aplsin Postad 3 December , 2007 Rapport Postad 3 December , 2007 Stack sizes: UTG: $195 Button: $133.84 SB: $20.4 Hero: $212.98 Pre-flop: (4 players) Hero is BB with 6 3 UTG calls, Button folds, SB calls, Hero checks. Flop: 5 2 4 ($3, 3 players) SB checks, Hero bets $3, UTG raises to $7, SB folds, Hero raises to $25, UTG calls. -- Hmm alltid trevligt att floppa nötterna, men med vilka händer synar UTG 3-bet här? Turn: 3 ($53, 2 players) Hero bets $45, UTG calls. -- OK inte bästa turnkortet men enda som slår mig här är 67 så ingen anledning att inte fortsätta trycka in pengar? River: 4 ($143, 2 players) Hero ? -- OK nu finns det ett helt gäng händer i hans HD som slår mig, vad är rätt linje här? C/C? C/F? B/F? Citera
Dead-Inside Postad 4 December , 2007 Rapport Postad 4 December , 2007 Känns som du kommer se Acxc här typ alltid. De andra gångerna har han kåk eller split. Båda borde dock ha fått raise/ställ på flopp, och senast på turn. Möjligt undantag för settet på turn då men, ja. Checkcall river i alla fall. Tror han skjuter väldigt ofta med sin ej-nöt stege och missade färgdrag. Bra nog för att väga upp eventuella kåkar, i alla fall i mitt huvud . Citera
aplsin Postad 4 December , 2007 Författare Rapport Postad 4 December , 2007 Mjo har funderat lite mera och check/call är nog bästa alternativet, kan nog inte check/fold eller bet/fold med så mycket pengar i potten på den här nivån. Känns ju iofs kallt att syna med set på turn med den brädan, men kan kanske vara värt det för kåkvalue eftersom stackarna är så djupa? Citera
Big Less Postad 4 December , 2007 Rapport Postad 4 December , 2007 Mjo har funderat lite mera och check/call är nog bästa alternativet, kan nog inte check/fold eller bet/fold med så mycket pengar i potten på den här nivån. B/F funkar ju absolut inte. C/C eller C/F beror på hur ofta han bluffar ett missat färgdrag. Fi kan rimligen inte ha så mycket annat än det och kåken. Citera
SFN Postad 4 December , 2007 Rapport Postad 4 December , 2007 Jag skulle nog mest sätta han på färgdraget med esset också och i så fall är check/call på river bäst. Citera
Rebonius Postad 4 December , 2007 Rapport Postad 4 December , 2007 Mot superstations pushar jag. Mot alla andra är det check-call som gäller. Citera
Recommended Posts