gdaily Postad 4 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Ola says (22:32):kommer klonka Estoril Ganska exakt 40 minuter tog det, varav jag spelade exakt två potter (en med KK där jag ställde bb med 3 big blinds, så den räknas inte, och en där jag limpfoldade med 33 mot chipleaders - allt annat var fold fold fold). Var inte ens spännande de sista 40 minuterna, hade jag fått AA mot någon medelstack så hade jag lagt mig. Så, du ska vi heja in Lisa och Söderkrippa och de andra på MSN, HeyLisa ligger riktigt bra till i 80k på Stars! Så, Estoril, det ligger i Portugal tror jag. Där har jag aldrig varit förut Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jutteson Postad 4 Januari , 2009 Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Ganska exakt 40 minuter tog det, varav jag spelade exakt två potter (en med KK där jag ställde bb med 3 big blinds, så den räknas inte, och en där jag limpfoldade med 33 mot chipleaders - allt annat var fold fold fold). Var inte ens spännande de sista 40 minuterna, hade jag fått AA mot någon medelstack så hade jag lagt mig. Så, du ska vi heja in Lisa och Söderkrippa och de andra på MSN, HeyLisa ligger riktigt bra till i 80k på Stars! Så, Estoril, det ligger i Portugal tror jag. Där har jag aldrig varit förut wp, gl i Portugal! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 5 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 wp, gl i Portugal! Ty, det går så bra just nu så jag får nog göra upp en lista så jag inte kvalar till två ställen samtidigt: Ska spela: Betsson Live Estoril: 12-16 februari, inkvalad: http://www.betssonlive.com/ EPT Köpenhamn: 17-22 februari, inkvalad: http://www.europeanpokertour.com/ Irish Open: 9-14 april, inkvalad: http://www.irishpokeropen.com/ SM: - ej inkvalad, 18-23 Maj Vill klonka: European Masters Tallinn 20-23 februari http://www.europeanmastersofpoker.com/ (Semikrock med finalbord i EPT) European Championchip of STT:20-23 mars: http://www.ecostt.eu/ EuroCity Poker Tour Salzburg: 2-6 april Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Så, Estoril, det ligger i Portugal tror jag. Där har jag aldrig varit förut Ligger i närheten av Lissabon, som f.ö är en mysig stad på sommaren. Bor du i Lissabon så stick ner till The Docks och ät mat, drick alkohol och spana på teh babes... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 5 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Ligger i närheten av Lissabon, som f.ö är en mysig stad på sommaren. Bor du i Lissabon så stick ner till The Docks och ät mat, drick alkohol och spana på teh babes... Februari... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kggk Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Grattis satellitkungen. Hur faen gör du, går det att få privatlektioner. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 6 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Grattis satellitkungen. Hur faen gör du, går det att få privatlektioner. De kostar 45 kronor tror jag (First Poker-tidningen) men artikeln finns gratis på nätet med. Jag vann inte Köpenhamnspaketet på Stars. Inte HeyLisa heller... men vad gör det, när denna solskenshistoria uppenbarade sig. http://pokerforum.nu/forum/pokerstars/52620-nyboerjarfraga-prisfoerdelning.html Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Den kan komma att bli årets tråd! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 6 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Ligger bra till för utmaningen tror jag. Hade följande val till Portugal: a) 1700 kr med Lufthansa. Dock snortidig avfärd från Arlanda. Ett byte på vägen. b) 2300 med TAP. "Lågprisbolag", men direktflyg. Dock relativt (för) tidig flyg hem. c) 3300 med KLM/Air France. Mycket bra tider. Ett byte. En snabb omröstning på MSN gjorde oavgjort mellan b och c, och a hade jag redan strykit mentalt. Lufthansa har många flygningar dock, men bara de där med dåliga tider var billiga, annars var det KLM-pris. Så, det lutade åt TAP, med baktanke att kanske riva biljetten hem och åka på något sätt direkt till köpenhamn i stället och en extranatt på hotel där. Gjorde dock en extra sökning via ett amerikanskt bokningsverktyg (Orbitz) som spottade ut sig en nöt-resa med Lufthansa, 1790 med jättebra tid dit och riktigt hygglig hemresa. Så, flygbuss ut bara så har jag i alla fall börjat utmaningen. (Betsson anordnar gratistransport i Portugal) Utmaningen är den jag pratar om här... http://pokerforum.nu/forum/off-topic/52452-reseutmaning-2009-a.html Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 De kostar 45 kronor tror jag (First Poker-tidningen) men artikeln finns gratis på nätet med. Jag vann inte Köpenhamnspaketet på Stars. Inte HeyLisa heller... men vad gör det, när denna solskenshistoria uppenbarade sig. http://pokerforum.nu/forum/pokerstars/52620-nyboerjarfraga-prisfoerdelning.html Sökte lite på first poker site men fann inget. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 7 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Under artiklar. Jag är för lat att länka, den ligger i högerkanten på framsidan Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
asfalten Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 othello, lirar du på blip -under vilket nick? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Under artiklar.Jag är för lat att länka, den ligger i högerkanten på framsidan Ok, hittade den inte men var för lat för att leta så noga. Spelar inte ens turrar men blev lite intresserad av att läsa din artikel eftersom du säger att allt du kan om turrar kan sammanfattas på två sidor. Allt jag kan om poker kan också sammanfattas på några sidor. Men jag skulle förmodligen aldrig ha kunnat lärt mig allt jag kan om poker genom att läsa några sidor. Är erfarenheten så viktig eller är pokerteoretiker dåliga på att förmedla sin kunskap? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 7 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Spelar inte ens turrar men blev lite intresserad av att läsa din artikel eftersom du säger att allt du kan om turrar kan sammanfattas på två sidor. Allt om satelliter kan sammanfattas på två sidor, inte tävlingar. Ett citat ur artikeln: Jag förutsätter att läsaren kan spela kontantspel så han själv klarar av att göra nödvändiga justeringar för satelliter med ett pris.Dvs poker får du kunna innan. Artikeln http://www.firstpoker.se/default.asp?id=2272&sida=1018 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 othello, lirar du på blip -under vilket nick? Nej, jag har i princip aldrig gjort det utom väldigt sporadiskt. När det begav sig spelade jag på VOG, men numer är det playok.com/kurnik.pl som gäller för min del. Mitt nick där är goran_andersson. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 7 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 En avlägsen vän till mig och Othello har tyvärr gått bort några dagar in på det nya året. Det var ingen som var mycket nära oss, men jag är ändå väldigt bedrövad. Jag hade sporadisk SMS-kontakt vid högtider där vi önskade varandra God Jul osv, medan Göran som är ynge och därmed modernare facebookade. Det var en person lite i utkant av pokersvängen, men samtidigt ganska så närvarande i Stockholms pokervärld. Jag vet om att många i Stockholm är väldigt ledsna just nu. Vi behöver inte gå in på vem det var eller vad som hänt, det är mer på need-to-know basis, men jag kan uttala mig från alla vännerna från Sviten att vi saknar dig väldigt mycket! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Bra artikel. Edit: Taskig timing. Jag beklagar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Jag beklagar verkligen sorgen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Jag kan bara hålla med Ola. De gemensamma vänner vi har är alla mycket ledsna och berörda. หลับให้สบายนะ. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 8 Januari , 2009 Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 Då lär jag antagligen veta vem det är men inte hört någonting. Jag antar också att det var det det snackades om i Ramzis dagbok. Beklagar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 8 Januari , 2009 Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 En avlägsen vän till mig och Othello har tyvärr gått bort några dagar in på det nya året. Det var ingen som var mycket nära oss, men jag är ändå väldigt bedrövad. Jag hade sporadisk SMS-kontakt vid högtider där vi önskade varandra God Jul osv, medan Göran som är ynge och därmed modernare facebookade. Det var en person lite i utkant av pokersvängen, men samtidigt ganska så närvarande i Stockholms pokervärld. Jag vet om att många i Stockholm är väldigt ledsna just nu. Vi behöver inte gå in på vem det var eller vad som hänt, det är mer på need-to-know basis, men jag kan uttala mig från alla vännerna från Sviten att vi saknar dig väldigt mycket! Träffat personen i fråga ett par gånger och denne var verkligen hur trevlig och snäll som helst. Riktigt hemskt är det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 9 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Januari , 2009 Göran och jag har bestämt att vi stänger ner den här dagboken i någon vecka. Var inte oroliga, we will be back, men just nu känns allt för ledsamt för att i alla fall jag ska orka vara dagbokssocial. Det här dödsfallet har tagit mig mycket hårt. Jag har legat vaken nu fyra nätter utan att kunna sova någonting, det är för tyst omkring mig. Sedan när Stockholm vaknar till liv klockan sju på morgonen och det börjar röra sig i huset med ljud och så, så kan jag slumra in och ha en orolig halvsömn fram till ungefär 11.00. Jag kan inte sätta ord på mina känslor, men på något skruvat sätt så känns det som att jag "stjäl" rätten till sorg från de som verkligen kände den här personen. För mig var det bara en bekant. Jag har inte känt så här starkt vid andra dödsfall, och då har det varit folk som stått mig närmare. Jag vet att det är helt fel, jag har rätt att känna sorg, och bara för att jag är ledsen på mitt hörn så betyder inte det att jag "förstör" någon annans sorgearbete. Jag vet det, men det känns så. Därför stänger vi ner dagboken ett tag, jag behöver komma i fas med mina känslor helt enkelt. Sedan ska vi starta en ny. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts