Gå till innehåll

Hur är moralen?


pop1

Recommended Posts

Jag skulle inte kontakta supporten. Har de gjort fel får de väl fixa det själva, varför ska jag lägga ner tid på att ordna upp deras misstag? Det skulle väl i så fall vara i hopp om att få någon slags "hittelön", men det verkar man ju inte ha mycket för.

 

Nåt kunde väl Party ha kostat på sig att ha gett som tack för besväret och ärligheten. Problemet är väl bara att i jämförelse med beloppet man satte över ser alla normala tacksummor ynkligt små ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte kontakta supporten. Har de gjort fel får de väl fixa det själva, varför ska jag lägga ner tid på att ordna upp deras misstag? Det skulle väl i så fall vara i hopp om att få någon slags "hittelön", men det verkar man ju inte ha mycket för.

 

Nåt kunde väl Party ha kostat på sig att ha gett som tack för besväret och ärligheten. Problemet är väl bara att i jämförelse med beloppet man satte över ser alla normala tacksummor ynkligt små ut.

 

 

Risken är att du blir återbetalningsskyldig om du använder dom. Bankerna i Sverige har den policyn iaf.. Hade en polare som fick 8000 insatt på sitt bankkonto av banken felaktigt, han gjorde inte av med allt men fick betala tillbaka det han rört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...

 

Det är ju inte barncancerfonden precis.

Jag hadde inte rört kontot på ett par månader sen skulle jag börja göra utbetalningar tills det upptäcktes. När kontot blir spärrat så svarar man inte på ev. mail eller suspekta telefonsamtal utan ser vad som händer.

 

Vet inte juridiskt vad ett amerikanskt bolag kan göra för att man ska bli återbetalningsskyldig?!?!

 

Nu är jag en som hittat plånböker, mobil och annat som jag återlämnat men ett spelbolag?

...näe !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är skillnad på moral och risktagande. Angående moral så om jag (på något sätt) blivit garanterad att inte bli upptäckt så hade jag lätt behållit pengarna. Har inga större moraliska skrupler mot PP.

 

Däremot är jag rätt säker på att dom hade upptäckt det förr eller senare och det gör att jag nog hade kontaktat support, självklart med tanken att man skulle få nån slags kompensation. Men det kan man tydligen glömma... Ganska sjukt faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...

 

Det är ju inte barncancerfonden precis.

Jag hadde inte rört kontot på ett par månader sen skulle jag börja göra utbetalningar tills det upptäcktes. När kontot blir spärrat så svarar man inte på ev. mail eller suspekta telefonsamtal utan ser vad som händer.

 

Vet inte juridiskt vad ett amerikanskt bolag kan göra för att man ska bli återbetalningsskyldig?!?!

 

Nu är jag en som hittat plånböker, mobil och annat som jag återlämnat men ett spelbolag?

...näe !

 

Skillnaden är att party vet vem du är, var du bor och din skostorlek, medans du inte ens vet i vilken världsdel de huserar. Stjäl du deras pengar så kan du räkna med att de polisanmäler dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden är att party vet vem du är, var du bor och din skostorlek, medans du inte ens vet i vilken världsdel de huserar. Stjäl du deras pengar så kan du räkna med att de polisanmäler dig.

 

Var ju inte Party Gaming det handlade om.

 

EDIT: skit samma ...jag har ingen aning om vad som skulle hända men jag skulle inte kontakta dom iaf. Men skulle heller inte gjort av mej med pengarna !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

togs upp på two plus two.

 

någon fick en ide att dumpa allt på en massa olika highstakesbord så de skulle få jättesvårt att reda ut vart pengarna tagit vägen men någon påpekade att de skulle bli stämda sönder och samman.

 

bet inte riktigt hur det är med det men det är ju ett uppenbart misstag och lär ju upptäckas snabbt.

 

 

 

finns en gammal tråd här på forumet om ett paktpucko som stte in xK kr på ladbrokes, upptäckte att han kudne sätta in emr än han hade på sitt konto och spelade bort en massa på ett högstakesboard och blev väl återbetelningsskyldig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ är ju att satsa allt på rött/svart ifall den sitter så är det bara att tacka och ta emot så kan party ta tillbaka sina 43M men man själv behåller vinsten. Förlorar man så får ju party tillbaka pengarna hur som helst.. :mrgreen:

mm troligt att de accepter ett 43m$ bett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ är ju att satsa allt på rött/svart ifall den sitter så är det bara att tacka och ta emot så kan party ta tillbaka sina 43M men man själv behåller vinsten. Förlorar man så får ju party tillbaka pengarna hur som helst.. :mrgreen:

 

En fråga:

 

Har de rätt att kräva tillbaka pengarna + eventuella vinster som man skrapar ihop med hjälp av dessa "felaktiga" pengar? (ponera att man med dessa spelar roulette)

 

Imo så bör de ha det. Om det inte vore så så riskerar de ju en jätteförlust de gånger du klonkar med deras pengar. Lek med tanken att de tillåter ett $43M stort bet på rött i roulette. Om du förlorar så får de, som jaroiten säger, tillbaks sina pengar. Men om du vinner så får de tillbaks 43M och du får vinsten på 43M, dvs de förlorar 43M. Med andra ord ett EV om -21.5M för dem. För att förhindra en sådan ordning måste de anses ha rätt till dina eventuella vinstpengar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så egentligen borde alla spelbolag av 'misstag' lägga till lite stålar på allas konton. Inte så mycket att spelaren märker det eller tänker nåt särskilt på det. Sedan väntar spelsidan på att spelaren har gått en massa plus för att då kräva tillbaka sina pengar + alla vinster som de har genererat. Snacka om extrem rejk! Helt lagligt ?:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imo så bör de ha det. Om det inte vore så så riskerar de ju en jätteförlust de gånger du klonkar med deras pengar. Lek med tanken att de tillåter ett $43M stort bet på rött i roulette. Om du förlorar så får de, som jaroiten säger, tillbaks sina pengar. Men om du vinner så får de tillbaks 43M och du får vinsten på 43M, dvs de förlorar 43M. Med andra ord ett EV om -21.5M för dem. För att förhindra en sådan ordning måste de anses ha rätt till dina eventuella vinstpengar också.

 

 

Aj aj aj, uttalanden som bara bygger på en personlig åsikt, utan underbyggd fakta är farligt, sånt borde väl en jurist ha koll på ;)

 

Allt handlar om vad som står i avtalet mellan dig och företaget, om någon orkar läsa igenom det så får ni gärna berätta vad det står.

står det inget i avtalet som skulle kunna falla in under den här situationen så är det bara att sätta pengarna på rött ;)

 

I ärlighetens namn kan jag tänka mig att det står något i stil med

- Om spelaren genom ett misstag från Företagets sida får en ekonomisk fördel, så skall den, samt vinst pga den återbetalas.

 

Alla sajter har säkert inte en sån regel, men de större har det säkerligen, men det är bara att spana runt och hittar ni en sajt utan en liknande regel, så är det bara att sitta och vänta o vänta på att de gör just ett sådant misstag.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...