Gå till innehåll

T6 Poker?


Crappy

Recommended Posts

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej nej, det är vad du hoppas. En viss skillnad ;-)

 

Ahja, ska inte sitta här och vara småtyken. Men du inser väl själv att ingen tar dig på allvar om du inte kommer med mer fakta som visar på att du faktiskt har insyn i projektet?

 

Vad säger du om följande:

 

1. Att Torben & Co inte gör något för att dämpa den svidande kritiken på alla pokerforum?

2. Att trafiken på sidan redan börjar svikta? I snitt 60 cashgamespelare om dagen kommer inte att få sajten att gå runt.

3. Att man förändrar villkoren/ställer in de utlovade garantiturneringarna. Det kan väl inte ses som något annat än ett tecken på att T6 blöder pengar i en alarmerande takt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket har du satsat? Hur mycket har du fått?

 

Jag tänker inte ge några exakta summor från något håll...

men jag kan säga som så att jag har fått en utbetalning som är låååååååååångt ifrån vad jag har sattsat.

....men ingen har iochförsig räknat med att få tillbaka hela insattsen efter första månaden :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker inte ge några exakta summor från något håll...

men jag kan säga som så att jag har fått en utbetalning som är låååååååååångt ifrån vad jag har sattsat.

....men ingen har iochförsig räknat med att få tillbaka hela insattsen efter första månaden :P

 

Inte oväntat att de betalar ut lite. Allt för att ge sken av att det fungerar.

 

Jag skulle inte räkna med allt för många utbetalningar framöver... När är det sagt att nästa ska komma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag kan säga som så att jag har fått en utbetalning

Hur deklareras det? Inkomst av kapital troligtvis eftersom både lotterivinst och värdepapper/andelsbevis är det, men på lotterivinst är det hela beloppet, på värdepapper den realiserade vinsten.

 

Och i vilket land?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte oväntat att de betalar ut lite. Allt för att ge sken av att det fungerar.

Eller bara för att de inte har ekonomi att betala ut mer just nu, med tanke på att sidan bara har vare uppe i 1 månad...

 

Jag skulle inte räkna med allt för många utbetalningar framöver... När är det sagt att nästa ska komma?

 

Det är sånt som visar sig.

minns inget exakt datum för nästa utbetalning...

(men gissar på runt den sista februari)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller bara för att de inte har ekonomi att betala ut mer just nu, med tanke på att sidan bara har vare uppe i 1 månad...

 

Det där med att de inte har ekonomi att betala ut mer förstår jag... men jag skulle vara orolig över det.

 

Jag skulle tro att T6 helt och hållet lever av de pengar som köpt andelar för. Det som de får in i rake är ju helt försumbar och betalar inte ens deras garantiturneringar.

Så med andra ord går de minus på det som de tänkte tjäna pengar på: spelandet.

 

I övrigt så har de ett team med sponsrade spelare, reklam, kostnader för datorer mm, lön.

 

Jag har så svårt att se hur de ska lyckas få så mycket spelare att rejken betalar hela kalaset och dessutom räcker till för att betala ut en vinst till alla andelsköpare.

 

Jag tror deras plan är denna: att driva sajten så länge de kan för de pengar som alla andelar gett. Under den tiden kan de lyfta en enormt bra lön. Jag har för mig att jag hört en summa om €240 000 000 i sålda andelar. Har ingen aning om det stämmer. Summan i sig spelar mindre roll.

Men säg att de spenderar €230 000 000 av dom på:

* att betala tillbaka lite till andelsköparna för att hålla dom lugna

* sponsra ett team så att det ser seriöst ut

* reklam

* ha grymma garantiturneringar för att skapa hype kring sajten och på så sätt kunna locka fler andelsköpare

* köpa programvara, ha supportpersonal, mm

* lön till sig själva

 

Då har de ju ändå kvar €10 000 000 att ge sig själva i någon form av utdelning. Inte så dumt.

