Gå till innehåll

Skillnad på nivåer


brolija

Recommended Posts

Jag fick höra av en polare att det är sjukt enkelt på högre nivåer, alltså NL200 och mer. Jag tyckte det bara var dumt att säga så då det är halvproffs som lirar.

 

Men kom och tänka på att de kanske är enklare för en simpel NL50 fisk som jag att virra bort dessa halvproffs, då de mer spelar motståndaren än korten (?)

 

Iallfall, jag gick in med 50$ på ett NL200 bord och fick direkt QQ, tre spelare synar min 8$ raise och i slutändan sitter jag med 160$ dollar. Den ena muckar och den andra visar upp A-10, alltså mellanparet, då en knekt fanns med i flopp.

 

Det roliga med detta är att jag såg att den som muckade verkligen gav bort 100$ då han inte hade bättre än mellanparet? Dessutom lade mellanpars killen in 100$+ 50$ på sitt mellanpar, vilket jag tycker är SJUKT. Jag säger mig inte vara bättre än dessa, absoult inte. Antagligen läser de sönder mig om jag spelar där ofta, och därmed förlorar jag stort sedan. Men på NL50 måste man nästan ha Set, få in ett stegdrag eller ha AA mot AK för att kunna dubbla upp. På den här nivån räcker det med mellanparet?

 

Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sa, klart jag vet att det är svårare där uppe. Och enligt mina erfarenheter på NL50, vilka är ca 4-5 månader. Så är det just på set drag och AA man dubblar upp. Det ni menar är säkert "fler BB per hour" right? Och det är klart att man får in mer sånna på en nivå där det limpas mera. Men det jag ville få sagt var, att det verkar som att blufferiet gör att folk tror på sina mellanhänder. Eller är jag helt ute och cyklar?

 

Och ja, jag långt ifrån en duktig pokerspelare. Så vad är TAG och LAG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick höra av en polare att det är sjukt enkelt på högre nivåer, alltså NL200 och mer. Jag tyckte det bara var dumt att säga så då det är halvproffs som lirar.

 

Det där stämmer ABSOLUT INTE

 

 

Iallfall, jag gick in med 50$ på ett NL200 bord och fick direkt QQ, tre spelare synar min 8$ raise och i slutändan sitter jag med 160$ dollar. Den ena muckar och den andra visar upp A-10, alltså mellanparet, då en knekt fanns med i flopp.

 

Det roliga med detta är att jag såg att den som muckade verkligen gav bort 100$ då han inte hade bättre än mellanparet? Dessutom lade mellanpars killen in 100$+ 50$ på sitt mellanpar, vilket jag tycker är SJUKT. Jag säger mig inte vara bättre än dessa, absoult inte. Antagligen läser de sönder mig om jag spelar där ofta, och därmed förlorar jag stort sedan. Men på NL50 måste man nästan ha Set, få in ett stegdrag eller ha AA mot AK för att kunna dubbla upp. På den här nivån räcker det med mellanparet?

 

Vad säger ni?

 

Jag får inte siffrorna att stämma.

En förlorar $150 och den andra $50? (Eftersom du tripplade)

 

Att förlora $50 på ett NL200 bord borde jämföras med att förlora $12,5 på ett NL50 bord.

Att dubbla/trippla med 100 big blinds och med 25 big blinds är ju inte riktigt samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick höra av en polare att det är sjukt enkelt på högre nivåer, alltså NL200 och mer. Jag tyckte det bara var dumt att säga så då det är halvproffs som lirar.

 

Men kom och tänka på att de kanske är enklare för en simpel NL50 fisk som jag att virra bort dessa halvproffs, då de mer spelar motståndaren än korten (?)

 

Iallfall, jag gick in med 50$ på ett NL200 bord och fick direkt QQ, tre spelare synar min 8$ raise och i slutändan sitter jag med 160$ dollar. Den ena muckar och den andra visar upp A-10, alltså mellanparet, då en knekt fanns med i flopp.

 

Det roliga med detta är att jag såg att den som muckade verkligen gav bort 100$ då han inte hade bättre än mellanparet? Dessutom lade mellanpars killen in 100$+ 50$ på sitt mellanpar, vilket jag tycker är SJUKT. Jag säger mig inte vara bättre än dessa, absoult inte. Antagligen läser de sönder mig om jag spelar där ofta, och därmed förlorar jag stort sedan. Men på NL50 måste man nästan ha Set, få in ett stegdrag eller ha AA mot AK för att kunna dubbla upp. På den här nivån räcker det med mellanparet?

 

Vad säger ni?

 

Skotta kallas det. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en del NL600-800, och måste säga att du hittar mer värde på NL1000. De två tidigare nämda nivåerna verkar vara en mellanlandning för Tighta NL400spelare som vill upp till NL1K

 

 

Maste saga tvartom, visserligen inte lirat NL1000 men jag tycker NL600 ar lattare motstand an NL400 pa vissa sidor da det kanns som massa grinders stannar pa NL400 och ar nojda dar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där stämmer ABSOLUT INTE

 

Jag får inte siffrorna att stämma.

En förlorar $150 och den andra $50? (Eftersom du tripplade)

 

Att förlora $50 på ett NL200 bord borde jämföras med att förlora $12,5 på ett NL50 bord.

Att dubbla/trippla med 100 big blinds och med 25 big blinds är ju inte riktigt samma sak.

 

Nej jag menade att båda la in 50$ i min sidopott. Men att de sedan gick in med ytterligare 100$, då den ena gick all-in. Antaligen en bluff du han inte hade bättre än den andras mellanpar.

 

Och ja det är klart att jag vet att det inte är enklare där uppe. Det jag ville få fram var om det verkade vara mer löst spel, mer "mindgame". Och att det då är enklare för en NL50 grinderm att som någon nämnde, skotta, då man verkar kunna få dubbla upp med endast mellanparet. Dock som jag nämde tidigare, anledningen till att han synade all-in med mellanparet, var antagligen för att han hade någon slags read på killen som bluffade.

 

Ville bara få höra vad ni tyckte om skillnaderna, och jag la fram mina tankar. Nu vet jag mer än vad jag visste innan jag skrev tråden, vilket var syftet. Att folk sedan srkiver LOL är ju bara LOL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...