Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Info: FI är en maniac av rang. Kan syna ner med lite vaffan som helst. Har sett honom syna ner feta raises med 84o och träffa 2par och dra ut QQ, samt spela ganska aggresivt efter flopen.

Har väntat in ett tillfälle att stacka av honom, men anser mig slagen på den här brädan.

Bordsplacering:

Red-Zocker99 sitter på stol 1 med $89.72.

jack1458 sitter på stol 2 med $19.69.

canardodeux sitter på stol 3 med $99.00.

Moffegrev sitter på stol 4 med $104.95.

Meadhros sitter på stol 5 med $100.00.

dancetaria sitter på stol 6 med $158.25.

Lägga blindar:

Knappen är vid stol 2.

canardodeux lägger den lilla blinden på $0.50.

Moffegrev lägger den stora blinden på $1.00.

Ge hålkorten:

Red-Zocker99: -- --

jack1458: -- --

canardodeux: -- --

Moffegrev: Ks Kh

Meadhros: -- --

dancetaria: -- --

Före floppen:

Meadhros lägger sig.

dancetaria synar $1.00.

Red-Zocker99 lägger sig.

jack1458 synar $1.00.

canardodeux synar $0.50.

Moffegrev höjer $4.00.

dancetaria synar $4.00.

jack1458 lägger sig.

canardodeux lägger sig.

Floppen (Qc 10h 2h):

Moffegrev höjer $11.00.

dancetaria synar $11.00.

Turnkortet (Qc 10h 2h Ac):

Moffegrev höjer $20.00.

dancetaria höjer $40.00. Göra här?

Postad

Har mer och mer börjat inse att mini-raise oftast är nötterna på SvS. Okej, det är svårt att definiera deras händer när de synar en höjning, men när de väl börjar höja själva (speciellt minihöja) så har de oftast nötterna, eller "nötterna" (Botten-två t ex). Så jag gör nog en disciplinerad läggning här, alternativt äckel-syn och får se mig slagen :)

Edit: För övrigt så hade jag spelat likadant på alla gator, tycker det är rätt standard va?

Postad
är det svenska spel eller?

checka turn och se vad han gör.

lol? Ja, de låter som ett bra spel. Berätta vad vår hand är, och om han inte är dum i huvet, få honom att betta så vi kan folda.

Som spelat, fold. Typ JT och J9 som du slår i hans range.

Och sen ser jag att du raisar 4 pre här, kör på 5.

Postad

Tycker inte att det suger att raisa till 15 pre här rätt ofta.

1.Du sitter i ur pos och ta upp potten här skadar inte.

2.På de här nivåerna förstår folk ofta inte att storleken på höjning spelar stor roll. Det är ofta folk som tänker, äh, en höjning är en höjning.

3.Vi ger inte odds till låga pockets med en höjning till 15, det gör vi absolut med en 5 dollars höjning.

Höjer vi till 5 så "vet" motståndaren att vi har en bra, eller åtminstone hygglig hand. De får perfekta odds med låga pockets eller sc och vi betalar av med hela stacken när de träffar.

Höjer vi till 15 så "vet" motståndarna också att vi antagligen sitter på minst en hygglig hand, men dom kan inte göra något åt det!

Nu säger jag absolut inte att vi ALLTID ska höja till 15 på ALLA nivåer, men på låga nivåer tycker jag att det fungerar väldigt bra med stora höjningar pre ur pos med stora par efter flera limpare.

Postad
lol? Ja, de låter som ett bra spel. Berätta vad vår hand är, och om han inte är dum i huvet, få honom att betta så vi kan folda.

Som spelat, fold. Typ JT och J9 som du slår i hans range.

seriöst du är verkligen en jävla fjant.

du är kass på poker springer runt och beter fig som du vet allt när alla dina resonemang brister överallt.

dumme mupp.

Postad

2.På de här nivåerna förstår folk ofta inte att storleken på höjning spelar stor roll. Det är ofta folk som tänker, äh, en höjning är en höjning.

3.Vi ger inte odds till låga pockets med en höjning till 15, det gör vi absolut med en 5 dollars höjning.

Höjer vi till 5 så "vet" motståndaren att vi har en bra, eller åtminstone hygglig hand. De får perfekta odds med låga pockets eller sc och vi betalar av med hela stacken när de träffar.

Höjer vi till 15 så "vet" motståndarna också att vi antagligen sitter på minst en hygglig hand, men dom kan inte göra något åt det!

Nu säger jag absolut inte att vi ALLTID ska höja till 15 på ALLA nivåer, men på låga nivåer tycker jag att det fungerar väldigt bra med stora höjningar pre ur pos med stora par efter flera limpare.

driver du emd att folk alltid påpekar "du höjde xbb du borde höjt x+1bb"?

alltså jag hade höjt till 7 pre normalt men menar du att du får syn av en massa tveksamma händer om du höjer till 15?

Postad
driver du emd att folk alltid påpekar "du höjde xbb du borde höjt x+1bb"?

alltså jag hade höjt till 7 pre normalt men menar du att du får syn av en massa tveksamma händer om du höjer till 15?

Nej, jag driver inte med folk. Driver du med folk med ditt stavande?

Höjer du med 4 här så gör du så att motståndarna kan spela perfekt mot dig. De stackar dig ifall de träffar och du vinner 4-5 big blinds av dom annars.

Min uppfattning är att folk synar med fler händer händer än de borde mot en $15 raise här.

Postad
Nej, jag driver inte med folk. Driver du med folk med ditt stavande?

Höjer du med 4 här så gör du så att motståndarna kan spela perfekt mot dig. De stackar dig ifall de träffar och du vinner 4-5 big blinds av dom annars.

Min uppfattning är att folk synar med fler händer händer än de borde mot en $15 raise här.

nej jag stavar dåligt på internet :)

du måste inte stacka av med KK alltid...

Postad

Är det inte lika overkill att höja 15xBB preflop oraisat?

Visst väldigt många är dåliga på NL100. Men hur många är det egentligen som är så dåliga att de tänker: "äh, en höjning är en höjning"?

Om man ändå ska göra detta spel så måste man ju även göra det ibland med sämre händer, annars kommer man ju aldrig få betalt av någon som kan spela.

Uppnår man inte samma sak med en höjning till 7?

Jag säger inte att du har fel. Jag är bara ganska tveksam.

Postad

15???

Spela vanlig poker utan o cpa till det. De absolut sämsta kanske synar med 99-, AQ- på en 15bb höjning.

Jag hade spelat likadant fast 6-7pre. 16 på flop. Få pallar återhöja där med färg el stegdrag. Du är efter på turn.

wp