Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är själv ingen brädspelsnörd (längre) men när jag råkade klicka in mig på ett boardgame-forum blev jag plötsligt otroligt sugen på att damma av den gamla Axis & Allies-lådan igen.

Jag söker alltså folk i Malmö/Lund som vill träffas regelbundet någon gång i månaden och nörda loss ordentligt. Har ni andra spel än A&A är det ju givetvis plus i kanten. Efter att ha nördat runt i brädspelsforumet känner jag mig extra sugen på Junta, Diplomacy och en handfull andra lir.

Tyvärr har jag bara coola kompisar här hemma i Lund så om ni har fet hy, glasögon och/eller ett brädspel eller viljan att nörda loss lite så får ni mer än gärna PM:a mig.

Postad
Jag är själv ingen brädspelsnörd (längre) men när jag råkade klicka in mig på ett boardgame-forum blev jag plötsligt otroligt sugen på att damma av den gamla Axis & Allies-lådan igen.

Jag söker alltså folk i Malmö/Lund som vill träffas regelbundet någon gång i månaden och nörda loss ordentligt. Har ni andra spel än A&A är det ju givetvis plus i kanten. Efter att ha nördat runt i brädspelsforumet känner jag mig extra sugen på Junta, Diplomacy och en handfull andra lir.

Tyvärr har jag bara coola kompisar här hemma i Lund så om ni har fet hy, glasögon och/eller ett brädspel eller viljan att nörda loss lite så får ni mer än gärna PM:a mig.

Kom upp till Diös i Sthlm i stället

Postad
Varför måste du (och många andra som gillar brädspel) påpeka hur nördigt brädspel är hela tiden? Varför nedvärdera sig själv och sitt intresse?

Jag tycker att det är extremt nördigt. Jag etiketterar mig själv så slipper någon annan göra det. Enkel försvarsmekanism.

Varje lördag 12-17 samlas ett gäng på Wermlands nations café och spelar brädspel, jag skulle sätta ett par spänn på att delar av dom har spelat spelen du nämner.

Låter ju perfekt. Men tyvärr är jag inte student längre... Och 12-17? Fortsätter de med samma spel nästa vecka sedan då?

• 9 months later...
Postad

Det blir repris, garanterat. Kul att du kunde komma GruGloG! Den s.k planksteken vi beställde från Jeppas var den värsta skosula någon av oss ätit. Ännu värre var att den jävla östalliansen högg mig i ryggen ordentligt.

Nåja, det blir revansch nästa gång!

Postad
Det blir repris, garanterat. Kul att du kunde komma GruGloG! Den s.k planksteken vi beställde från Jeppas var den värsta skosula någon av oss ätit. Ännu värre var att den jävla östalliansen högg mig i ryggen ordentligt.

Nåja, det blir revansch nästa gång!

Tjena Jens

Fel tråd kanske, men tack för att man fastnat i Ticket to ride nätginden =)

/johan