Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

Du missade avgiften. 4k i månaden för 50m2 betyder att föreningen antagligen är riktigt illa ute. Jag bor några hundra meter bort o har 500 i avgift...

 

Tänkte svara men är aldrig först som vanligt..

En 50 kvm i innerstan med en avgift på över 3000 är ovanligt.

Ca: 600k i lån kostar 1000 kr/månaden i ränta och räknar man på en avgift på 2000 som är vanligt medel eller 4000 så blir det rätt stor skillnad i totalpris osv.

 

Riktigt riktigt fin annars!

 

 

Börjat följa dig på Insta (nostalker!) också, första bilden jag såg var den där middagsbildenmedtjejen och förstod direkt att det kommer levereras!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha jag vet inte riktigt, det är bara lite too much för en small town boy som mig själv. För ett par år sedan så avskydde jag stället, men gappet mellan hat och like minskar för varje år som går!

 

Ja du når väl snart taket av ballerness i din nuvarande stad så en flytt låter logisk inom något år så som du ångar på (=

 

Tänkte svara men är aldrig först som vanligt..

En 50 kvm i innerstan med en avgift på över 3000 är ovanligt.

Ca: 600k i lån kostar 1000 kr/månaden i ränta och räknar man på en avgift på 2000 som är vanligt medel eller 4000 så blir det rätt stor skillnad i totalpris osv.

 

Riktigt riktigt fin annars!

 

 

Börjat följa dig på Insta (nostalker!) också, första bilden jag såg var den där middagsbildenmedtjejen och förstod direkt att det kommer levereras!

 

 

Tänk om man hade fått ta lån... :( Ty för inputs angående lägenheter och allt däromkring, är -som vanligt- clueless.

 

Kul med följare men ha inga förväntningar, varit rätt torr på instagram tyvärr.

Med det sagt, alla är självklart välkomna att följa torrheterna som kommer upp där på nicket Padrinos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trailer för s04 ute som gör mig förhoppningsfull att de kan göra någorlunda rättvisa mot materialet (= Tycker Oberyn ser annorlunda ut mot vad jag hade föreställt mig men kan såklart bli bra ändå.

 

 

Såg förövrigt Wolf of Wall Street igår, gillade den som fan och vill se den asap igen i vanlig ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Majoriteten av veckorna inleds på samma sätt pga festliga äventyr på lördagarna. Somnar helt utslagen relativt tidigt (00-02) på söndagkvällen och sover ryckigt där jag vaknar till konstant och rör mig hela tiden i sömnen. T ex så vaknade jag idag påslakan liggandes på golvet samt vanliga lakanet helt upprivet i mitten?! Låg i sängen 13h plus vilket även det är standard natten till måndagar då jag inte förmår mig att ta mig upp trots alarm+snooze och ångest att skjuta upp allt meck som alltid ska göras på just måndagar. Inte optimalt sätt att starta veckorna på direkt (=

 

Har ändå haft en över average produktiv dag tillslut då jag fått in både grind, ett väldigt bra träningspass, handlat och ätit god och nyttig mat (för en gångs skull i år).

 

Låttips:

 

Originalet:

 

Bästa säsongen hittills av den fantastiska serien Sherlock avslutades väldigt värdigt idag, nu blir det till att misärvänta i ännu ett år antar jag.

 

tumblr_mzd02gRJZI1rqiulxo2_500.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm det där med dålig sömn söndag-måndag känner man igen alltför väl :( Sällan jag känner mig helt återställd på måndagen och det är fan rätt illa när man tänker efter :S

 

Jo det är inte OK. Mina dryckesvanor är långt ifrån extrema numer också vilket är psykande eftersom man kunde dricka 3x i yngre dagar och slippa några extremare bakfyllor.

 

1. Vilken site får du bäst action på?

2. Vilken site får du mest action på?

 

Hm, bäst action är nog Boss som tyvärr ska läggas ned. Mest vet jag inte, är pessimistisk numer då det känns dött överlag (satt igår i 14h och hade två fiskar och 8 regs). Iofs, spelar överlägset flest händer på ipoker men det är för att man har battlat om bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NBA igen.

 

Säsongen har tagit en tråkig svängning för mig då mitt lag, Chicago Bulls, har fått ännu en knäskada på deras absolut bästa spelare för andra året i rad vilket innebär lite komplikationer såklart i och med hur ligan fungerar. Spoiler:

 

 

I NBA är det ett avtal som anger att varje lag bör hålla sig under ett visst lönetak, går man över det blir det dyrt och man får betala sk luxury tax. I början är det att varje dollar dom är över taket så måste de betala en dollar till ligan som fördelar de till övriga lag. Nästa nivå blir det dyrare per $ osv. Om du överstiger lönetaket två år i rad blir det ännu dyrare per nivå och självklart fortsätter det så framöver.

 

 

 

Tack vare de här restriktionerna tvingas lag till att vara selektiva med satsningar, att gå över lönetaket flera år i rad drabbar inte bara dig utan gynnar dina motståndare. Så nu när Chicagos storstjärna är borta för säsongen och de är inne på andra året över taket utan någon vinstmöjlighet så byter dom bort sina dyraste (bästa) spelare för draft picks och salary cap för att bygga för framtiden. Logiskt nog blir laget sämre för stunden vilket i Amerikanska ligor kan vara en bra sak, ju sämre du slutar i ligan desto större chans har du att få välja först i kommande draft (och årets draft är späckad med extremt lovande spelare). Vad jag försöker komma till är den sortens ovana velighet man upplever när man följer laget, för rent instinktivt håller jag på dom och vill att dom ska vinna matcher men rent taktiskt är det bättre att förlora så mycket som möjligt.

 

Med allt det här i åtanke, sätt er då in i min sits i natt när Chicago spelar en tripple overtime med magiska insatser av doldisar som man verkligen sympatiserar med där ledningen skiftar 20 ggr och det är oavgjort 14 ggr under matchen, inkluderat en upphämtning på 15p av Chicago.

 

 

Sen måste man älska Glen "Big Baby" Davis glädje när han sätter en sällsynt trea för att tvinga fram den tredje övertidsperioden 1:30 in i klippet.

 

aBKwWG1_460sa.gif

 

_____

 

Har skorna klara för vintern men hittade ett par riktigt snygga och prisvärda på grandpas rea som rekas till er som behöver ett par goa vinterskor och har antingen storlek 42 eller 44 (=

 

http://www.grandpa.se/sv/product/4698/field-boot-black

 

product.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bland det värsta jag sett.

 

Otroligt frustrerande. Gerrard ATL, Coutinho likaså. Cissokho bara brutalt dålig som vanligt, helt utan självförtroende. Toure och Skrtel långsamma och klumpiga. Men framförallt tråkigt att Mignolet gör en ny tavla, han kan så mycket bättre än vad han har presterat på senaste.

 

Viktigt moralhöjande mål iaf som ger något att åtminstone teoretiskt kunna bygga vidare på.

 

Skruttskor imo, fula efter en vinter och döda efter två vintrar. Kinkigt med kängor som ska vistas i saltig svensk vinterslask.

 

Möjligt, tyckte bara de var fina att kolla på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt frustrerande. Gerrard ATL, Coutinho likaså. Cissokho bara brutalt dålig som vanligt, helt utan självförtroende. Toure och Skrtel långsamma och klumpiga. Men framförallt tråkigt att Mignolet gör en ny tavla, han kan så mycket bättre än vad han har presterat på senaste.

 

Viktigt moralhöjande mål iaf som ger något att åtminstone teoretiskt kunna bygga vidare på.

 

 

Kan inte annat än hålla med. Detta bytet borde dock kommit i typ 25e minuten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var den bästa insatsen från Aston Villa såhär långt, så jävligt tråkigt att vi inte lyckades kamma hem tre poäng. Bittert som fan att kräket Suarez lyckas med sin teater än en gång..

 

Haha, jag är inte mycket för filmningar men nämn en spelare som inte lagt sig där? Jävligt klumpigt av Guzan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jag är inte mycket för filmningar men nämn en spelare som inte lagt sig där? Jävligt klumpigt av Guzan.

 

Förstår inte det resonemanget riktigt. Det är helt klart klumpigt av Guzan men det gör det inte riktigt mer rätt för Suarez att dyka som om han brutit benen imo.

 

Sen att Suarez är ligans (och världens, i kamp med ett par Barca-spelare) vidrigaste spelare gör ju att man reagerar ännu starkare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besökte Flying Elk och testade deras söndagsburgare med lite nära vänner.

 

90w16r.jpg

 

Vart även en äppelsmulpaj efter och utöver under average service så var allt riktigt bra. Såg sen Anchorman 2 och hamnade bredvid en amerikan som hade the time of his life, han gråtskrattade konstant och gjorde tjutljud som är omöjiga att fejka. Helt klart en glad stämningshöjare som gjorde det omöjligt att inte ha kul (= Fick i mig en drös onyttigheter på bion också som träningspasset vid hemkomst inte vägde upp för. Har stannat upp duktigt i min utveckling tack vare slarv som idag och har ångest över det :(

 

Känns som SNL inte är vidare uppskattat bland svenskar överlag (?) men är en stor favorit hos mig trots sin ojämnhet. Får obehagligt stor del av mina updates gällande USA från SNL och The Daily Show, något som jag hade tänkt skärpa till i år men inte har gjort något åt än såklart. Och för att fortsätta på ämnet stagnering så är jag steven på pokern i januari också, delvis för dåligt fokus, dålig volym samt en liten nypa dåligt spring som kanske var att vänta. Ovanpå det är Boss på väg att läggas ner som sagt och iPoker har gjort om så att det är omöjligt att få action av regs igen...

 

Ny vecka nya tag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte det resonemanget riktigt. Det är helt klart klumpigt av Guzan men det gör det inte riktigt mer rätt för Suarez att dyka som om han brutit benen imo.

 

Sen att Suarez är ligans (och världens, i kamp med ett par Barca-spelare) vidrigaste spelare gör ju att man reagerar ännu starkare..

 

Min poäng är att bara för att det är Suarez så blir folk eld och lågor. Du hade förmodligen inte gnällt om Agbonlahor hamnat i samma situation. Där är förmodligen kontakt och Suarez ramlar, om än väldigt lätt. Missförstå mig inte, jag gillar inte heller Suarez. Men tycker det är mycket hyckleri när det kommer till dessa situationer. Det var inte ett Ashley Young-dyk direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...