elov Postad 10 December , 2007 Författare Rapport Postad 10 December , 2007 Har det gått nu sedan jag gjorde en omstart med att någorlunda seriöst bygga en BR. Idag har det blivit 2 sessioner och det har sett ut såhär! Session 1: 225+ , 1h43min Session 2: 173+ , 26min Med dagens resultat är jag nu 1040+ efter 6 dagar och det känns riktigt skönt eftersom jag satt upp ett litet mål att nå ca 800+ efter 10 dagar. Så fort jag fått undan lite skolarbeten och blivit helt klar med flytten till Gävle så ska jag försöka stabilisera mitt spel ännu mer. Dagens resultat: +398:- Dec: +1040:- BR: 1540:- Citera
elov Postad 11 December , 2007 Författare Rapport Postad 11 December , 2007 har inte lagt upp många händer men de jag lagt upp har jag inte fått någon respons/kommentar på så jag lägger ner det här med bloggandet. Troligtvis finns det alldeles för många bloggar på dessa nivåer. Kommer fortsättningsvis läsa dessa som redan finns och ta lärdom av dom. Förövrigt tänker jag iaf fortsätta mit BR bygge /Elov Citera
AdslVerbe Postad 11 December , 2007 Rapport Postad 11 December , 2007 har inte lagt upp många händer men de jag lagt upp har jag inte fått någon respons/kommentar på så jag lägger ner det här med bloggandet. Troligtvis finns det alldeles för många bloggar på dessa nivåer.Kommer fortsättningsvis läsa dessa som redan finns och ta lärdom av dom. Förövrigt tänker jag iaf fortsätta mit BR bygge /Elov Ok, synd. Lycka till i vart fall. Citera
nacho1337 Postad 11 December , 2007 Rapport Postad 11 December , 2007 har inte lagt upp många händer men de jag lagt upp har jag inte fått någon respons/kommentar på så jag lägger ner det här med bloggandet. Troligtvis finns det alldeles för många bloggar på dessa nivåer.Kommer fortsättningsvis läsa dessa som redan finns och ta lärdom av dom. Förövrigt tänker jag iaf fortsätta mit BR bygge /Elov Tråkigt, jag som gillade att läsa din dagbok. Hade gärna postat kommentarer men jag tycker själv att jag inte är kvalificerad så därför undviker jag det Citera
elov Postad 12 December , 2007 Författare Rapport Postad 12 December , 2007 Tråkigt, jag som gillade att läsa din dagbok. Hade gärna postat kommentarer men jag tycker själv att jag inte är kvalificerad så därför undviker jag det Roligt att någon läste=). Jag har planer på att fortsätta ändå tror jag, det hjälper till i mitt spel att skriva av mig Citera
AdslVerbe Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Roligt att någon läste=). Jag har planer på att fortsätta ändå tror jag, det hjälper till i mitt spel att skriva av mig Precis! Good call! Citera
elov Postad 12 December , 2007 Författare Rapport Postad 12 December , 2007 dagens resultat är inge vidare. Slutar på -200:- tack vare att jag spelar som en kratta. jag förstår inte vad som hänt med mitt spel. jag spelar alla möjliga kortkombinationer, jag skiter fullständigt i position, jag tar inte hänsyn till folk som raisar utan synar hej vilt och jag försöker knappt fundera på vad motståndaren kan ha. Är det någon som kan ge råd hur jag ska lösa mina problem? På fredag kommer en kompis hit till Gävle och lirar lite. Vi brukar köra ett par helger där vi kör ett litet "pokerlan" och det är jävligt roligt. I början gick det inge vidare för varken han eller mig men på senare tid så har vi fått fina resultat. Få se hur vårt första "pokerlan" i här i Gävle slutar. Jag kommer även på fredag att göra ett litet undantag då jag kommer fram emot senare på kvällen/natten kliva upp en stund på 1/2 beroende på hur det går på0.5/1. December resultat: +912:- Det skulle vara roligt att få igång pokertracker och kunna använda det mn tyvärr så är jag för dum för att förstå programmat . Provade för ett par veckor sen utan att få till det. Citera