Att sen sajten kraschar för att den inte går runt sen spelar ju ingen roll för dom. De har ju fått ut de pengar de vill ha.

 

Någon fler som vill köpa några nya andelar för att hålla cirkusen vid liv lite till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller bara för att de inte har ekonomi att betala ut mer just nu, med tanke på att sidan bara har vare uppe i 1 månad...

 

Ursäkta mig men... du fattar väl att de pengar som betalas ut nu egentligen är era egna pengar? För själva sajten har inte fått in en enda krona i vinst, det begriper du väl? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligt folk som jag har iallfall inget större lust att göra delar av min ekonomi offentlig.

Vad tjänar du i månaden själv????

vem har sagt vanliga människor ska göra det(och dom som gör det har ändå trovärdighet=0 om dom inte har nåt annat att komma med), som andra "företag" meddelar vad man betalar ut i "utdelning" :D

 

menar de måste ju vara bra reklam för att locka nya andelsägare :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller bara för att de inte har ekonomi att betala ut mer just nu, med tanke på att sidan bara har vare uppe i 1 månad...

 

De har knappast ekonomi att betala ut någonting i så fall. Detta eftersom pokersiten blöder pengar, vilket har förklarats för dig ett antal gånger. Den utbetalning som nu gjorts kommer alltså inte från någon som helst vinst, utan från de pengar som du och alla övriga andelsägare redan betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har lite insikt på vad en pokersite kostar så inser man ju snabbt att januari har varit en månad då T6 förlorat pengar. Att man då faktiskt får en vinstandelsutdelning borde ju göra att man blir väldigt skeptisk till det hela.

 

Nu kanske det inte heter just vinstandelar, men det är ju de det är, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller bara för att de inte har ekonomi att betala ut mer just nu, med tanke på att sidan bara har vare uppe i 1 månad...

 

Som konstaterat tidigare betyder det att upplägget är scam. Inte ens de värsta pyramidörerna kan tro att T6 går med vinst i januari. Alltså är det era egna pengar som betalas ut.

 

Du kan göra samma investering hos mig och få en mycket bättre deal. Du är när som helst välkommen att skicka en tusenlapp till mig och få 900 spänn tillbaka. Om det handlar om belopp på 100 000 eller mer, kan jag till och med tänka mig att åka hem till dig och lösa överföringen på stubinen. Ge mig 100 000 och få 90 000 tillbaka, samma minut, direkt i näven! En sådan affär kan väl ingen tacka nej till?

 

Vanligt folk som jag har iallfall inget större lust att göra delar av min ekonomi offentlig.

 

Varför skulle du inte kunna göra det? Är väl ingen här som vet vem du är IRL? Och har du berättat att du har andelar i T6 så är det mer privat information än vad de har givit för utdelning.

 

Nu kanske det inte heter just vinstandelar, men det är ju de det är, eller hur?

 

Det är just vad de är och det är just vad de har kallat dem.

 

Ärligt talat är det faktiskt fullständigt sjukt om T6-människorna tolkar det faktum att de har fått tillbaka lite stålars, som ett tecken på att det funkar. I själva verket är det ju ett mycket tydligt tecken på att det är scam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stod det inte beskrivit i "prospektet", eller liknande papper som sädes ut för att locka investerare, att de som ägde vinstandelar skulle dela på 30% av den totala rakeinkomsten? Jag kan ha fel men vill minnas att det finns i tråden här någonstans.

 

Om de drar in, till exempel, 20 k SEK om dan så blir det i runda slängar 600k på en månad. 30%= 180k. Delat på 40 000 vinstandelar = fyra å femti per vinstandel.

 

Det blir ingen skoter det inte :-P

 

/Ja, jag vet att det där inte lär stämma, so sue me...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stod det inte beskrivit i "prospektet", eller liknande papper som sädes ut för att locka investerare, att de som ägde vinstandelar skulle dela på 30% av den totala rakeinkomsten? Jag kan ha fel men vill minnas att det finns i tråden här någonstans.

