Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Detta är andra handen, i den första handen foldade jag i sb så har absolut inget mer att gå på än att fi endast sitter med $100.

På party är det ju så dumt att knappen även har bb.

#Game No : 6532963088

***** Hand History for Game 6532963088 *****

$5/$10 USD Texas Hold'em - Sunday, November 25, 03:24:01 ET 2007

Table Table 126446 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 3

Seat 4: quickstepsw ( $108.50 USD )

Seat 6: melmoubs ( $369.50 USD )

Seat 1: brodern ( $248 USD )

quickstepsw posts small blind [$2 USD].

brodern posts big blind [$5 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to brodern [ Td 7h ]

quickstepsw raises [$8 USD]

brodern raises [$10 USD]

quickstepsw calls [$5 USD]

Jag slår tillbaka vilket som är brukligt för mig i nya HU matcher.

** Dealing Flop ** [ 2s, 2d, Kd ]

quickstepsw checks

brodern bets [$5 USD]

quickstepsw calls [$5 USD]

Här är jag nästan 100% på att plocka upp potten men fi ger sig inte.

** Dealing Turn ** [ 6d ]

quickstepsw checks

brodern bets [$10 USD]

quickstepsw calls [$10 USD]

Härligt, plockar upp lite extra outs. Jag skjuter igen för att se om jag kan bomba bort A/Q hög.

** Dealing River ** [ 8h ]

quickstepsw checks

brodern ???

Ja, turn gick ju inget vidare som ni ser. Hans hd måste vara mycket åt Ax, lågt PP eller Qxd. Vi kan ju räkna med att han synar med PP. Qx kommer jag nog rocka bort relativt ofta. Frågan är ju hur ofta jag kommer få syn av Ax när han väl har tagit sig så här långt.

Postad

Skumt med BB på knappen. vad är tanken bakom det? Det är ju inte direkt från den positionen man behöver initiera action?

Du spelar handen bra fram till river tycker jag. Och på river har du inte mycket att gå på. En shortstackad fi synar ofta tunnt och de enda händer du kan bluffa bort är J- och Q-high. Det är inte ens säkert att han lägger alla dessa, kan tänka mej att han synar ner en del Q-high här. Men som sagt med minimal information är det svårbedömmt. Han kan ju plockat upp ett färgdrag på turn efter att ha peelat tunnt på flop, men det är inte så troligt, Han verkar snarare bestämmt sej för att syna ner den här handen och jag tror inte att du få vik från bättre händer tillräckligt ofta för att fyra av på river.

Postad

Mja, lite tricky. Om du checkar så är du mer eller mindre körd, A:d: eller ett lägre pocketpar är du antagligen emot.

Men att betta ut river känns ganska kallt, verkar vara en check-syn-hand för fi vilket reppar marginala händer. Iaf i min bok.

Men varför inte chansa, Bet/fold blir min linje för att kunna smasha in lite press på fi.

Och Om du får syn och vinner så ska jag bli din för en natt <3

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
Postad
Betta.

Priset för image för högt? 1BB? Räcker ju att fi på en senare hand synar ner med A-hög som han kanske hade slängt annars...

Som du kanske vill att han ska slänga i den handen eftersom du har air?

Eftersom en bra spelare spelar balanserat så finns det inget värde i att kasta bort pengar för att bygga image. Spelar du ett vinnande balanserat spel och fattar dina beslut utifrån förväntat värde så får du automatiskt en bra image eftersom dina motståndare får svårt att sätta dig på en hand. Du behöver inte oroa dig för image eftersom fi kommer se dig beta air på river såväl som nötterna ändå, det viktiga är att du fattar ditt beslut utifrån det förväntade värdet i den aktuella handed.

Postad
Som du kanske vill att han ska slänga i den handen eftersom du har air?

Eftersom en bra spelare spelar balanserat så finns det inget värde i att kasta bort pengar för att bygga image. Spelar du ett vinnande balanserat spel och fattar dina beslut utifrån förväntat värde så får du automatiskt en bra image eftersom dina motståndare får svårt att sätta dig på en hand. Du behöver inte oroa dig för image eftersom fi kommer se dig beta air på river såväl som nötterna ändå, det viktiga är att du fattar ditt beslut utifrån det förväntade värdet i den aktuella handed.

vi har nog bara olika spelstilar... du är nog en tight grinder, jag är mer LAG-ig och då vet man vad man har för tableimage och hur man utnyttjar den. Och ju färre spelare desto viktigare blir readsen och bordstämningen...

Postad
vi har nog bara olika spelstilar... du är nog en tight grinder, jag är mer LAG-ig och då vet man vad man har för tableimage och hur man utnyttjar den. Och ju färre spelare desto viktigare blir readsen och bordstämningen...

Om jag hade varit en tajt grinder hade jag sett större anledning att betta eftersom det är större chans att fi viker en bättre hand då. Eftersom en tajt-grinder dessutom lider av obalanserat spel så är han en spelartyp som skulle få ett värde av en imagebet här eftersom om han betar och får visa sin hand här så motsäger det den egentliga spelstil han har. Men denna situation uppstår endast för att han spelar obalanserat (och teoretiskt felaktigt) i vanliga fall.

Som LAG så ligger ju mycket av din vinst i att du utnyttjar din agression till att få spelare att vika händer där de egentligen har equity att fortsätta. Varför investera pengar i att bygga den image som får fi att spela korrekt mot din spelstil? Det innebär ju att du måste ändra spelstil annar hat det ju snarare ett negativt värde. Även som LAG bör du spela balanserat men om du vill investera i att skapa en image så bör du bygga en image som får fi att tro att du är tajtare än du är eftersom det höjer värdet på ditt ordinarie spel.

Att utnyttja sin tableimage är en helt annan historia. Ofta så slumpar det sig att man får en viss image i början av en session och det ska man naturligtvis utnyttja. I början av sessionen så har man även möjlighet att etablera en image om man möter många nya spelare, men då bör man investera i en image som får motspelarna att spela inkorrekt mot ditt ordinarie spel.