Bluwajt Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Hej, Bluwajt heter jag och här hängt på det här forumet sedan urminnes tider känns det som. Detta blir den tredje dagboken i ordningen och man får la hoppas på tredje gången gillt då. Har det senaste halvåret stått och trampat i samma vatten, och spelar lika "högt" idag som jag gjorde då. Enda skillnaden då och nu är att jag idag spelar på en 24'' istället för den gamla 17''. Anyway, spelet sker på Full Tilt och har inga planer på att sluta spela där. Rullen ligger idag på $1025 och jag kommer uteslutande, iaf till en början, spela $11+1 9-manna SnGs och 10+1 MTSnGs, 45-manna. Kommer försöka köra sån daglig resultatsuppdatering, så att både jag och ni eventuella läsare får en bättre överblick. Startar förhoppningsvis imon. Om det är något ni undrar eller så, så är det bara att fråga. Svarar nästan på allt Citera
emilio_15 Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 GL sopa, har du inga mål förresten? Typ att ha kvar minst $250 vid nyår elller liknande? Kan ju vara skönt att vänta med gulen tills 2008 kämpa Citera
PeO Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Lycka till. Spelar själv mycket SNG så denna måste följas. Hur många bord? Nick? Stats? Citera
Bluwajt Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 GL sopa, har du inga mål förresten? Typ att ha kvar minst $250 vid nyår elller liknande? Kan ju vara skönt att vänta med gulen tills 2008 Haha, mentorn kommer in och visar vad skåpet ska stå direkt. Tyty Citera
Juggler Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Skoj! GL! Hur många bord kör du samtdiigt? BR-krav? Citera
Bluwajt Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 Lycka till. Spelar själv mycket SNG så denna måste följas. Hur många bord? Nick? Stats? Skoj! GL! Hur många bord kör du samtdiigt? BR-krav? Tackar, tackar. När jag kör vanliga SnGs blir det nio stycken samtidigt, när jag kör MTSnGs blir det oftast sex. Angående BR-krav så vill jag ha 100 inköp för att ta steget upp en nivå. Går ner när jag har 50 inköp på den dåvarande nivån, alltså 100 på den under. Har mao nyss varit över $1.2k eftersom jag fortfarande spelar $12. Ska bara fixa lite i TM så kommer stats sen. Nick håller jag hemligt till en början iaf, så får vi se hur det blir sen. Citera
Bluwajt Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 Här har vi statsen. "Efter skärmköp" är alltså efter att jag köpte 24'', tror det var en månad sen. Citera
Bluwajt Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 Lycka te! Tack. Citera
Rebonius Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Lycka till! Ska bli skoj att följa den här dagboken nu när så många andra lägger ner. Jag lägger härmed in en beställning på många HH:s! Har du några planer på att spela annat än Multi Table Sng och vanlig SNG? Aldrig varit intresserad av stora MTTs eller cashgame? Citera
Dead-Inside Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Massor av slaskiga resultat plz. Massor. Citera
Bluwajt Postad 26 November , 2007 Författare Rapport Postad 26 November , 2007 Lycka till!Ska bli skoj att följa den här dagboken nu när så många andra lägger ner. Jag lägger härmed in en beställning på många HH:s! Har du några planer på att spela annat än Multi Table Sng och vanlig SNG? Aldrig varit intresserad av stora MTTs eller cashgame? Vad för HHs vill du ha? Sådana där jag är osäker på hur jag ska spela? Bad beats? "Så här spelar man poker"? Självklart är jag grymt intresserad av MTT, och det är nog det jag känner är roligast också. Tycker dock inte riktigt att jag har rullen för dom i dagsläget. Visst, jag kan ju sitta och nöta $10 mtts men tycker det känns rätt segt. Tycker heller inte att jag är speciellt duktig på MTTs och känner att jag har en bra bit större edge på SnGs. Men absolut kommer det nog i framtiden bli en del MTTs här också, framförallt om rullen ökar. Är reggad på PokerXFactor också, så där finns det ju massa MTT-videos jag kan ta del av, har i stort sett bara kollat på SnG-filmerna än så länge. CG spela jag mycker i början av min karriär, men känner inte riktigt att det är min grej. Brukar oftast ha svårt att bestämma när jag ska sluta, vilket oftast leder till att jag blir missnöjd. Har jag backat så blir jag sur för att jag inte sluta tidigare och har jag vunnit kan jag ibland tänka att "Fan, jag skulle suttit ett tag till". Hur som helst, denna dagboken kommer främst vara inriktad på turneringar och turneringspoker. Kul med frågor! Massor av slaskiga resultat plz. Massor. Jag ska göra mitt bästa Fattar inte Något att göra med avatar? Eller mina fiskstats? Kanske båda? Om nån annan har förslag på vad ni vill se här i dagboken är det bara att säga till, är öppen för det mesta. Citera
Juggler Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Vad för MTT tycker du är roliga? Jag kan slaska lite 4+,4 180-manna då och då för det tar lagom lång tid och är inte så stort inköp. Då kan man spela lite annat också och surfa runt. Men SM som jag spelade igår var på allvar och då hade jag bara den turneringen uppe och höll jag på och somna efter tredje timmen. (Semitiltade när en annan storstack bluffade bort mig med skräp och några händer senare CRAIade jag mot en fisk som denna gången hade nötkåk...) Hur är pokerxfactor? Jag har konto på Stox som jag tycker är helt ok och lagom billigt. Alla med pokerxfactor-logga som avatar på stars har varit riktiga tomtar... Citera
Gäst Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Vad för MTT tycker du är roliga? Jag kan slaska lite 4+,4 180-manna då och då för det tar lagom lång tid och är inte så stort inköp. Då kan man spela lite annat också och surfa runt. Men SM som jag spelade igår var på allvar och då hade jag bara den turneringen uppe och höll jag på och somna efter tredje timmen. (Semitiltade när en annan storstack bluffade bort mig med skräp och några händer senare CRAIade jag mot en fisk som denna gången hade nötkåk...) Hur är pokerxfactor? Jag har konto på Stox som jag tycker är helt ok och lagom billigt. Alla med pokerxfactor-logga som avatar på stars har varit riktiga tomtar... Inte helt hundra, men det kan vara fiskiga medlemmar som har loggon för att få en månad gratis eller liknande. Är inte medlem på pxf så vet ju inte men sngicons hade så iaf. Citera
Bluwajt Postad 26 November , 2007 Författare Rapport Postad 26 November , 2007 Vad för MTT tycker du är roliga? Jag kan slaska lite 4+,4 180-manna då och då för det tar lagom lång tid och är inte så stort inköp. Då kan man spela lite annat också och surfa runt. Men SM som jag spelade igår var på allvar och då hade jag bara den turneringen uppe och höll jag på och somna efter tredje timmen. (Semitiltade när en annan storstack bluffade bort mig med skräp och några händer senare CRAIade jag mot en fisk som denna gången hade nötkåk...) Hur är pokerxfactor? Jag har konto på Stox som jag tycker är helt ok och lagom billigt. Alla med pokerxfactor-logga som avatar på stars har varit riktiga tomtar... Tycker la om dom flesta MTTs, helst freezeouts. Men som jag sa tidigare så gillar jag när inköpet är lite större, liksom att sitta med en $10 turre i 4 timmar för att sen komma en bra bit itm och ändå få $100 känns rätt meningslöst imo, sitter hellre med SnGs under dom 4 timmarna då. PokerXFactor är överlag riktigt bra, framförallt nu när jag kör dubbla skärmar så man kan sätta på en film och slösurfa här på PF under tiden, känns som man gör något nyttigare med tiden då Låter märkligt det där med att dom med loggan skulle vara sämre men kanske är som Conspiracy säger, ingen aning alls. Stort GL btw till dig Consp och ni andra som lirar ikväll. edit: Vad e Stox? Aldrig hört talas om det... Citera
Juggler Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Stoxpoker.com samma upplägg som pokerXfactor. Har Robert "Mr. Omaha" Williamson III och Ed Miller som coacher t.ex och sign-up feen är inte en miljard dollar som på andra sajter. Efter att Klyka åkt ur SM reggade han sig till en $10+1 freezeout med 17 000 deltagare igår Citera
sturedenstore Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Efter att Klyka åkt ur SM reggade han sig till en $10+1 freezeout med 17 000 deltagare igår Jag utgår ifrån att han vann? Citera
Bluwajt Postad 26 November , 2007 Författare Rapport Postad 26 November , 2007 Spelat 19 st vanliga SnGs idag. Gick överlag rätt dåligt, gjorde en del slarviga spel och va passiv och aggresiv i fel lägen. Slutar på $10 vilket jag ändå är rätt nöjd med då det såg riktigt risigt ut med 5 sngs där jag i stort sett hade dålig stack i samtliga. Löste sig dock genom att jag van några flips och slutade etta i två och trea i en. På begäran kommer två HHs här. Lite osäker på mitt spel i dessa så kommentera gärna. Full Tilt Poker Game: $11 + $1 Sit & Go (Turbo) (32651911), Table 1 - 100/200 - No Limit Hold'em - 15:02:18 ET - 2007/11/26 Seat 1: Wytrader (545) Seat 4: adlgil (8,895) Seat 5: Nuscas (1,000) Seat 6: fatman72 (1,800) Seat 9: Hero (1,260) fatman72 posts the small blind of 100 Hero posts the big blind of 200 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero Wytrader folds adlgil folds Nuscas raises to 1,000, and is all in fatman72 folds Hero calls 800 Nuscas shows Hero shows *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** Nuscas shows a pair of Queens Hero shows a pair of Sixes Nuscas wins the pot (2,100) with a pair of Queens *** SUMMARY *** Total pot 2,100 | Rake 0 Board: Seat 1: Wytrader didn't bet (folded) Seat 4: adlgil didn't bet (folded) Seat 5: Nuscas (button) showed and won (2,100) with a pair of Queens Seat 6: fatman72 (small blind) folded before the Flop Seat 9: Hero (big blind) showed and lost with a pair of Sixes Full Tilt Poker Game : $11 + $1 Sit & Go (Turbo) (32651878), Table 1 - 40/80 - No Limit Hold'em - 14:51:56 ET - 2007/11/26 Seat 1: MikeyMouthAces (4,315) Seat 3: GHUTI-MUNCHER (770) Seat 4: Hero (1,105) Seat 5: Poker Force AK1 (2,595) Seat 6: AmericasFinest (1,330) Seat 7: bandtbuilder (1,095) Seat 8: horseshoe_13 (900) Seat 9: cubs034 (1,390) Hero posts the small blind of 40 Poker Force AK1 posts the big blind of 80 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero AmericasFinest folds bandtbuilder folds horseshoe_13 calls 80 cubs034 folds MikeyMouthAces folds GHUTI-MUNCHER calls 80 Hero calls 40 Poker Force AK1 checks *** FLOP *** Hero checks Poker Force AK1 checks horseshoe_13 checks GHUTI-MUNCHER bets 320 Hero folds Poker Force AK1 folds horseshoe_13 folds Uncalled bet of 320 returned to GHUTI-MUNCHER GHUTI-MUNCHER mucks GHUTI-MUNCHER wins the pot (320) The blinds are now 50/100 *** SUMMARY *** Total pot 320 | Rake 0 Board: Seat 1: MikeyMouthAces didn't bet (folded) Seat 3: GHUTI-MUNCHER (button) collected (320), mucked Seat 4: Hero (small blind) folded on the Flop Seat 5: Poker Force AK1 (big blind) folded on the Flop Seat 6: AmericasFinest didn't bet (folded) Seat 7: bandtbuilder didn't bet (folded) Seat 8: horseshoe_13 folded on the Flop Seat 9: cubs034 didn't bet (folded) 26/11 $10 Citera
