Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.

gdaily

Recommended Posts

• Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag trodde mer att vi försökte identifiera den typen av målvakt som hade tuffast "arbetsförhållanden", men å andra sidan har vi för länge sedan konstaterat att jag är ett pucko.

Jag sänder i alla fall kärlek och respekt till alla världens målvakter. Och då speciellt bandymålvakter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta ett inlägg i debatten om modigaste/idiotiska målvaktsvalet fast jag har provat på 3 av alla som finns (4 om man räknar den gången de ställde mig i mål som 10åring i en provspelning för Aik eftersom jag ´vägrade släppa sargkanten som forward. Va ju tvungen att hålla i sig i något)

Förlåt om vi tycker att bandymålvakter är större idioter/större män än handbollsmålvakter...

Jag trodde mer att vi försökte identifiera den typen av målvakt som hade tuffast "arbetsförhållanden", men å andra sidan har vi för länge sedan konstaterat att jag är ett pucko.

Jag sänder i alla fall kärlek och respekt till alla världens målvakter. Och då speciellt bandymålvakter.

Jag skulle mycket hellre stå i mål i bandy än i handboll, dels har man en massa skydd (suspensioar någon?) och dels för att man får se en bandymatch istället för en handbollsmatch.

Bandy. Se spelet, tja kul att de 10 lagkamrater lyfta klubborna . Man förstår att det blev mål då nämligen. Utomhus i (på min tid) minusgrader och kallt sån in i helvete, lite tunna skydd och dödsprojektiler. Men lätt att undvika dessa för bollen är så liten.

Handboll. Inomhus, varmt och skönt. Mindre mål, större dödsprojektil. Svårare att undvika då skytten oftast verkar sikta på en.

Fotboll. Utomhus men på sommarhalvåret. Störst mål och störst boll. Inte så dödsföraktande fart på bolluslingen. Oftast inga brutna fingrar när den träffar handen. Däremot att stå i mål i målvaktsshorts på en grus- ( mer liknanden betong)plan ( på min tid lirade man inte på gräs i de divisioner jag höll till i)och dödsföraktande kasta sig och glida på lårets yttersida för att få tag i bolldjäveln.

Summa sumarum. Man måste varit/är helt korkad för att säga - Jovisst, det är klart att jag står i mål om ingen annan vill. Så med andra ord har man nu vid livets mitt insett att man inte har alla hästar hemma i stallet.

Länk till kommentar

Jag skulle mycket hellre stå i mål i bandy än i handboll, dels har man en massa skydd (suspensioar någon?) och dels för att man får se en bandymatch istället för en handbollsmatch.

Susp har faktiskt de flesta målvakterna i handboll också.

Men lol, står man i mål ser man inte matchen. Man ser snöflingor och 25% av planen. Men visst, man får ju dansa av glädje när man ser medspelarna lyfta klubborna mot skyn (mål). Synd att alla medspelarna kramas på andra sidan planen och ger fan i målvakten.

I handboll ser man åtminstone hela matchen från ett lite bättre perspektiv.

Hårdaste sporten är btw Aussie Rules, inget annat är ens i närheten.

+1

Sumobrottning följt av MMA ligger dock bra till.

Träffade inte Stefan Edberg en linjedomare på "paketet", han svimmade, föll så illa att han slog i bakhuvudet och dog?

Ja tennis är en farlig sport

Jag hade för mig att han fick en hjärtattack när bollen träffade, och att han dog av den. Same shit different name.

Länk till kommentar

Nu undrar ni säkert varför jag bokade en enkelbiljett med Czech Airlines för 2300 i stället för en tur och retur med Malev för 2400... När Malev flyger direkt och Czech mellanlandar i Prag?

Jo, jag har 3200 miles kvar tills jag är guld frequent flyer på KLM, som måste fixas i år. Miles på Malev räknas inte in här, men väl på Czech. Jag får 1500 för den här enkelresan. Sen får jag väl ta mig hem på något sätt också, det löser sig, blir ju ett "problem" när man väl åker ut efter en timmes spel.

Hittar jag en KLM-partner för hemresan också, så är jag i så fall bara 200 miles från guldstatus. Shiny shiny! Nä skämt åsido, men den statusen innebär uppgraderingar, kunna gå i businessincheckningen och tillgång till champagne i lounger, så det är värt någon extra tusenlapp nu när det börjar dra ihop sig inför årsskiftet.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...