elov Postad 15 December , 2007 Författare Rapport Postad 15 December , 2007 ***** Hand 536376504 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 december 2007 00:47:40 Britta 63 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: Elov (242.51) Plats 2: garci (391.24) Plats 3: Farha (113.36) Plats 4: sjoehagen (307.28) Plats 5: sahlol (130.91) Elov lägg LM 1.00 garci lägg SM 2.00 ** Giv ** Elov [10s, 10r] garci [N/A, N/A] Farha [N/A, N/A] sjoehagen [N/A, N/A] sahlol [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Farha Lägg sjoehagen Höj till 8.00 sahlol Syna 8.00 Elov Syna 8.00 garci Lägg *** Flop(Board): *** : [10k, Knh, Kh] *** Bet Runda 2 *** Elov Satsa 17.00 sjoehagen Höj till 34.00 sahlol Syna 34.00 Elov Höj till 150.00 sjoehagen All-in 299.28 sahlol All-in 122.91 Elov All-in 234.51 *** Turn(Board): *** : [10k, Knh, Kh, 3r] *** River(Board): *** : [10k, Knh, Kh, 3r, 3s] *** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 602.93 Elov [10s, 10r] Kåk Vinst: 602.93 garci Lägger mig Vinst: 0.00 Farha Lägger mig Vinst: 0.00 sjoehagen [Es, Dk] Stege med ess i topp Vinst: 0.00 sahlol [5h, Dh] Par i treor Vinst: 0.00 Liret har fungerat bra under kvällen/natten och ett skapligt + har det blivit. Denna hand är den jag vunnit mest på och frågan är hur jag spelar?Lämna kommentarer om jag spelar galet! Vilket jag känner att jag gjorde Under tiden jag skrivet detta inlägg så har jag vunnit ett par till hyffsade potter =). Det går bra nu:P Kanske lägger upp nån mer rolig hand senare från nattens spel =) Citera
elov Postad 15 December , 2007 Författare Rapport Postad 15 December , 2007 Så har halva månaden gått och jag har nu kommit upp till +2003:-. Jag hade planer att försöka hitta ett positivt resultat på ca 2400:- för denna månad och jag tror inte det ska vara något problem. Kvällens/nattens slask på 1/2 har gått riktigt bra=) 4. +85 5. +88 6. +41 7. -136 8. +408 9. +156 10. +398 11. +72 12. -200 13. -173 14. +416 15. +848 Så ser det ut än så länge =) Citera
AdslVerbe Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 Det ser ju riktigt bra ut. Hur många händer har du spelat? Citera
elov Postad 15 December , 2007 Författare Rapport Postad 15 December , 2007 Det ser ju riktigt bra ut. Hur många händer har du spelat? Det kan jag tyvärr inte svara på då jag inte får pokertracker att fungera. förstår inte programmet speceillt bra , skulle va skönt om det fanns nån i närheten som kunde hjälpa att komma igång med det . Idag spela jag en session och spelar återigen som en kratta och förlorar ett inköp. Då gör jag det idiotiska att jag går upp på 2.50/5 och spelar bort ytterliggare pengar. Det ska jag inte göra och jag vet det ändå gör jag det. Slutar med att jag förlorar mer än 500 av det jag spela in under natten. Skärpning. Imorgon är det 0.5/1 som gäller igen. Kämpa!!! Citera
AdslVerbe Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 Det kan jag tyvärr inte svara på då jag inte får pokertracker att fungera. För att överhuvudtaget få det att fungera med Svs måste du ha HHConverter. http://pokerforum.nu/forum/forumets-baesta-inlaegg/23924-prg-allt-om-hh-converter.html Citera
elov Postad 15 December , 2007 Författare Rapport Postad 15 December , 2007 För att överhuvudtaget få det att fungera med Svs måste du ha HHConverter.http://pokerforum.nu/forum/forumets-baesta-inlaegg/23924-prg-allt-om-hh-converter.html Ja så långt har jag kommit att jag vet att jag måste ha hh converter för att få det att fungera men sen står det still Citera
elov Postad 15 December , 2007 Författare Rapport Postad 15 December , 2007 Är det nu..sitter här med ett glas vin och myser. Blir en kväll med kompisar, lite alkohol och sällskapsspel ikväll...alltså ingen mer poker idag! Jag är fortfarande förbannad över mitt spel tidigare idag och att jag skulle upp på 2.5/5 och spela. Försöka glömma det tills imorgon då det är en ny session som gäller. Vad det gäller pokerlanet igår med min "pokerkompis" så kan jag verkligen inte klaga. Både han och jag hittade fin fina resultat och jag +:a ca 1300:- under kvällen/natten och det såg riktigt bra med min BR. Dock tappa jag en hel del med mitt kassa spel så min BR är strax under 2000 just nu. Jag har bestämt att över 3000 så kliver jag upp på 1/2 och kommer jag under så går jag ner igen. Jag hoppas att jag klarar att ha en BR på 3000:- innan denna månad är slut. Förövrigt undrar jag om det inte finns en vänlig själ i Gävle som vill visa mig hur det fungerar med pokertracker? Kanske är någon som ev är sugen att släpa hit datorn å vara med å lira när vi kör vårat lilla lan som är på 2 pers...än så länge. Roligt att byta pokerkunskaper med varann. Dock är inte vårat spel på hög nivå så ha inga förväntningar:P, fiskar båda två =) Citera
