Gå till innehåll

HU - Träffat mittenpar, FI pushar...


Recommended Posts

När denna hand börjar har vi spelat ett tag och jag har nött ner FI från att vi varit ganska jämna stackmässigt till att jag har ganska stort övertag. Jag har varit väldigt aggro från knappen, raisat nästa hela tiden var på FI foldat.

 

PokerStars Game #13537881120: Tournament #68665792, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level VIII (200/400) - 2007/11/29 - 06:37:16 (ET)

Table '68665792 1' 9-max Seat #9 is the button

Seat 6: louiemdj (3965 in chips)

Seat 9: Mr Cady (9535 in chips)

louiemdj: posts the ante 25

Mr Cady: posts the ante 25

Mr Cady: posts small blind 200

louiemdj: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady 10 of Hearts2 of Diamonds

Mr Cady: raises 600 to 1000

louiemdj: calls 600

*** FLOP *** Queen of Clubs10 of Diamonds9 of Diamonds

louiemdj: bets 2940 and is all-in

Mr Cady: ?

 

Hmmm...FI gör en stop and go här. Han har foldat i princip hela tiden när jag raisat 2.5BB från knappen och han har dessutom varit ganska vek på de floppar vi sett. Om FI träffat här, varför pushar han då? Han vet ju att jag med stor sannolikhet betar ut på floppen om han checkar. Samtidigt har han ju faktiskt synat en, i förhållande till hans stack, stor raise preflop? Så, vad gör man här? Foldar och fortsätter nöta ner honom preflop eller synar hans push?

 

Den här handen har även diskuterats i min dagbok...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade oxå synat lite beroende på mitt humör men foldar inte 2a paret för en donkpush särskilt ofta.

 

Inte jag heller, luktar kraftigt drag. Sällan stål inte vill ge oss en chans att c-betta.

 

För övrigt spelar det ingen roll vem som leder, det som spelar roll är det effektiva stackdjupet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...