duoflow Postad 4 December , 2007 Rapport Share Postad 4 December , 2007 Nu var det länge sen det var musiktävling och jag har dragit mitt strå i stacken och styrt upp ett musikquiz. Det är 36 musikklipp som skall identifieras och besvaras denna gång och temat är rock och blues. Det är en blandning mellan gammalt och nytt men vikten hamnade på senare tids rock. Svårhetsgraden viktar nog mot den högre. Skulle ha varit 35 stycken från början med det smög sig in en joker i härligheten. Det är första gången jag gjort detta och således första gången jag använt Goldwave så ni inte klagar för mycket på det tekniska, ljudvolymsvariationer och snabba byten. Poängsystem och regler är följande: * Rätt låttitel och artist ger 3p. 1p om man endast kan den ena. Gissningar ger inga minuspoäng. * Om man tycker att låten är en cover så skriver man coverartisten i sitt svar. Kan man orginalartist ger detta ett plus i kanten som kan väga upp i sluträkningen. * Varje artist/grupp är bara med på ett klipp och varje klipp innehåller endast en artsit/grupp. * Svaren skickas i PM till mig och deklareras självklart inte i tråden. Skickat svar går inte att komplettera. Bonusfrågor: 2 poäng per rätt svar, glöm inte bort! 37. Vilken låt har flest svarat rätt på? 38. Vilken låt har flest svarat minst rätt på? 39. Vilken är den bästa låten i quizet? 40. Vilken är den sämsta låten i quizet? Ni har en veckas betänketid, alltså deadline tisdag kväll den 11 dec. Vinnare belönas med ära och kanske någon manick om jag kommer på något roligt. Hoppas nu alla deltar och lycka till! Frågor besvaras i denna tråd och quizet hämtar ni här: http://rs112.rapidshare.com/files/74332606/RockBlues.rar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 4 December , 2007 Rapport Share Postad 4 December , 2007 Underbart! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Vajert. Känns som man fiskar lite i sin egen damm här. Lär ju inte bli många bluespoäng dock, men allt annat ska banne mig scoopas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andrew_W Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 "Wohooo, nu kan jag fly från tentapluggandet!", tänkte jag, sen insåg jag att jag bara hade 10 säkra 3-poängare vid första genomlyssningen. Inte bra va? Rockigt värre denna gång. 36 x gitarronani. Men kul! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 10 säkra 3-poängare vid första genomlyssningen jag med. The challenge is OOOOONNNN Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
duoflow Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2007 10 säkra 3-poängare vid första genomlyssningen.. Det är ju jättebra efter en genomlyssning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Hmm.. detta ser ljust ut.. Gillar du guitar hero? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
duoflow Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2007 Hmm.. detta ser ljust ut.. Gillar du guitar hero? Har provat guitarhero en gång, för några veckor sedan faktiskt. Gillade det sådär. Det är ju förstås mycket roligare att spela på riktiga gitarrer! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Riktigt schysst quiz detta. Synd att man ska vara så kass på låtnamn bara. Får kämpa lite hårdare helt enkelt:lol:. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Förresten, 39 och 40. Där får man poäng ifall man svarar de som flest andra svarat eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
duoflow Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2007 Förresten, 39 och 40. Där får man poäng ifall man svarar de som flest andra svarat eller? Precis, inklusive ditt svar. Har fått in svar från tre kämpar, jätteskoj. Och ang. 39 har en person svarat rätt, om jag fått bestämma men nu är det ju ni som gör det... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Wtf, trodde ju att det var din egna åsikt som gällde Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Precis, inklusive ditt svar. Har fått in svar från tre kämpar, jätteskoj. Och ang. 39 har en person svarat rätt, om jag fått bestämma men nu är det ju ni som gör det... Hoppas det var jag, så man får nån pinne iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
duoflow Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2007 Wtf, trodde ju att det var din egna åsikt som gällde ahh, you're a kid with a dream... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
duoflow Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2007 Hoppas det var jag, så man får nån pinne iaf Det kan jag inte avslöja tyvärr. Nog fick du några pinnar men du kunde ju ha gissat lite vildare... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andrew_W Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 The challenge is OOOOONNNN Nu har jag skickat in. Om jag inte slår dig den här gången ska jag sluta quizza! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 Ajdå...jag kanske ska "glömma" skicka in. Det är trots allt kul när du är med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andrew_W Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 Ajdå...jag kanske ska "glömma" skicka in. Det är trots allt kul när du är med. Äh, jag är alltid med... men var är dev?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 dev ette fan! kanske för mainstream för honom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 9 December , 2007 Rapport Share Postad 9 December , 2007 var är dev?! Jag ligger på golvet och dör plågsamt av eurys dåliga ordvitsar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 9 December , 2007 Rapport Share Postad 9 December , 2007 Jag ligger på golvet och dör plågsamt av eurys dåliga ordvitsar. Påminn dig själv om att aldrig grogga med mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hnat Postad 9 December , 2007 Rapport Share Postad 9 December , 2007 Kul att du inte bara tagit intron, och även inte bara de uppenbara låtarna, typ förstasinglar. Låt 20 t.ex Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
duoflow Postad 9 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 December , 2007 Kul att du inte bara tagit intron, och även inte bara de uppenbara låtarna, typ förstasinglar. Låt 20 t.ex Jäkligt kul att du kommenterar det, tanken var att det skulle bli lite svårare. Har fått in 6 svar hittills och hoppas på många fler. Saknar svar från quiz-stofiler som: Pey, mrfiskman, loveless, eury och fler som jag glömt namn på. Ingen fullpottare än så chansen att vinna finns fortfarande kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 9 December , 2007 Rapport Share Postad 9 December , 2007 Ska försöka svara under dagen, det blir sällan så sjukt mycket bättre för att man drar ut på det in i det sista Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
duoflow Postad 11 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 11 December , 2007 Påminner om deadline som är idag. När jag vaknar upp imorgon onsdag tömmer jag min inbox sen är det för sent att svara. Komijenn nu, sista kvarten öka takten! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts