Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har tittat mycket på high stakes poker och då det blivit mycket running it twice på sistone, så funderade jag på när någon pokerklient kommer att ta efter det. Det borde inte vara en omöjlighet att göra en sådan valfunktion för de 2 spelarna att klicka i inom exempelvis en 10 sekunders period eller nåt.

Jag antar att det bara är en tidsfråga tills någon mindre sida ivarje fall tar ett skott, vad tror ni?

Postad

tottyville: de skulle ju givtvis bara vägra straddla.

alltså all sån här skit är ju bara dåligt och sölar ner spelet, vill man straddla så spela nivån över bara...

god alltså skulle ju bara göra att ,am får in färre händer.

var för inte bara choppa handen efter ev om man ska hålla på såhär? tar ju bort spänningen helt också. skittrist.

Postad

chop = blindarna tar tillbaks sina blindar om ingen synat fram till dom (nej, det blir inte direkt lösare spel av detta). Det brukar tilta Las-Vegas regulars om man vägrar choppa, så jag vägrar alltid.

Postad

alltså all sån här skit är ju bara dåligt och sölar ner spelet, vill man straddla så spela nivån över bara...

god alltså skulle ju bara göra att ,am får in färre händer.

var för inte bara choppa handen efter ev om man ska hålla på såhär? tar ju bort spänningen helt också. skittrist.

Att straddla är absolut inte samma sak som att spela en nivå högre, det finns en hel del strategi i bakom att kunna ta en övermörk eller ej.

Postad

Ja men det skulle inte jag = mer pengar i potten = ytterliggare incitament att försöka ta ner potten. Är du med?

Och som Gdaily sa så finns det en hel del strategi bakom en straddle, förutom den roliga aspekten.

Postad
Nu kanske jag är lite dum :oops: men betyder det att man lägger ett bet och sedan ett till på en gång?

Nä...du lägger först en flopp, en turn och river....Ser vem som vinner potten

Därefter har du samma flopp fast du drar en ny turn och river och ser vem som vinner. På så sätt kan du splitta potten. Det används flitigt i High stakes poker och i ett program så ville Antonius "run it four times" mot Fahra. Gäller givetvis vid all-in situationer

Postad
Det brukar tilta Las-Vegas regulars om man vägrar choppa, så jag vägrar alltid.

"Hey, I got the rock to straddle."

Citat från kille i Seattle Mariners-keps när jag straddlade på The Venetian.

Vad jag vill ha sagt med det vet jag inte, mer än skryta om att jag straddlat i Vegas. Min ursäkt är att jag druckit två deciliter whisky. Min ursäkt för att ha gjort det en tisdag är att jag varit på finsittning. Och därefter snabbt vunnit tillbaka kostnaden för hela kalaset på Kr 2.5/5 när jag kom hem och klädde av mej och varvade ner. LAG FTW.

Varför krångla till det? Det är nog med inbyggd Black Jack i vissa pokerklienter eller att kunna satsa på helröd eller helsvart flop som Party hade ett tag. En pokerfobi jag har är att spela (live) och vara i en knepig situation med drag åt alla håll och nån räv skulle föreslå "I give you insurance for a dime if we run it twice and chop with a whizzbang bonus on the second river if the underdog checks it down". Huh?