Jennez Postad 3 December , 2007 Rapport Postad 3 December , 2007 Jag är själv ingen brädspelsnörd (längre) men när jag råkade klicka in mig på ett boardgame-forum blev jag plötsligt otroligt sugen på att damma av den gamla Axis & Allies-lådan igen. Jag söker alltså folk i Malmö/Lund som vill träffas regelbundet någon gång i månaden och nörda loss ordentligt. Har ni andra spel än A&A är det ju givetvis plus i kanten. Efter att ha nördat runt i brädspelsforumet känner jag mig extra sugen på Junta, Diplomacy och en handfull andra lir. Tyvärr har jag bara coola kompisar här hemma i Lund så om ni har fet hy, glasögon och/eller ett brädspel eller viljan att nörda loss lite så får ni mer än gärna PM:a mig. Citera
gdaily Postad 3 December , 2007 Rapport Postad 3 December , 2007 Jag är själv ingen brädspelsnörd (längre) men när jag råkade klicka in mig på ett boardgame-forum blev jag plötsligt otroligt sugen på att damma av den gamla Axis & Allies-lådan igen. Jag söker alltså folk i Malmö/Lund som vill träffas regelbundet någon gång i månaden och nörda loss ordentligt. Har ni andra spel än A&A är det ju givetvis plus i kanten. Efter att ha nördat runt i brädspelsforumet känner jag mig extra sugen på Junta, Diplomacy och en handfull andra lir. Tyvärr har jag bara coola kompisar här hemma i Lund så om ni har fet hy, glasögon och/eller ett brädspel eller viljan att nörda loss lite så får ni mer än gärna PM:a mig. Kom upp till Diös i Sthlm i stället Citera
Nidson Postad 3 December , 2007 Rapport Postad 3 December , 2007 Varför måste du (och många andra som gillar brädspel) påpeka hur nördigt brädspel är hela tiden? Varför nedvärdera sig själv och sitt intresse? Citera
zinna Postad 4 December , 2007 Rapport Postad 4 December , 2007 Varje lördag 12-17 samlas ett gäng på Wermlands nations café och spelar brädspel, jag skulle sätta ett par spänn på att delar av dom har spelat spelen du nämner. Citera
Jennez Postad 4 December , 2007 Författare Rapport Postad 4 December , 2007 Varför måste du (och många andra som gillar brädspel) påpeka hur nördigt brädspel är hela tiden? Varför nedvärdera sig själv och sitt intresse? Jag tycker att det är extremt nördigt. Jag etiketterar mig själv så slipper någon annan göra det. Enkel försvarsmekanism. Varje lördag 12-17 samlas ett gäng på Wermlands nations café och spelar brädspel, jag skulle sätta ett par spänn på att delar av dom har spelat spelen du nämner. Låter ju perfekt. Men tyvärr är jag inte student längre... Och 12-17? Fortsätter de med samma spel nästa vecka sedan då? Citera
worim Postad 4 December , 2007 Rapport Postad 4 December , 2007 SPEL på Clemenstorget har brädspelskvällar på måndagskvällar, http://www.spelpanatet.se/ Citera
Jennez Postad 11 September , 2008 Författare Rapport Postad 11 September , 2008 Söker folk till att lira i första hand Diplomacy imorgon kväll hos mig i Lund. Vi är alla nybörjare och spelar för att det är skoj medan vi sippar öl. PM:a vid intresse! Citera
GruGloG Postad 13 September , 2008 Rapport Postad 13 September , 2008 Brädspelskvällen avklarad hos mr.Jennez! Mycket trevlig kväll men det var lite dålig uppslutning av pf:are i mina ögon . Hoppas på fler dylika tillställningar med lika fantastisk mat (eh..). Citera
Jennez Postad 13 September , 2008 Författare Rapport Postad 13 September , 2008 Det blir repris, garanterat. Kul att du kunde komma GruGloG! Den s.k planksteken vi beställde från Jeppas var den värsta skosula någon av oss ätit. Ännu värre var att den jävla östalliansen högg mig i ryggen ordentligt. Nåja, det blir revansch nästa gång! Citera
punkis Postad 13 September , 2008 Rapport Postad 13 September , 2008 Det blir repris, garanterat. Kul att du kunde komma GruGloG! Den s.k planksteken vi beställde från Jeppas var den värsta skosula någon av oss ätit. Ännu värre var att den jävla östalliansen högg mig i ryggen ordentligt. Nåja, det blir revansch nästa gång! Tjena Jens Fel tråd kanske, men tack för att man fastnat i Ticket to ride nätginden =) /johan Citera
Jennez Postad 13 September , 2008 Författare Rapport Postad 13 September , 2008 Tjena JensFel tråd kanske, men tack för att man fastnat i Ticket to ride nätginden =) /johan Hehe, vi får köra en pf-omgång online. Citera
Recommended Posts