycket godare än typ bigtasty. Däremot gillar jag fortfarande BK's bbq-rostadlök-bacon burgare, om jag ska käka på sånna ställen.

 

Gillar själv majjos i olika smaker på burgare, tryffel är en höjdare såklart eller bacon som jag åt på The Barn här i gbg (f.ö. bäst i gbg av de jag testat, 2112 tvåa). Gjorde en väldigt god basilikamajjo för ett tag sen, som jag förvisso inte hade till burgare, men jag gjorde som jag beskrev ovan fast jag hade mixat ner en basilikakruka i lite olja som jag körde ner. Jag tror det hade varit gott med lite örter i burgare som gör att det smakar lite mindre fett men har svårt att komma på ytterligare ingredienser, några förslag på komplement till basilika? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på två förstnämnda samt Bistro Burger. Birka Burgers och caféet Lewvinskys på Rörstrandsgatan har fine burgare också sen ligger Phils och AG precis över bron dessutom (= (inte testat AG:s burgare än, finns för mycket annat på menyn som lockar där)

 

Har inte testat någon av dem. Får ta och göra det. AGs har jag inte heller testat. Har lite samma inställning som dig där.

 

Ska eventuellt ut till Farsta och testa Bun Meat Bun till helgen.

 

Håller helt med (glöm inte din favvo, Griffins!), men en mattrend som förmodas gå över inom överskådlig framtid i stil med denna kanske inte är till för de allra dyraste platserna i Stockholm? Vad vet jag.

 

Nä, men svårt att bara droppa in där med.

 

Frustrationen slog mig när jag skulle på bio för någon helg sedan och käka burgare innan. Fick traska upp till Prime, som var det som låg närmst.

 

Inte testat pga att både irlare och fellow hamburgarfanatiker totalt sågat stället

 

Har hört samma sak. Sen har jag svårt att få med mig någon på en "drop in" då burgarna är ganska dyra där.

 

Har på senare tid fått upp ögonen för dessa "burgarsnobbar" likt dig och padrinos :). Detta har dock fått till följd att jag gillar inte längre längre dressingar på burgare i så stor utsträckning men är dessa varianter något jag borde prova? För att förtydliga: Tycker dubbelcheese utan saltgurka på donken är mycket godare än typ bigtasty. Däremot gillar jag fortfarande BK's bbq-rostadlök-bacon burgare, om jag ska käka på sånna ställen.

 

Gillar själv majjos i olika smaker på burgare, tryffel är en höjdare såklart eller bacon som jag åt på The Barn här i gbg (f.ö. bäst i gbg av de jag testat, 2112 tvåa). Gjorde en väldigt god basilikamajjo för ett tag sen, som jag förvisso inte hade till burgare, men jag gjorde som jag beskrev ovan fast jag hade mixat ner en basilikakruka i lite olja som jag körde ner. Jag tror det hade varit gott med lite örter i burgare som gör att det smakar lite mindre fett men har svårt att komma på ytterligare ingredienser, några förslag på komplement till basilika? :)

 

Jag har inte testat någon av de dressingarna själv. Men hört mycket gott om dem. På donken äter jag endast (dubbel)cheese eller vanliga burgare. Då tar jag fyra köttbitar och kastar in mellan två bröd.

 

Ska eventuellt ner till Gbg om någon helg. Hört att 2112 ska vara väldigt bra. Bättre än Bistro Bon enligt en kompis. Vilket jag har svårt att tro. Men du säger alltså The Barn. Vilket ligger närmst Park Lane?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2112 och The Barn är på typ samma avstånd, tar kanske 10-15 min att gå, Dev tror inte det är samma Bistro Bon som finns i Stockholm mtp att de inte serverar burgare och ingår i Yaki-Da-gruppen.

 

Borde kanske inte säga allt för mycket det var över ett år sen jag var på 2112 medan jag varit på the barn två gånger höstas, så något biased mtp att det ligger närmre i minnet men båda är iaf riktigt bra. Bättre ölutbud på 2112 och lättare att få bord, men om du är här en helg kan du ju köra The Barn till lunch och 2112 till middag så får du själv avgöra. Om man är på The Barn när de öppnar kl 2 på helger så är det lugnt utan bokning, de har också platser i baren man kan trilla in på om man har tur senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...