Dionysos Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Handen ligger även i dagboken men tyckte den behövde synas lite mer. Fi är regular med 13/11/5 (riktigt aggro med andra ord) och jag har för ca en halvtimme sen torskat ett inköp mot honom med en halvidiotisk bluff. Notera att båda har 200bb+ GAME #741383689: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-11-30 13:14:45 Table Qualira (No DP) Seat 1: Overpear ($197.00 in chips) DEALER Seat 3: ToiletFish ($402.15 in chips) Seat 5: husman0311 ($139.65 in chips) Seat 6: isabel03 ($154.70 in chips) Seat 10: mmonkeyman ($486.39 in chips) ToiletFish: Post SB $1.00 husman0311: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to ToiletFish isabel03: Raise $4.00 mmonkeyman: Raise $16.00 Overpear: Fold ToiletFish: Call $15.00 <-- Höjer nog i allmänhet här men blev inte så nu husman0311: Fold isabel03: Fold *** FLOP *** 3 of Hearts3 of Spades8 of Hearts ToiletFish: Bet $34.00 mmonkeyman: Raise $100.00 <--- Syn/omslag? Plan för nästa gata? TT+ eller vad? ToiletFish: Call $66.00 *** TURN *** ToiletFish: Check mmonkeyman: Bet $102.00 <--- Känner mig mest rädd för AA?? ToiletFish: ???????<--- Vad fan gör vi här? $300 bakom mig, har så sitter ju med draget... Citera
NarkotikaPolisen Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 4-bet preflop, hans 3-bet är för liten för att bara syna imo. Öhh varför leder du ut floppen? c/r floppen plz. få in pengarna är ditt mål med denna hand. Citera
Dionysos Postad 30 November , 2007 Författare Rapport Postad 30 November , 2007 4-bet preflop, hans 3-bet är för liten för att bara syna imo. Öhh varför leder du ut floppen? c/r floppen plz. få in pengarna är ditt mål med denna hand. Anledningen till att jag leder ut är att jag är övertygad om att jag får omslag av 99+ pga att han är så aggro och pga att jag leder ut i princip allt vilket han vet. Citera
NarkotikaPolisen Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 känns inte som en optimal strategi att syna 3-bets och sen donka ut..... Citera
Dionysos Postad 30 November , 2007 Författare Rapport Postad 30 November , 2007 känns inte som en optimal strategi att syna 3-bets och sen donka ut..... kanske inte. lust att motivera? Citera
P3zz Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Du har inte fått särskilt mycket informationen på sättet du spelade nu. 4-bet pre alternativt check-raise på flop hade gett dig mer att gå på. Nu får du gå efter magkänslan. Själv hade jag nog degat in om han är vild och gjort liknande spel tidigare med överpar. Vad gjorde du ? Citera
Dead-Inside Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Det är ju deg eller fold du har som val på turn. Citera
okitsme Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Way ahead /way behind. Motståndarens något klena turnbet är lite tricky. Fick han in färgen och vill behålla sämre händer eller vill han inte trycka in hela stacken i blindo med 99-QQ? Med tanke på att du har K i hjärter så tycker jag syn är bra. En ickehjärter på rivern sätter fi i problem om du pushar där. Kan han verkligen lägga 99-JJ då om du gjort halvidiotiska bluffar tidigare. Om du pushar turn så lägger sig nog JJ-QQ utan hjärter och alla 99-TT, medan händer som slår dig synar. Med så tight image har jag svårt att se att fi har en hand som AK, AQ här med bara A i hjärter, dvs att ge ett billigt kort är en liten risk mot hans range av händer som är sämre än din hand. Det luktar färg eller medel PP. Se till så sämre händer betalar av ordentligt. Men om du har riktigt galen image så är det bara att trycka in på turn, som iamivar föreslagit. Då kan en syn-riverpush verka mer farlig dels pga av pottstorleken ("Nu när han bara synar hela vägen i en stor pott för att sedan pusha rivern så har han säkert träffat monster med tanke på alla kraftiga flop- och turnmoves tidigare.") och dels pga av att farliga riverkort kan göra att han lägger kort han synat med på turn. Med en mer normal image tror jag han slänger fler händer turn vid omslag än han synar med vid ofarligt riverkort. Citera
christoffer87 Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 monkeyman har AA, kasta Citera
ampixo Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 ja du har då inte överreppat din hand. skulle aldrig vika denna tror jag Citera
