Rammy Postad 7 September , 2008 Rapport Share Postad 7 September , 2008 Edit, skitsamma. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 7 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2008 Hemkommen från kryssningen, ska preststera en sammanfattning snart. Men en sammanfattning av sammanfattningen: Det fanns inte en drink över 45 kr på båten. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grandyz Postad 7 September , 2008 Rapport Share Postad 7 September , 2008 Note to self: var aldrig nykter på |fEsT:P| lämna det där på fragbite. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 7 September , 2008 Rapport Share Postad 7 September , 2008 Hemkommen från kryssningen, ska preststera en sammanfattning snart. Men en sammanfattning av sammanfattningen: Det fanns inte en drink över 45 kr på båten. Kan man hoppas att detta innebär att du slaskar värre än vanligt ikväll eller har effekten gått ur? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 7 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2008 Kan man hoppas att detta innebär att du slaskar värre än vanligt ikväll eller har effekten gått ur?Tightare än vanligt i stället, eftersom man är Trötter och Prosit på samma gång Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 7 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2008 ***** Betfair Poker Hand History for Game 410312201 *****NL Texas Hold'em $525 Buy-in + $25 Entry Fee, Level:8 Blinds(125/250-25 ante) - Sunday, September 07, 18:47:28 GMT 2008 WSOPE 2008 $500k MEGA Qualifier #153007 Table 7 9-max (Real Money) Seat 4 is the button Total number of active players : 9 Seat 1: TheCleaner7 ( 15,631.50 ) Seat 2: para ( 12,785.50 ) Seat 3: Linialisss ( 27,975.74 ) Seat 4: GHADDAFFI ( 26,255.95 ) Seat 5: sauna ( 18,295 ) Seat 6: DanGlimne ( 27,715 ) Seat 7: Scribble ( 18,407.50 ) Seat 8: buzz37 ( 11,507.75 ) Seat 9: sinjon x ( 8,825 ) Tourney Level:8 Blinds(125/250-25 ante) TheCleaner7 posts ante [25] para posts ante [25] Linialisss posts ante [25] GHADDAFFI posts ante [25] sauna posts ante [25] DanGlimne posts ante [25] Scribble posts ante [25] sinjon x posts ante [25] buzz37 posts ante [25] sauna posts small blind [125] DanGlimne posts big blind [250] ** Dealing down cards ** Dealt to DanGlimne [ Ac, Ah ] Scribble folds buzz37 folds sinjon x folds TheCleaner7 calls [250] para folds Linialisss raises to [1,350] GHADDAFFI folds sauna folds DanGlimne calls [1,100] TheCleaner7 folds ** Dealing Flop ** [ 9h, 2c, Th ] DanGlimne checks Linialisss checks ** Dealing Turn ** [ 4h ] DanGlimne checks Linialisss bets [250] DanGlimne raises to [4,050] Linialisss calls [3,800] ** Dealing River ** [ 7h ] DanGlimne bets [11,400] Linialisss goes all-in Linialisss raises to [22,550.74] DanGlimne calls [10,890] DanGlimne goes all-in Returning uncalled bet [260.74] to Linialisss ** Showdown ** Linialisss shows [ Qh, Qc ] a Flush DanGlimne shows [ Ac, Ah ] a Flush ** Hand Conclusion ** DanGlimne wins 55,980 from main pot with a Flush ************ Game 410312201 ends ************ Inte fan spelade jag bra i den här handen, men vad gör det när fi spelar ännu sämre... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gummo Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Inte fan spelade jag bra i den här handen, men vad gör det när fi spelar ännu sämre... Orkar du förklara vad ni gör som är så dåligt, från start till målgång så att säga. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 8 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2008 Orkar du förklara vad ni gör som är så dåligt, från start till målgång så att säga.Exempelvis kan jag beta ut på floppen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Exempelvis kan jag beta ut på floppen. Bra svar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Exempelvis kan jag beta ut på floppen. Eller 4beta pre. Eller beta turn. Eller cr mindre på turn. Eller beta mindre på river. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gummo Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Exempelvis kan jag beta ut på floppen. Jag tolkar svaret, möjlign felaktigt (ursäkta i så fall), som att du genom att nämna det uppenbara, gör dig lite rolig över att jag inte förstår hur den skulle ha spelats. Men detta exemplet hade ju även jag kunnat komma med. Jag antar att din kritik mot hur ni spelade handen syftade på mer än ett uteblivet bet från din sida. Jag förstår om du tycker det är jobbigt och tar tid att ge en bredare analys av handen så det var och är inget jag kräver. Jag tycker bara att det hade varit intresssant att läsa en mer djupgående analys av den (och andra händer med för den delen) eftersom jag hyser stort förtroend för dina teoretiska kunskaper. För jag antar att det går att föra ett resonemang även om hur man spelar AA. För övrigt, grattis till en fin pott Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 8 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2008 Nej, jag menar helt ärligt att jag borde betat någon gång i potten till, så att jag kan få in mer än en liten fraktion av stacken innan turn. Det var ungefär två st "dubbla medelstackar" som möttes, och jag ska ju bara tacka och bocka att han tycker att damhög färg är lämpligt att gå all-in med på rivern. Om jag betar ut på floppen så lär han höja, och är fast (att höja pre är inte bra ur den anledningen, då kan han slinka). Väntar jag till floppen så kommer han tro att jag har typ en tia. Att få in 100 bb i tävling brukar inte vara så lätt, men det ska gå i lägen som detta. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sandsater Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Vad hände sen då? Du låg ju i princip etta och top 10 länge länge. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 8 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2008 Vad hände sen då? Du låg ju i princip etta och top 10 länge länge.Spelade dåligt i en pott som jag torskade halvmycket i, sedan fick jag in allt med AA mot TT på damhög flopp. Gissa turn. Sen hade jag bara lite kvar. Sen åkte jag ut med AK mot QQ tillslut. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 8 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2008 Jaha, så har man åkt båt igen: Denna gång mellan Ystad och... Ystad? Det fanns möjlighet att gå iland i Polen, men ingen kom väl på den tanken. 60 pers någonting blev vi till slut. I alla fall en spelare ringde mig två timmar före avgång och ville ha numret till PlayCherry representannterna, för han ville följa med. Att pokerspelare aldrig kan planera i förväg. Det här är ett skäl till att jag slutat att arrangera saker, jag gav upp efter förra pokerseminariet då man inte visste om det skulle bli brakförlust eller gå ihop sig. Och sedan ville alla komma... Det spelades poker, i alla fall. Det kan inte varit någon hög kvalitet på spelet, det ser man direkt på resultatlistan, då Tjuren från Lund, aka Den Fede, aka Jens Jadbäck tog sig hela vägen till fjärde plats. Det var väl hans första ITM i livet antar jag. Här der ni finalbordet från lite olika vinklar: Tobias Wennerlund vann hela bataljen till slut, efter en massa timmars nattmanglande. Jimmy Westergren kom tvåa och Kim Elgander kom trea. Jag tror att det var sex priser (Oskar Pardo (5) och Mattias Carlsson som sexa). Som brukligt på dessa resor är det inte så många tjejer med, men några fanns det i alla fall. Bästa tjej blev tant Helena Forsell (min sidekick i poker.se TV) på plats 11. Cashgames och SnG spelades hela tiden. Mitt resesällskap Caroline Holmgren slaktade 5-10 bordet med en maratonsitning (den tjejen gillar att ta sig ett spel, efter att jag slocknat på hotellet i Malmö när båten landat så tog hon en tur till Cosmopol också ). Man kan ju inte kliva under 48 timmars spelande, eller hur? Eder favoritmoderator spelade Omaha, med lite framgång. Sedan var det som vanligt, inte en drink över 40 kronor fanns att uppbringa, och Bison blev såklart utdragen och lät sin besvikelse gå ut över HataB2B. Skämt åsido - kul att det arrangeras något utanför storstäderna, hoppas på en fortsättning, och jag har lite idéer jag tänkte ta med Cherry för att kanske dra lite mer folk. Fast 60 pers var ett utmärkt antal rent spelmässigt, Ålandskryssningarna har varit för stora för att det ska bli "bra poker". Å andra sidan förstår jag att man vill ha ett större antal spelare så det blir ekonomi i arrangemanget också - det beror på om man ser det som business eller promotion, vilket som man ska göra. Jag tror att ett optimalt antal kanske är 70-80 pers, inte mer. Tack Cherry i alla fall! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 jm_j borde nicka RedBullKing på alla sajter. Ska definitivt använda nicket till någonting. Hur stor andel av Red Bull vill du ha som provision om jag skulle bli sponsrad med dricka? Kan man hoppas att detta innebär att du slaskar värre än vanligt ikväll eller har effekten gått ur? Tightare än vanligt i stället, eftersom man är Trötter och Prosit på samma gång Var vänlig och spela ännu tightare eller normalslaskigt i framtiden... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Dagens Shahin: Shahin says (22:32): lol Shahin says (22:32): kör 8 mixed games* Shahin says (22:32): vafan e reglerna *WCOOP Event #8 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Bjussar på dagens Cassano också: Cassano says (22:38): jag vet hur jag ska plussa på 8 game Cassano says (22:38): sidebet med shahin! Cassano says (22:40): nu ska det 2-7 lowball fiskas ...sex minuter senare... Cassano says (22:46): steamad nu Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gummo Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Nej, jag menar helt ärligt att jag borde betat någon gång i potten till, så att jag kan få in mer än en liten fraktion av stacken innan turn. Det var ungefär två st "dubbla medelstackar" som möttes, och jag ska ju bara tacka och bocka att han tycker att damhög färg är lämpligt att gå all-in med på rivern. Om jag betar ut på floppen så lär han höja, och är fast (att höja pre är inte bra ur den anledningen, då kan han slinka). Väntar jag till floppen så kommer han tro att jag har typ en tia. Att få in 100 bb i tävling brukar inte vara så lätt, men det ska gå i lägen som detta. Ok, tackar. Men jag antar att du tänkte ngt när du checkade på floppen. Hur gick tankegångarna då? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Lifetilt på att jag missade 8-game. Edit: Hade förstås varit lifetilt om jag kommit ihåg att spela 8-game också. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cassano Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Lifetilt på att jag missade 8-game. Edit: Hade förstås varit lifetilt om jag kommit ihåg att spela 8-game också. Japp. Det är lose-lose. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Hur gör man? Jag ligger över average. Tydligen är jag bra på razz grundat på resultatet av dom två första timmarna för där ligger jag plus. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 9 September , 2008 Rapport Share Postad 9 September , 2008 Gdaily: Du undrade tidigare i lagpokern vad det var för bok mitt lagnamn var. Var för upptagen & läsa chatten & med ett vettigt svar pga hjälp till lagkamraten i telefon. ISSN 0348-1565 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gummo Postad 10 September , 2008 Rapport Share Postad 10 September , 2008 Gdaily: Du undrade tidigare i lagpokern vad det var för bok mitt lagnamn var.Var för upptagen & läsa chatten & med ett vettigt svar pga hjälp till lagkamraten i telefon. ISSN 0348-1565 Men ingen frågar varför.... Det tål onekligen att funderas över.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts