Fishsimon Postad 1 December , 2007 Rapport Share Postad 1 December , 2007 Personen har visat sig vara lite vild.. ingen annan note. 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 1 december 2007 23:25:18 Table TH 505 (Real /Cash Game ) Seat 1: Fi1 (130.90) Seat 2: Fi2 (106.25) Seat 3: HERO (96.00) Seat 4: Fi3 (202.81) Seat 5: Fi4(113.17) Fi3 post SB 0.50 Fi4 post BB 1.00 ** Deal ** Fi1 [N/A, N/A] Fi2 [N/A, N/A] ** Deal ** HERO [Qc, Qh] Fi3 [N/A, N/A] Fi4 [N/A, N/A] *** Bet Round 1 *** Fi1 Call 1.00 Fi2 Fold HERO Raise to 4.00 Fi3 Fold Fi4 Raise to 12.00 Fi1 Fold HERO Call 12.00 *** Flop(Board): *** : [5s, 4s, 4h] *** Bet Round 2 *** Fi4 Bet 18.00 HERO Raise to 41.00 Fi4 All-in 101.17 Spelar jag den på nåt sätt fel.. jag tar synen för att han dels se om floppen ger någont A eller K... eller om han sitter på överpar emot mig. Jag måste ju nästan ta synen.. men vilken hand skulle han kunna ha? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 1 December , 2007 Rapport Share Postad 1 December , 2007 är han maniac som du säger så är det inte fel att ställa han där Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 1 December , 2007 Rapport Share Postad 1 December , 2007 4-bettar pre rätt ofta eftersom det är 5-handat. Annars ser det väl okej ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 2 December , 2007 Rapport Share Postad 2 December , 2007 Hade nästan identisk hand på 2.5/5 tidigare idag, förutom att FI var okänd. 884 flopp med färgdrag efter jag 3bettat pre. Vi hamnar allin på blank turn och han visar 99. Skillnaden här är att du blir 3bettad, du måste stacka av här iom att du synade preflop i mina ögon. Kan se han ställa 66-JJ samt de två händer som slår dig, och 55 då givetvis. Problemet är att på lägre nivåer är det viktat åt de högre korten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akim Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Hade nästan identisk hand på 2.5/5 tidigare idag, förutom att FI var okänd.884 flopp med färgdrag efter jag 3bettat pre. Vi hamnar allin på blank turn och han visar 99. Skillnaden här är att du blir 3bettad, du måste stacka av iom att du raisade flop.. Kan se han ställa 66-JJ samt de två händer som slår dig, och 55 då givetvis. Problemet är att på lägre nivåer är det viktat åt de högre korten. FYP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr.Moto Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Jag tror på att återhöja rejält preflop i det läget. Går han då all-in eller slår om rejält kan du fundera starkt på att kasta korten. Jag tycker det är det skönaste spelet, med JJ och QQ, eftersom man helst inte vill ha någon flopp överhuvudtaget. Känns som det är ett enklare spel, att sikta på att slippa gambla med en flopp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 instant call mot en maniac. Kan lätt ha ställt med lägre pockets, eller färgdrag, stegdrag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Jo, pengarna ska in på floppen. Är fi maniac hade jag gärna tryckt in dem redan före floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Jag tror ju väldigt ofta att han sitter på AA/KK här. Men så är han ju maniac ju . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonsapelle Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 alltså är han en maniac så är han och då finns det ju itne så mycket att diskutera... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Ye lutar åt call. Frågan är vad du själv har för image? Ganska viktigt här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Asså "lite vild" säger postaren....inte maniac. Rätt stor skillnad imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 FYP TY, stavfel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 På låga nivåer brukar en rerais pre ofta betyda AA/KK. (Rätta mig om jag har fel) Men om motståndaren är som du lite lätt beskriver, "vild" känns synen rätt given. Han skulle lätt kunna ställa även med 66-JJ på denna nivå. Lite imagefråga tycker jag. EDIT: Lite sen kanske ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerponkass Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Vad är återhöja rejält pre?.. 40-50.. o sen vika vid omslag.. med halva stacken inne?.. jag syanr alla dagar i veckan mot random spelare.. har han så bara ladda in nytt inköp o sätt notes på spelet.. Jag tror på att återhöja rejält preflop i det läget. Går han då all-in eller slår om rejält kan du fundera starkt på att kasta korten. Jag tycker det är det skönaste spelet, med JJ och QQ, eftersom man helst inte vill ha någon flopp överhuvudtaget. Känns som det är ett enklare spel, att sikta på att slippa gambla med en flopp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tiggr Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Går ju knappt att folda för $43 till även om han skulle vara tidernas största nit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts