Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi i denna handen är floatnisse nr1.

***** Hand History for Game 6478370618 *****

$5/$10 USD Texas Hold'em - Tuesday, November 06, 08:33:34 ET 2007

Table Table 126446 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: TheAnalyst2 ( $149.50 USD )

Seat 3: umadrab ( $439.50 USD )

Seat 2: brodern ( $174 USD )

Seat 4: RICHARDJJ111 ( $228.50 USD )

Seat 6: babyface73 ( $215 USD )

Seat 5: tino_s ( $243 USD )

babyface73 posts small blind [$2 USD].

TheAnalyst2 posts big blind [$5 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to brodern [ Jd Qd ]

brodern raises [$10 USD]

umadrab folds

RICHARDJJ111 calls [$10 USD]

tino_s folds

babyface73 folds

TheAnalyst2 folds

** Dealing Flop ** [ 2h, 4s, 6s ]

brodern bets [$5 USD]

RICHARDJJ111 calls [$5 USD]

Jag följer upp och betar. Fi synar men jag tror min hand fortfarande kan vara hygglig. Jag sätter honom på 87, FD eller kanske T9 eller nån skit.

** Dealing Turn ** [ Kc ]

brodern bets [$10 USD]

RICHARDJJ111 calls [$10 USD]

Turn kommer och jag skjuter för att se vad han gör. Här bör han ju släppa draglösa händer. När han synar så stärks min teori om FD/87

** Dealing River ** [ 6h ]

brodern checks

RICHARDJJ111 bets [$10 USD]

brodern ???

River levererar en totalt ofarligt kort. Jag checkar för att låta fi checka tillbaka lite snällt till mig. Men plötsligt ställer han mig frågan till mig; Vågar du syna?

Mina tankegångar är nu såhär;

Vi vet att fi gillar att kolla några extrakort även om han är tom. Han borde inte ha en 6/4/2 på näven. Om han nu har det så tycker jag han borde höja flop och detsamma gäller ett eventuellt PP. K kan man nästan också räkna bort mtp att han inte höjer turn. Ett A hög betar han troligtvis inte här heller.

Vad tror ni om syn på river?

Postad

Väldigt read-betonat, men spontant gillar jag en bet bättre. Intressant att han kallsynar pre, ska man dra någon slutsats av det är min erfarenhet att dessa typer inte är de bästa på att lägga delikata bluffar på rivern, snarare att han har en hand, men inte vet var han står. Har man inte stake att ta initiativet pre har man sällan stake att bluffa aggressorn på rivern.

Det som talar emot är att du säger att han är floatnisse och färgdragsfloppen.

Postad
Med din tankegång betta river.

Men han kommer ju inte syna med skithänderna. Jag vill ju isåfall att han betar dem.

Väldigt read-betonat, men spontant gillar jag en bet bättre.

Men om jag betar så får jag ju inte syn av några sämre händer. Det känns ju onödigt att beta för att få en 9-hög att folda.

Intressant att han kallsynar pre, ska man dra någon slutsats av det är min erfarenhet att dessa typer inte är de bästa på att lägga delikata bluffar på rivern, snarare att han har en hand, men inte vet var han står. Har man inte stake att ta initiativet pre har man sällan stake att bluffa aggressorn på rivern.

Jag kan bara inte se vad han ska ha här. Detta är den informationen jag får;

Pre: Jag har två kort och position. Mina kort är kanske inte jättebra, det kan vara allt mellan PP, färgkort eller connectade kort.

Flop: Ja du, den floppen har du ju inte träffat iallafall. Jag har inte heller en träff men jag kanske drar till något, låt oss se turn.

Turn: Aj fan, träffade du K? Jag gjorde iallafall inte det. Jag synar vidare med mitt drag, PP eller babyträff på flop.

River: Ah, intressant! Du är alltså tom. Jag tror iallafall inte du spelar en K eller 77+ sådär iallafall. Jag betar och nu får du ett tufft beslut. Har jag stål eller är jag tom?

Att jag räknar bort de 6/4/2 är för att om man vågar beta dem på river så måste man fan i mig våga höja flop. Sen finns det inte många rimliga händer som innehåller 2/4. Sexan kan vara möjlig och isåfall om han har en 76s/86s. Men jag tycker att man borde höja flopp isåfall. Kungen har jag redan innan räknat bort mtp turnspelet.

Vad har vi då kvar som slår mig?

A-hög;

Inte en omöjlig hand han kan ha, men enligt mig så blir den en otroligt liten del av hans HD när han på river betar. Det är ju bara så befängt att han ska orka vb en hand som har bra SD värde som det redan är, men aldrig (läs sällan) kommer få syn av någon sämre hand om han vb.

PP;

Har han 55/33 så kanske han kan beta river, men varför höjer han inte innan då?

Den enda handen han kanske har om han nu är så jäkla fegpuckad är ju 76/86 och har varit rädd framtills han träffar trissen. Men tar du det jämfört med hans missade drag så tror jag inte det är så stor del av hans HD.

Vad är det som gör att ni tror att han har någonting och siåfall, vad är det han ska ha?

sa som handen utspelar sej sa tror jag att han spoar Q-hog. Enkel fold.

Vad sätter du fi på och vad är det som gör att han ska slå QJ?

Postad

Tycker det här är en svår hand. Men jag hade förmodligen check-foldat river alternativt bet-foldat river. Men check-syn tycker jag är det sämsta. När han bara synar pre flop förutsätter jag att det är en lite svagare spelare. Visst kan han sitta med färgdrag eller kanske 87, men jag tror också att händer som A3, A5, AT, AJ, AQ kan vara möjliga. Tror vi att han släpper dessa på river ja då ska vi beta river. En sån här spelare kan också sitta på Kx men vara passiv och inte höja turn. Möjligen har han också ett pocket par som han spelar passivt. Anledningen till att jag tycker check-syn är sämst är att han kan tro att han bluffar med Ax och ta ner potten om du check-synar. Tycker tom att det är bättre att check-raisa än att check-syna. Men tycker inte att det är bra spel heller. För övrigt vet du att spelaren i big blind är en riktig fisk så stanna vid bordet för värde :-D

Postad

Q-high känns lite vek som bluffcatcher, men om du är övertygad om att han inte skulle värdebeta A-high och att han skulle raisat sina bättre händer på flopp och turn så lämnar det ju inte så många andra alternativ än en bluff. Och allt sämre än A-high slår du ju så så är det klart du ska syna.

Jag tror dock att det är möjligt att fi har en bättre hand och väljer att bara syna flopp och river om han vet att du brukar spela dina händer aggresivt och tror at du betar alla gator med överkort och vill ge dej chansen att göra det. Han kan även ha ett PP mellan 6 och K och planerat att raisa turn men blev rädd för kungen och synar därför.