LIF Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Den kommer spelas om på Torsdag kl 19 Citera
Illvillja Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 haha om vi som vann första matchen får köra om från början så kan nordic bet dra åt helvete rätt rejält. Jag håller med o matt de e unfair, men känns som om de inte finns ngn annan RIMLIG lösning? Folk som gdaily, som kom in med 2500 / 3500, ska han spela om? Eller jag som kom in 15 sekunde för sent o bara förlorat en blind? Citera
LongAgo Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Ptja, det är ju inte rättvist mot oss som vann första eller de som aldrig ens fick möjligheten att delta. Hursomhaver, så har jag inte fått tillbaka några pengar och tänker verkligen inte spela om denna skitturnering. Citera
kilsmo Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Jag har inte fått några pengar tillbaka... Inte jag heller, men mailet sa att man får det. Men det var ett mail som svar på ett klagobrev, så inte säkert att ett anmält brev och pengar förts tillbaka ännu. Citera
vuns187 Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Är det någon som fått pengarna tillbaka??? detta hände mig en gång innan på prima för typ 3veckor sen , jag betala in till en 50$ o sen lagga hela turneringen sönder men jag fick aldrig pengarna tillbaka fast att dom sa att jag skulle få det... Citera
kraclob Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Hej kära kund. Kan meddela att vi kommer få in den efterlängtade boken "Hur man skapar Bad Will" av Nordicbet i hyllorna veckan som kommer. Du kan förbeställa ett ex till ett pris av 199kr. Härlig höstläsning! önskar Pia / AdLibris Bara jag som fick detta mail av Adlibris precis? Citera
sulla Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Rimligt vore att turren spelas om, alla som vann första får 50$ extra för besväret. Typ så Citera
Snusarn Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Fiasko hur som helst, varför kan inte turneringen starta ikväll kl 20 eller 21? Mycket möjligt att man missat något annat för att spela denna turnering. Ersättning bör verkligen utbetalas. Citera
flytvasten Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Har ni fått ngt mail från nordic? Inte jag ännu iaf o inga pengar in på kontot... känns inte seriöst att spela igen iaf.. vad är det för dåliga förklaringar från nordicbet angående detta? Kompensationer för dem som vann första rundan????? Ett svar från nordicansvarig här tack!!!!! Citera
Jonasson Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Har ni fått ngt mail från nordic? Inte jag ännu iaf o inga pengar in på kontot... känns inte seriöst att spela igen iaf.. vad är det för dåliga förklaringar från nordicbet angående detta? Kompensationer för dem som vann första rundan????? Ett svar från nordicansvarig här tack!!!!! Jag har inte heller hört ett ord från nordic än och nu har hela turren försvunnit från klienten också. Citera
Surfludde Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 jag kommer inte spela om turneringen i alla fall Citera
sulla Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Allvarligt, ge dem lite tid, det är antagligen flera som är inblandade i ett beslut, kanske ett möte på NB samt pokerförbundets åsikt innan beslut kommer vad som ska göras samt hur utbtalning ska se ut Citera
gdaily Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Jag håller med o matt de e unfair, men känns som om de inte finns ngn annan RIMLIG lösning? Folk som gdaily, som kom in med 2500 / 3500, ska han spela om? Eller jag som kom in 15 sekunde för sent o bara förlorat en blind? En vettig/rimlig lösning är att a) Öppna så fler än 256 deltagare får vara med b) manuellt gå igenom alla matcher (128 st) för att se vilka som vunnit "ärligt" och låta dessa få frirond i första matchen när det spelas om. Nu är väl inte det möjligt rent tekniskt, så då borde man gå igenom listorna manuellt och kolla vilka som vunnit "ärligt" och ge dessa $50 som plåster på såren. Kan ju inte vara mer än typ 25 som vann okej. Citera
Snusarn Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Har fått svar fårn support att turneringen kommer spelas om på torsdag. Detta dock för att jag skickade ett mail till dem. Citera
gdaily Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Har fått svar fårn support att turneringen kommer spelas om på torsdag. Detta dock för att jag skickade ett mail till dem. Står på hemsidan också. Låt nu Nordicbet få fundera på vad som ska göras, det är inget lätt beslut att ta i en hast. Citera
Gäst Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 En vettig/rimlig lösning är att a) Öppna så fler än 256 deltagare får vara med b) manuellt gå igenom alla matcher (128 st) för att se vilka som vunnit "ärligt" och låta dessa få frirond i första matchen när det spelas om. Nu är väl inte det möjligt rent tekniskt, så då borde man gå igenom listorna manuellt och kolla vilka som vunnit "ärligt" och ge dessa $50 som plåster på såren. Kan ju inte vara mer än typ 25 som vann okej. Låter som en okey lösning. Citera
el_kryddo Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Också skickat ett klagomail, men räknar inte med att få något svar på det. Kändes som att jag råkade bli lite lätt hatisk i tonen... Rätt sjukt hur dåligt internetpoker fungerar överhuvudtaget. Är det inte strul med programvaran så är det låsta konton utan förklaring, absolute-härvor, strul med reggningar som till poker cruise-frirullen, avblåsta bonusar, affar som drar med folks stålar osv osv. Det bästa vore nog om det blev svenska licenser med hårt ställda krav från en statlig myndighet framöver... Citera
flytvasten Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Hoppas verkligen pokerförbundet tar nordicbet i örat nu o ser till att det blir kompensation för alla deltagande ikväll, tror dem att vi spelare bara tycker det är ok o spela om på torsdag tex?? Fortfarande ingen kommentar från nordic här eller via mailen? ska man bara sitta o få besked via detta forum?? Nordic har ju allas mailadresser... inget mail fortf o ingen info på hemsidan, turn borta på lobbyn.... Det är ju iaf inte så här Nordic får fler spelare.... (doddo74) PS; Ola bråka lite åt oss nu, dem lyssnar säkert på dig mycket mer!! Citera
Snusarn Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Står visst info på hemsidan som gdaily redan nämnt. http://www.nordicbet.com/se Citera
Matte_Maiden Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Jag vann min match på ett rätt och riktigt sätt och har mailat dem angående det. Jag föreslog att få tillbaka inköpet och samtidigt ha kvar inköpet i nästa turnering. Citera
flytvasten Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 fast inte stängdes turn med omedelbar verkan.... det var ju ca 135 kvar när jag satt o kolla på ett bord som spelade för fullt o då var ju kl 19:30-19:35 ca.. det är väl iaf inte att stänga när turn omedelbart om det var fel från början!!!! Citera
d0m!No`` Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Jo asså på torsdag går det ju inte för alla heller... ser inte hur dem ska kunna komma sig ur den här härvan utan kompensation till alla dem som vunnit sin match rättvist Citera
mmiioo Postad 26 November , 2007 Författare Rapport Postad 26 November , 2007 Jag håller med flytvasten.. Det hade varit en sak om dom avbröt turneringen några minuter efter men det här tog upp till en halvtimma.. Citera
sulla Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Skickade detta mail till support precis Kommer inte kunna medverka på torsdag utan vill ha inköpet tillbaka, dessutom är jag mycket besviken att det avbröts då jag hade vunnit min första match ärligt. Rimligen tycker jag nån form av kompensation vore på sin plats, just för att jag vunnit och att det börjar om, att jag tagit ledigt från jobbet idag för att kunna spela, gjort en insättning (med avgift) just för detta samt att jag nu inte kommer kunna medverka i något jag sett fram emot. Mvh ....... Citera
tundeg Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Fick detta mail av Supporten nu: Först och främst vill vi beklaga de problem som uppstod i SM Heads Up-turneringen. Grunden till varför vi valde att cancelera turneringen var att det var många som inte lyckades logga sig in i klienten när turneringen startade. Dessa förlorade då sina blinds mot sina motståndare. Eftersom det var många som fick detta problem valde vi att stoppa turneringen då den inte utvecklade sig på rättfärdiga premisser. Detta var givetvis synd för de som spelade en ”fair” Heads Up där båda spelarna lyckades logga in och spela ”fair”. Vi kommer i tillägg komma med en kompensation för alla som var med i turneringen i morgon. Citera
Recommended Posts