 

Om de drar in, till exempel, 20 k SEK om dan så blir det i runda slängar 600k på en månad. 30%= 180k. Delat på 40 000 vinstandelar = fyra å femti per vinstandel.

 

Det blir ingen skoter det inte :-P

 

/Ja, jag vet att det där inte lär stämma, so sue me...

 

Är nog inkomnstandelar det kan handla om, ta 30% av inkomsterna oavsett utgifterna tills kapitalet är borta. Givet är ju att en viss del av kapitalet är borttaget för att uppstartarna ska ha många siffror på bankkontot/välstoppad madrass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog inkomnstandelar det kan handla om, ta 30% av inkomsterna oavsett utgifterna tills kapitalet är borta. Givet är ju att en viss del av kapitalet är borttaget för att uppstartarna ska ha många siffror på bankkontot/välstoppad madrass.
Ja, med tanke på att de som köpt vinstandelar har NOLL insyn i den innersta kretsen så harr man ju såklart inte en aning om hur de stora pengarna spenderas/fördelas internt. Som vinstandelsägare håller man sig i mattkantenoch upprepar mantrat "de kör reklam i metro, de kör reklam i metro, T6-taxibilar, T6taxibilar" för det är det man se och få verifierat.

 

Men, de pengar som läggs på reklam och, för den delen, pro-teamet är småpotatis i jämförelse med de pengar som lär slinka ner i T & Co fickor.

 

Ja, de får säkert ut småsummor för sina vinstandelar "titta, det funkar" men det lär vara en viss andel rakeintäkt och en lika stor andel, om inte större, klump av sina egna investerade pengar.

 

När sedan kassan är tömd så skyller T&Co på dålig pr i pokersverige "vi fick aldrig en chans, boohoo", att investarna inte fick med tillräckligt med folk på det där tåget och att det inte var nå drag under galoschen. Men samtidigt så har ju killarna förmodligen en fin liten slant undanstoppad courtesy of de stackars investerarna :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

delat på 80 000 lär de ju vara nu :)

(och blir dom sålda så ökar det ytterligare, det är ju sist o slutligen bara en pyramid)

 

Och lika bra är det. Den här jävla pokerprylen de kör kostar bara en massa pengar. Reklam, övervärden, drift, sponsring etc. Det som ger intäkter är vinstandelsförsäljningen.

 

T6 Poker har alltså två en att stå på: ett som ger intäkter och ett som ger utgifter. Vore inte det rimliga att helt enkelt bara kapa det som ger utgifterna? Vad säger ni, T6-förespråkarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och lika bra är det. Den här jävla pokerprylen de kör kostar bara en massa pengar. Reklam, övervärden, drift, sponsring etc. Det som ger intäkter är vinstandelsförsäljningen.

 

T6 Poker har alltså två en att stå på: ett som ger intäkter och ett som ger utgifter. Vore inte det rimliga att helt enkelt bara kapa det som ger utgifterna? Vad säger ni, T6-förespråkarna?

..men utan en bluff produkt blir det ju olagligt:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När sedan kassan är tömd så skyller T&Co på dålig pr i pokersverige "vi fick aldrig en chans, boohoo", att investarna inte fick med tillräckligt med folk på det där tåget och att det inte var nå drag under galoschen. Men samtidigt så har ju killarna förmodligen en fin liten slant undanstoppad courtesy of de stackars investerarna :cry:

 

Det är det värsta av allt, att de inte ens gör det. De kommer slå igen fabriken utan ett ord. Innan faraonerna ens har räknat klart sina pengar, är de på sina offer med nästa projekt. WGI blev Alston Price som blev T6 som kommer bli något helt annat.

 

Far och son Nordlund, Thomas och Kenny, har stått bakom minst ett dussin blåsningar och de lever och frodas än. Deras senaste projekt är, just det, T6 Poker. Och det är till stor del samma människor som är lurade i samtliga fall. Det är DET som är det stora mysteriet. Att man kan lockas av en pyramid kan jag förstå. Däremot kommer jag nog aldrig fatta hur man kan låta sig luras gång, på gång, på gång, på gång av SAMMA människor.

 

Nordlund ringer upp: Tjena. ACN. Värsta grejen. Kokar! Du kommer blir rik! Offret låter sig luras, betalar pengar och får aldrig en spänn tillbaka. Nordlund ringer upp: Tjena. WGI. Värsta grejen. Kokar! Du kommer blir rik! Offret låter sig luras, betalar pengar och får aldrig en spänn tillbaka. Nordlund ringer upp: Tjena. Alston Price. Värsta grejen. Kokar! Du kommer blir rik! Offret låter sig luras, betalar pengar och får aldrig en spänn tillbaka. Nordlund ringer upp: Tjena. T6 Poker. Värsta grejen. Kokar! Offret låter sig luras, betalar pengar och får aldrig en spänn tillbaka. Och så fortsätter det i oändlighet. Ingenstans på vägen lär sig offret sin läxa och Nordlund slutar inte ringa förrän offret är helt bankrutt.

 

ALLT dessa Nordlundar m fl har gjort har gått åt helvet. ALLT! Det finns inte en grej de kan visa upp som verkligen har fungerat. Och ändå blir de aldrig ifrågasatta av sina offer. Är inte det HELT OTROLIGT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ALLT dessa Nordlundar m fl har gjort har gått åt helvet. ALLT! Det finns inte en grej de kan visa upp som verkligen har fungerat. Och ändå blir de aldrig ifrågasatta av sina offer. Är inte det HELT OTROLIGT?
Fan-fucking-tastiskt. Visste inte om att det fanns ett par herrar Nordlund med i bagaget på den här resan. Men som du säger, fool me once, shame on me, fool me twice, something something, I'm an idiot. Eller nåt.

 

Vad vet man mer om dessa Nordlundare?

 

{OT]Och BigLess, det var nog sista gången jag använde mig av ordet *dra i en offentlig text ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan-fucking-tastiskt. Visste inte om att det fanns ett par herrar Nordlund med i bagaget på den här resan. Men som du säger, fool me once, shame on me, fool me twice, something something, I'm an idiot. Eller nåt.

 

Vad vet man mer om dessa Nordlundare?

 

Jag vet inte så mycket egentligen.

 

Här kan du läsa lite av honom på Cint:

http://www.cint.se/debatt//User/UserProfile.aspx?UserName=Tomas%20Nordlund

 

Hans hemsida finns på http://www.vadvilldu.com

 

Han var med och drog igång telefoni-pyramiden ACN. ACN var stort och är inte helt dött än, även om det skördar ganska få nya offer nuförtiden. Sedan hoppade han vidare (vilket det bliv rejält med liv om hos ACN) till filmuthyrningspyramiden Entertainment Express. Det drog in bra med pengar, men tvärdog bara någon månad efter lanseringen. Efter det var han igång och byggde något slags hälsokost-pyramid, vilket var på modet ett tag. Vet inte om det blev någon hälsokost, men en liten pyramid fick han ihop. En pyramid som numera ligger i ruiner. Och nu står han som sagt bakom T6. Detta är vad jag känner till, men det finns garanterat mycket mer. Kenny har hängt med på släpet i alla dessa vändor, tror jag.

 

I övrigt så sägs han vara något slags överstepräst inom scientologin samt ha kopplingar till en sekt i Stockholm som ofta nämns i MLM-sammanhang. Detta är dock obekräftade uppgifter.

 

{OT]Och BigLess, det var nog sista gången jag använde mig av ordet *dra i en offentlig text ;-)

 

Det där får jag erkänna att jag inte fattar någonting alls av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...