Dionysos Postad 30 November , 2007 Författare Rapport Postad 30 November , 2007 Way ahead /way behind. Motståndarens något klena turnbet är lite tricky. Fick han in färgen och vill behålla sämre händer eller vill han inte trycka in hela stacken i blindo med 99-QQ? Med tanke på att du har K i hjärter så tycker jag syn är bra. En ickehjärter på rivern sätter fi i problem om du pushar där. Kan han verkligen lägga 99-JJ då om du gjort halvidiotiska bluffar tidigare. Om du pushar turn så lägger sig nog JJ-QQ utan hjärter och alla 99-TT, medan händer som slår dig synar. Med så tight image har jag svårt att se att fi har en hand som AK, AQ här med bara A i hjärter, dvs att ge ett billigt kort är en liten risk mot hans range av händer som är sämre än din hand. Det luktar färg eller medel PP. Se till så sämre händer betalar av ordentligt. Men om du har riktigt galen image så är det bara att trycka in på turn, som iamivar föreslagit. Då kan en syn-riverpush verka mer farlig dels pga av pottstorleken ("Nu när han bara synar hela vägen i en stor pott för att sedan pusha rivern så har han säkert träffat monster med tanke på alla kraftiga flop- och turnmoves tidigare.") och dels pga av att farliga riverkort kan göra att han lägger kort han synat med på turn. Med en mer normal image tror jag han slänger fler händer turn vid omslag än han synar med vid ofarligt riverkort. resonerade såhär i efterhand och hade nog spelat såhär om jag tänkt lite. +1 Instapush. gick dessvärre på samma linje som de flesta andra höll, gick in i topflush med AJs, hade faktiskt inte en tanke på färgen, var helt inställd på att jag mötte PP, river landade ett lågt hjärter till så oavsett hur jag spelat turn så hade ju resultatet blivit detsamma. Citera
aglo Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Slå om pre obv. Sen förstår jag inte vad du vill när du leder flop med tanke på att du inte slår om hans höjning... Du leder väl för låtsas ha en medioker hand så att han ska slå om? Med färgdraget ute hade jag tryckt in degen. Citera
Rebonius Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Som du spelar nu så ställer vi turn. Preflop är värdelöst IMO. Citera
Dionysos Postad 30 November , 2007 Författare Rapport Postad 30 November , 2007 Slå om pre obv. Sen förstår jag inte vad du vill när du leder flop med tanke på att du inte slår om hans höjning... Du leder väl för låtsas ha en medioker hand så att han ska slå om? Med färgdraget ute hade jag tryckt in degen. Som du spelar nu så ställer vi turn. Preflop är värdelöst IMO. varför är preflop värdelöst? vi spelar mot en kille med 13% vpip kort sagt foldar han förmodligen nästan allt utan AA och QQ pre mot omslaget. Kanske bör tillägga att jag har 17/13/2 ungefär så även om jag gjort idiotbluff innan tror jag knappast det är allt han tänker på. Tappar jag ine sjukt mycke värdet på att slå igen pre. Han betalar ju aldrig på flop om han nu inte träffar och träffar han set/har AA/eller vad fan som helst, torskar jag ju hela stacken isåfall. Citera
Sekko Postad 1 December , 2007 Rapport Postad 1 December , 2007 PRE:gillar inte pre flop. höj till 40 typ. edet är framförallt när du är ur position som du skall återhöja pre. FLOP: slå om på flop. har han aa så får han ha det men han kommer oftare ha 99 tt jj qq kk och en countinuation bettad AK. har han AK vill du inte bara syna å ge han sitt ess på turn. TURN: all in, du kan fortfarande ha bäst hand, du har färgdrag, han kan folda. Citera
Albert Postad 1 December , 2007 Rapport Postad 1 December , 2007 Hur tänker du med synen på flopp? Citera
Justcall Postad 2 December , 2007 Rapport Postad 2 December , 2007 tror han har aa... hur som helst maste det vara 4bet pre Citera