Klyka Postad 27 November , 2007 Rapport Postad 27 November , 2007 Efter att Klyka åkt ur SM reggade han sig till en $10+1 freezeout med 17 000 deltagare igår 18k deltagare om jag får be. Jag utgår ifrån att han vann? Inte ens nära Sickt tiltad. Mestadels av att min dåliga uppkoppling tvingade mig till att alternera push/fold med 50*BB stack för att slippa tima ut med marker investerade i potten med springande mellan två datorer med resulterande in- och utloggningar för att försöka få ordning på uppkopplingen. Det är min ursäkt. Citera
Bluwajt Postad 27 November , 2007 Författare Rapport Postad 27 November , 2007 Sickt tiltad. Mestadels av att min dåliga uppkoppling tvingade mig till att alternera push/fold med 50*BB stack för att slippa tima ut med marker investerade i potten med springande mellan två datorer med resulterande in- och utloggningar för att försöka få ordning på uppkopplingen. Låter inte som nån höjdare Blir tyvärr inget spel idag, är alldeles för trött för det. Nya tag imon ist. Citera
SoderKrippa Postad 27 November , 2007 Rapport Postad 27 November , 2007 gl med ny DB och klonka hårt! /SK Citera
Bluwajt Postad 28 November , 2007 Författare Rapport Postad 28 November , 2007 gl med ny DB och klonka hårt! /SK Tack SK. Var ute och sprang förut. Känns riktigt gott nu, men kändes lite sämre under tidet kan man väl säga Har för övrigt sprungit runt 20 min, två gånger i veckan dom senaste tre veckorna och känner redan av det. Mycket piggare och får utöka rundan för varje gång nästan, eftersom det bara blir lättare och lättare. Ska ha det som litet mål btw, att springa minst två gånger i veckan så länge det inte är is eller snö utomhus. Hittade lite överraskande 550 sek inne på betway, som givetvis åkte in på Kroatien som EM-segrare till 17.00. Har tänkte på det spelet ett tag, och ska bli riktigt kul att följa dom under EM i sommar Blir lite MTSnGs nu. Kör sex stycken (ev. nån till om jag åker tidigt) så får vi hoppas att det går bra. Citera
Juggler Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 så länge det inte är is eller snö utomhus. Du bor i Göteborg så det känns som det inte är något du behöver oroa dig för Vad fick du för odds på Kroatien som vinnare? Citera
Bluwajt Postad 28 November , 2007 Författare Rapport Postad 28 November , 2007 Du bor i Göteborg så det känns som det inte är något du behöver oroa dig för Vad fick du för odds på Kroatien som vinnare? Haha, med dagens alla miljöproblem och växthuseffekt och allt vad det heter vet man ju inget längre. Känns som det kan va 20 grader och sol ena dan och nästa snöstorm. Kanske skrev lite otydligt, men 17x pengarna var det iaf. Tror det va runt 9500 jag skulle få vid eventuell vinst. Har iaf spelat klart MTSnGsen nu och gick riktigt bra. Började dock dåligt där jag åkte i två st ganska snabbt genom att springa in i AA med JJ och AQ. Efter det så vände det och jag vann säkert tio all ins i rad, där QQ mot KK som ganska stor stack på bubblan nog var den som slog högst. Spela dock rätt dålig och passiv poker när jag väl var itm, inte helt nöjd med det spelet. Hur som helst blev det tillslut en andra- respektive fjärdeplats och två tredjeplatser. Blev ett sammanlagt + på 213 vilket jag såklart är riktigt nöjd med. Nu blir det sängen, gonatt. 26/11 $10 28/11 $213 Citera
Recommended Posts