elov Postad 16 December , 2007 Författare Rapport Postad 16 December , 2007 Huvudvärk efter gårdagen . Flickvännen ligger å slappar framför tv:n så då tänkte jag köra en liten session poker vilket jag gjort i ca 2h nu =). Gick ganska trögt i början men sen vände det och jag avslutar sessionen med +237:- Den här handen gillar jag allra mest =). Jag har dock svårt att förstå vad han kan sitta på. Det lutar mest åt en åtta, skulle han verkligen spela ett överpar så galet? Vad tror ni? ***** Hand 537792834 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 16 december 2007 15:33:52 Anna Turbo 26 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: Elov (169.00) Plats 2: diveinto (126.13) Plats 4: P_Hugo (45.74) Plats 5: ture (331.52) ture lägg LM 0.50 Elov lägg SM 1.00 ** Giv ** Elov [7h, 7k] diveinto [N/A, N/A] P_Hugo [N/A, N/A] ture [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** diveinto Lägg P_Hugo Syna 1.00 ture Höj till 2.00 Elov Syna 2.00 P_Hugo Syna 2.00 *** Flop(Board): *** : [8k, 7r, 8h] *** Bet Runda 2 *** ture Passa Elov Satsa 2.00 P_Hugo Lägg ture Höj till 4.00 Elov Höj till 8.00 ture Höj till 12.00 Elov Syna 12.00 *** Turn(Board): *** : [8k, 7r, 8h, Ek] *** Bet Runda 3 *** ture Satsa 7.00 Elov Höj till 47.00 ture Syna 47.00 *** River(Board): *** : [8k, 7r, 8h, Ek, 2s] *** Bet Runda 4 *** ture Satsa 10.00 Elov All-in 108.00 ture Syna 108.00 *** Showdown *** : Rake: 8.49 Totalpott: 331.51 Elov [7h, 7k] Kåk Vinst: 331.51 diveinto Lägger mig Vinst: 0.00 P_Hugo Lägger mig Vinst: 0.00 ture Lägger mig Vinst: 0.00 Fortsätter det i den här takten så ska jag lätt klara mitt första delmål. Bankrullen ska vara över 3000:- innan månadens slut. December: +1705:- Bankrulle: 2205:- Citera
elov Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Har nu, efter jag kollat på hur "ripmania" spelar dragit ner på mina starhänder. förut har jag slaskat med på Ax s, Kx s , vanliga Ax. Alla dessa händer har gjort att jag inte hittar speciellt stort + eftersom jag går ofta back på dessa händer. Jag har också börjat allt mer att inse hur viktig positionen är och försöker spela så jag har position. Vad har detta lätt till då? Jo dagens session på morgonen gick bra och jag kände verkligen att jag behärska mitt spel betydligt bättre och det gav genast utdelning i form av +131:-. Nu ska jag köra ytterliggare en session och återkommer med det resultatet. BR just nu: 1131:- December: +972 Citera
elov Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Kan inte påstå att denna session gick bra. Fick inte betalt för mina händer och blev utdragen rätt så mycket istället. Valde att köra lite sit n gos för omväxlings skull och hittar +113:- ändå i denna session! Dagen slutar på +244:- och det är troligtvis slutresultatet för denna dag då det nu blir en hel del pluggande till tentamen som är i januari. Kommer inga HH:s nu heller eftersom det inte finns intressanta händer och det mesta spelet var sit n gos! Citera