okitsme Postad 3 December , 2007 Rapport Postad 3 December , 2007 Är lite förvånad på alla som förespråkar 4bet med KK mot en spelare som spelar 13% av händerna som en självklarhet. Om du inte har en väldigt bred range med händer som du 4bettar med preflop (vilket VÄLDIGT få spelare har i praktiken), så anser jag att det är mot dessa spelare man måste mixa upp det en hel del. I position utan en galen preflopimage så höjer jag hellre med K7s här än med KK. Nu är OP OOP vilket gör att det ändå kan vara bättre att 4betta som standard. Men med tanke på att OP då i princip visar sin hand för fi så behöver han göra en riktigt kraftig RR tilll 55-60 för att inte ge fi ok odds för setdrag (med tanke på deepstacked). Så antingen syn eller höjning till min 55 med normal image vid bordet. Problemet är att om fi inte gillar att syna kraftiga 4bets med medel till låga PP och AK så funkar en bluff här lika bra... dvs mot en del spelare så gör vi i princip om en bra hand till en bluffhand genom att 4betta kraftigt. Citera
iamivar Postad 3 December , 2007 Rapport Postad 3 December , 2007 Är lite förvånad på alla som förespråkar 4bet med KK mot en spelare som spelar 13% av händerna som en självklarhet. Om du inte har en väldigt bred range med händer som du 4bettar med preflop (vilket VÄLDIGT få spelare har i praktiken), så anser jag att det är mot dessa spelare man måste mixa upp det en hel del. I position utan en galen preflopimage så höjer jag hellre med K7s här än med KK. Nu är OP OOP vilket gör att det ändå kan vara bättre att 4betta som standard. Men med tanke på att OP då i princip visar sin hand för fi så behöver han göra en riktigt kraftig RR tilll 55-60 för att inte ge fi ok odds för setdrag (med tanke på deepstacked). Så antingen syn eller höjning till min 55 med normal image vid bordet. Problemet är att om fi inte gillar att syna kraftiga 4bets med medel till låga PP och AK så funkar en bluff här lika bra... dvs mot en del spelare så gör vi i princip om en bra hand till en bluffhand genom att 4betta kraftigt. Tänk om, tänk rätt. Citera
okitsme Postad 3 December , 2007 Rapport Postad 3 December , 2007 "Tänk om , tänk rätt" Bra inlägg... Rätt meningslöst med tusen inlägg där folk slänger in korta svar utifrån hur dom själva spelar och vilken image de har utan att förklara varför. Menar du att det alltid är självklart att man ska 4betta med KK mot alla spelare oavsett hur djupa stackar man har? Menar du att det är fel storlekt på mitt förslag på 4bet? Menar du att min teori om att man gör om en bra hand till en bluff är felaktig om motståndaren sällan synar en 4bet med andra händer än QQ-AA? Om du spelar mot en standardspelare så är i princip en 4bet aldrig fel, det håller jag med om. VPIP 13% är knappast standard. Citera
Dionysos Postad 3 December , 2007 Författare Rapport Postad 3 December , 2007 "Tänk om , tänk rätt" Bra inlägg... Rätt meningslöst med tusen inlägg där folk slänger in korta svar utifrån hur dom själva spelar och vilken image de har utan att förklara varför. Menar du att det alltid är självklart att man ska 4betta med KK mot alla spelare oavsett hur djupa stackar man har? Menar du att det är fel storlekt på mitt förslag på 4bet? Menar du att min teori om att man gör om en bra hand till en bluff är felaktig om motståndaren sällan synar en 4bet med andra händer än QQ-AA? Om du spelar mot en standardspelare så är i princip en 4bet aldrig fel, det håller jag med om. VPIP 13% är knappast standard. det var ungefär såhär jag tänkte när jag valda att syna pre. brukar som sagt höja, förmodligen 9 av 10 ggr men lite omväxling i spelet är i min mening ett måste. Citera
iamivar Postad 3 December , 2007 Rapport Postad 3 December , 2007 "Tänk om , tänk rätt" Bra inlägg... Rätt meningslöst med tusen inlägg där folk slänger in korta svar utifrån hur dom själva spelar och vilken image de har utan att förklara varför. Menar du att det alltid är självklart att man ska 4betta med KK mot alla spelare oavsett hur djupa stackar man har? Menar du att det är fel storlekt på mitt förslag på 4bet? Menar du att min teori om att man gör om en bra hand till en bluff är felaktig om motståndaren sällan synar en 4bet med andra händer än QQ-AA? Om du spelar mot en standardspelare så är i princip en 4bet aldrig fel, det håller jag med om. VPIP 13% är knappast standard. Det blir ganska fel iom att du vill applicera spelarspecifikt spel mot fel spelartyp och vid fel situation. Fi's stats, position och stackdjup talar alla för fyrbet i just detta läget. Framförallt statsen. Du kan få fundera lite på varför själv, men en liten hint kan ju vara att fundera över vilka floppar vi vill hitta samt Fi's HD. Citera
Recommended Posts