Gå till innehåll

Försökte blåsa Ladbrokes. Åkte fast. HJÄLP!


vicwes165

Recommended Posts

En polare till mig har råkat ut för problem då ladbrokes var under "construction" och en bugg gjorde att han kunde sätta in obegränsat med pengar på sitt konto, trots att han bara hade 10 spänn på kortet. Eftersom han inte har kredit på sitt VISA satte han glatt in mycket pengar på sitt konto i tron om at inget skulle kunna händå honom då felet låg hos ladbrokes. Tyvär roade han sig med skottning på 5 10 NL och torskade även ett stort sportbet.

 

Nu har ladbrokes spärrat hans konto och han har en skuld på över 100 k sek på sitt visa kort, Trots att han egentligen inte kan ligga minus.

 

Ladbrokes har även ringt honom och sagt att han ligger mycket illa till.

Han mår väldigt dåligt just nu och vet inte vad han ska göra, någon som har nått förslag?

 

Är han verkligen skyldig att betala de där pengarna eftersom det är ladbrokes som har gjort fel?

 

Tacksam för all hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 173
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Herregud, ibland tappar jag fan tron på mänskligheten. Hur fan kan ni anse att ni blivit lurade av Ladbrokes? Hur jävla tappad får man vara för att tro att man kan komma undan med en sådan sak. De 100K som han spelat bort, vart skulle de kommit ifrån tror ni? Bara siffror på dataskärmen?

 

Jag lovar, när ni kommer ur puberteten kommer även ni förstå hur pass urbotat korkat det är att göra en sådan sak.

 

Ok det här svaret hjälper er kanske inte, men va fan tänk längre än näsan räcker nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst har han gjort fel, men hur fan kan ni sitta och garva åt honom. detta är en grej som INTE SKA KUNNA SKE. jag vet flera som ligger minus en hel del på sina bank-konton och känner även denne man som det skrivs om i aftonbladet. hur kan detta ens få gå till? det är knappast bara den enskilde personen som är ansvarig i detta fall. det är ju för fan som att ge nyckeln till systembolaget till dom lokala alkisarna och säga att dom inte får gå in.

 

ska luska lite mer i det här bland annat med hjälp av aftonbladet och så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, enligt eropeisk lag ska det ju finnas en spärr som gör att man inte kan sätta in mer pengar än man har täckning för, och den fungerade ju inte i detta fall. Och är det rätt att de ska kunna kräva honom på pengar han aldrig haft?

 

men din kompis visste ju om det, inte fan ska man gå och skotta när man inte har råd och sedan skylla bort det på att ladbrokes inte stoppade honom.

 

Samma sak med bankomater, begär du ut 100:- och får ut 1000:- är det din skyldighet att raportera det. Om banken upptäcker det kommer du bli tvungen att betala tillbax!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst har han gjort fel, men hur fan kan ni sitta och garva åt honom. detta är en grej som INTE SKA KUNNA SKE. jag vet flera som ligger minus en hel del på sina bank-konton och känner även denne man som det skrivs om i aftonbladet. hur kan detta ens få gå till? det är knappast bara den enskilde personen som är ansvarig i detta fall. det är ju för fan som att ge nyckeln till systembolaget till dom lokala alkisarna och säga att dom inte får gå in.

 

ska luska lite mer i det här bland annat med hjälp av aftonbladet och så.

 

Det går inte att tänka så. Visst det kanske "provocerar" fram ett brott men det är som att säga att man inte kan parkera en fin bil utanför bostaden till en biltjuv. Det är den myndiga personen bakom tjuven som får ta smällen nu.

 

Och självklart är det här något att skratta åt. Den här killen finns ju inte med i verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

du kanske ska läsa artikeln också..

 

"Lyckligtvis upptäckte Andreas misstaget innan han började spela för pengarna på sajten.

Ladbrokes Nordenchef Douglas Roos bekräftar att felaktiga transaktioner har skett.

-Det tekniska felet ligger hos Visa, men om någon av våra kunder har lidit ekonomisk skada i form av ränteförluster ska vi ersätta dem, säger han."

 

alltså när han upptäckte buggen raporterade han det, han försökte inte utnyttja den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag fått höra att min vän betett sig illa, och det vet jag redan.

Finns det någon som kan koma med förslag om det bästa som går att göra från hans situation?

(han har inte spelat bort 100 tusen utan ca 30. resten av pengarna sitter på hans spärrade laddeskonto)

 

Sök jobb på donken. 30k borde gå att firra på ett halvår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, enligt eropeisk lag ska det ju finnas en spärr som gör att man inte kan sätta in mer pengar än man har täckning för, och den fungerade ju inte i detta fall. Och är det rätt att de ska kunna kräva honom på pengar han aldrig haft?

 

men din kompis visste ju om det, inte fan ska man gå och skotta när man inte har råd och sedan skylla bort det på att ladbrokes inte stoppade honom.

 

Samma sak med bankomater, begär du ut 100:- och får ut 1000:- är det din skyldighet att raportera det. Om banken upptäcker det kommer du bli tvungen att betala tillbax!

 

Fel! Får du fel i en bankomat så kan banken inte kräva tillbaka pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag fått höra att min vän betett sig illa, och det vet jag redan.

Finns det någon som kan koma med förslag om det bästa som går att göra från hans situation?

(han har inte spelat bort 100 tusen utan ca 30. resten av pengarna sitter på hans spärrade laddeskonto)

 

döda honom.

 

hmm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, enligt eropeisk lag ska det ju finnas en spärr som gör att man inte kan sätta in mer pengar än man har täckning för, och den fungerade ju inte i detta fall. Och är det rätt att de ska kunna kräva honom på pengar han aldrig haft?

 

men din kompis visste ju om det, inte fan ska man gå och skotta när man inte har råd och sedan skylla bort det på att ladbrokes inte stoppade honom.

 

Samma sak med bankomater, begär du ut 100:- och får ut 1000:- är det din skyldighet att raportera det. Om banken upptäcker det kommer du bli tvungen att betala tillbax!

 

Fel! Får du fel i en bankomat så kan banken inte kräva tillbaka pengarna.

 

hmm, fick höra på nyheterna förut om en kille som skulle ta ut pengar. Bankomaten spydde ut 500 lappar och inte fan fick han behålla dom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

du kanske ska läsa artikeln också..

 

"Lyckligtvis upptäckte Andreas misstaget innan han började spela för pengarna på sajten.

Ladbrokes Nordenchef Douglas Roos bekräftar att felaktiga transaktioner har skett.

-Det tekniska felet ligger hos Visa, men om någon av våra kunder har lidit ekonomisk skada i form av ränteförluster ska vi ersätta dem, säger han."

 

alltså när han upptäckte buggen raporterade han det, han försökte inte utnyttja den!

 

det jag ville påpeka var att problemet har legat hos VISA och att nån (laddies?) iaf kommer ersätta övertrasseringsavgifter/räntor. och som sagt det ska inte kunna ske, du kan väl inte gå till volvo och köpa en bil för 150k om du inte har pengar till det? har dom nåt problem så ringer dom väl isf banken och kollar upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...