elov Postad 20 December , 2007 Författare Rapport Postad 20 December , 2007 Som sagt. Har nu på morgonen lirat ytterliggare 1 session och det gick verkligen segt i början men efter ett tag lossnade det. Va uppe på över +300 men tappa sista handen när jag floppar nötstege och han drar in kåken på turn. Efter att jag kollat på "ripmanias" spel så har mitt spel blivit bra mycket bättre. Det är så otroligt skönt å lägga händer preflop nu som man spelat tidigare och se att det blir en "jättepott" som man hade förlorat pga kicker osv. Tack ripmania!!! Nu ska jag lägga upp en hand här som jag hoppas jag kan få lite kommentarer. Har varit dött med folk som skriver så det kanske inte är någon som läser vad vet jag. Ni har ungefär samma reads som jag hade på den här killen...nada Han har precis satt sig. Jag lägger inte upp hur jag spelar utan de talar jag om efteråt. ***** Hand 541365279 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 20 december 2007 09:12:29 Anna 111 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: mange35 (195.40) Plats 2: Elov (235.13) Plats 3: romolo (104.12) Plats 4: pilkocken (59.62) Plats 5: nenne007 (131.09) romolo lägg LM 0.50 pilkocken lägg SM 1.00 ** Giv ** mange35 [N/A, N/A] Elov [10k, Knr] romolo [N/A, N/A] pilkocken [N/A, N/A] nenne007 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** nenne007 Syna 1.00 mange35 Lägg Elov Syna 1.00 romolo Syna 1.00 pilkocken Passa *** Flop(Board): *** : [2s, Knh, 9h] *** Bet Runda 2 *** romolo Passa pilkocken Passa nenne007 Passa Elov Satsa 4.00 romolo Syna 4.00 pilkocken Lägg nenne007 Lägg *** Turn(Board): *** : [2s, Knh, 9h, 4r] *** Bet Runda 3 *** romolo Satsa 14.00 Elov Syna 14.00 *** River(Board): *** : [2s, Knh, 9h, 4r, 4s] *** Bet Runda 4 *** romolo All-in 85.12 Elov ? December: +1302:- BR: 1461:- Citera
Teddybear Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Jag hade foldat preflop för det första. Hade jag hamnat i det läget på river så är de bara att kasta. Citera
UncleRico Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 För att överhuvudtaget få det att fungera med Svs måste du ha HHConverter.http://pokerforum.nu/forum/forumets-baesta-inlaegg/23924-prg-allt-om-hh-converter.html Med den senaste PT-updateringen behöver man väl inte det? Boss finns ju under Autoimport hh. Funkar för mig iaf... Citera
elov Postad 20 December , 2007 Författare Rapport Postad 20 December , 2007 Jag hade foldat preflop för det första. Hade jag hamnat i det läget på river så är de bara att kasta. Ja varför jag syna preflop har jag ingen aning om. blev nog bara för jag satt på knappen. Hans sätt att spela handen och hans tok snabba bets gjorde att jag inte kunde sätta han på en annan hand en ett drag alternativt svag träff! Jag synade och han visar upp 93 off! För övrigt så är det inte många som läser vad jag skriver så jag vet inte varför jag sitter och skriver Citera
elov Postad 23 December , 2007 Författare Rapport Postad 23 December , 2007 Finns inte många speldagar kvar i December nu och mitt mål att komma över 3000:- i BR gick inte som planerat då jag haft det rejält svängigt mellan sessionerna. Det positiva med den här månaden är att jag kommer troligtvis hamna på + resultat för hela månaden. Det har jag gjort flera månader förut också men nu har jag spelat på den nivå som min BR klarar av.... för det mesta =). Nu när denna månad snart är över så finns det saker i nästa månad att förbättra och göra bättre. Det blir lite småmål att klara av. 1. Hitta ytterliggare + resultat för månaden 2. Försöka förbättra antal - dagar 3. Försöka jobba upp BR på över 3000:- Det viktigaste av allt, hålla sig på "rätt" nivå. BR: 1464:- Decmber: +1305 Citera
elov Postad 2 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2008 Ja detn första resan höll inte speciellt länge innan jag var gul. Nu när det är nytt år så känns det bättre att starta om och bygga BR Jag börjar med 500:- i BR och ska bygga upp dessa pengar till en stabil bankrulle. 1/1 slutar med 58:-+ Sitter nu och spelar lite och ligger just nu + för dagen. Senare ikväll kommer jag att spela Selma samt Kvällskvisten ihopp om att klonka någon av dessa. Återkommer med hur det går timme efter timme i turneringarna! Citera
elov Postad 2 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2008 Lycka till. Tack, det kan behövas=) Citera
Recommended Posts