Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Seat 3: Hero [ King of Spades,Ace of Hearts ] ($197.00 in chips)

Seat 7: fi ($306.15 in chips)

Seat 8: leftalone ($232.55 in chips)

Seat 9: jansesteri ($200.00 in chips)

ANTES/BLINDS

leftalone posts blind ($1), jansesteri posts blind ($2).

PRE-FLOP

hero bets $8, fi calls $8, leftalone folds, jansesteri folds.

FLOP [board cards 2 of Clubs,King of Diamonds,Queen of Spades ]

hero bets $14, fi calls $14.

TURN [board cards 2 of Clubs,King of Diamonds,Queen of Spades,7 of Diamonds ]

hero bets $37, fi calls $37.

RIVER [board cards 2 of Clubs,King of Diamonds,Queen of Spades,7 of Diamonds,Jack of Clubs ]

hero checks, fi bets $138

Har inga stats på fi och har just satt mig ner

Hur ofta callar ni här? ser inget vi slår förutom en bluff

Postad
Seat 3: Hero [ King of Spades,Ace of Hearts ] ($197.00 in chips)

Seat 7: fi ($306.15 in chips)

Seat 8: leftalone ($232.55 in chips)

Seat 9: jansesteri ($200.00 in chips)

ANTES/BLINDS

leftalone posts blind ($1), jansesteri posts blind ($2).

PRE-FLOP

hero bets $8, fi calls $8, leftalone folds, jansesteri folds.

FLOP [board cards 2 of Clubs,King of Diamonds,Queen of Spades ]

hero bets $14, fi calls $14.

TURN [board cards 2 of Clubs,King of Diamonds,Queen of Spades,7 of Diamonds ]

hero bets $37, fi calls $37.

RIVER [board cards 2 of Clubs,King of Diamonds,Queen of Spades,7 of Diamonds,Jack of Clubs ]

hero checks, fi bets $138

Har inga stats på fi och har just satt mig ner

Hur ofta callar ni här? ser inget vi slår förutom en bluff

Utan read så foldar jag, men svårt att sätta Fi på en hand, känns som han borde höja med 2par på turn när färgdragen kommer, speciellt eftersom har har position. Att han jagar hålstege och sätter den på river känns tveksamt (kanske ATs).

Men som sagt, jag foldar utan read.

Postad
Blev lite konfunderad av betet på rivern också som om han inte ville ha syn

Samma här, och jag har minst 5 spelare på min buddylist som jag synar där, men grejen är att han kan lätt ha 2par, och bettar just för att han vill att det ska se misstänksamt ut.

Bettar han verkligen tom där så kommer du ta hans pengar så småningom, men om han har dig slagen så är det ganska mycket -Ev att syna.

Postad
Blev lite konfunderad av betet på rivern också som om han inte ville ha syn

Det ser väldigt konstigt ut. Vad ska fi ha? QQ+ borde ha reraisat pre. Tvåpar borde ha raisat på flop eller i alla fall på turn. Slowspelad 22? Kanske, men känns inte så troligt. Inte hålstegen som satt heller. 77? Sjukt i så fall ju. Bustat stegdrag med JT känns i så fall troligare.

Man borde väl folda, men bara just för att jag inte fattar vad fi ska ha så hade jag nog synat.

Postad
Samma här, och jag har minst 5 spelare på min buddylist som jag synar där, men grejen är att han kan lätt ha 2par, och bettar just för att han vill att det ska se misstänksamt ut.

Bettar han verkligen tom där så kommer du ta hans pengar så småningom, men om han har dig slagen så är det ganska mycket -Ev att syna.

Om han betar tom där kommer han inte ta hans pengar, vad grundar du det på egentligen? Falska påståenden är inte nödvändigt.

Postad
Om han betar tom där kommer han inte ta hans pengar, vad grundar du det på egentligen? Falska påståenden är inte nödvändigt.

Tänker mest på att ifall han verkligen spelar så dåligt så kommer han inte behålla de så länge, men jag vill helst ha read innan jag synar.

Postad
Tänker mest på att ifall han verkligen spelar så dåligt så kommer han inte behålla de så länge, men jag vill helst ha read innan jag synar.

Jo det är en svår syn håller jag med om.. men förstår inte ditt resonemang fortfarande angående att han spelade den dåligt och därför kommer förlora mot denna motståndare, Eftersom 90% verkar skulle foldat måste det varit en bra bet eller ?

Postad
Jo det är en svår syn håller jag med om.. men förstår inte ditt resonemang fortfarande angående att han spelade den dåligt och därför kommer förlora mot denna motståndare, Eftersom 90% verkar skulle foldat måste det varit en bra bet eller ?

Vet inte om jag förstår riktigt vad du menar, men det jag menar är att om Fi har en bra hand så tycker jag att han spelat den dåligt eftersom jag har svårt att se vilken hand han kan spela så (som slår oss).

Jag också spelar på ongame så mitt svar är kanske lite färgad eftersom jag vet hur spelarna spelar där, men visst finns det folk som spelar KQ eller ett floppat set oftare än de spelar så med JT.

Så visst, han spelade skitdåligt, men utan read så väntar jag på ett bättre tillfälle.

Postad

Hans spel känns väldigt konstigt. I mina ögon har han KJ, QJ eller JT varav en av dessa leder vi över, men samtidigt så är hans riverbet mer åt jag-vill-inte-ha-syn-håller än ett värdebet.

Jag hittar hjältesynen ungefär 50% av gångerna på en readlös FI tills jag har bildat mig en uppfattning om hans spel.

Postad
Jag hade faktiskt synat.. dels för att hans hand känns osannolik sen bygger du en lös image mot honom och du har efter handen hyfsat hum varför han gör som han gör efter den beten på river.

Vadå bygger en lös image? Om jag callar med AK får jag en lössimage vid bordet?

• 3 months later...
Postad

Jag värdebettar runt 80% pott på river och om han nu skulle slå om viker jag dock. Lite läskig bräda men det enda du egentligen behöver frukta är KJ och möjligen QJ.

Som spelat viker jag dock utan read, skulle hjälpa om man såg vem fi var.

Postad
vad slår du?

Exakt. Vad skulle FI bluffa med? Något långsökt som AdXd eller 44... Har han JT så lär han ju checka bakom. Det finns väldigt många fler värdebetshänder i FI:s HD än vad det finns bluffhänder. Dessutom värdebetar han starka händer i stort sett 100% av gångerna medan han endast bluffar en del av dem.

Postad

Han slår endast en bluff här och brädan är iofs bluffvänlig, men som sagt var har han. KJ är ju den typiska synhanden i detta läge, hade du haft read på han som en lös tomte så hade jag blixtfoldat.

Att han går all in är kanske inte så dåligt spelat ändå, finns ju de som synar med AK här och du skulle kunnat haft KJ om han nu har KD och bestämnde sig för att gamla lite med färgdrag som låg ute, men jag tror inte han sätter dig på det utan sätter dig på just AK eller något annat han slår därför får du syna om du inte tror han :).

Han kan ju värdebetta visst men jag tror om han har tvåpar här så får han nog mest betalt i längden om han ställer.

Mycket troligt är väl kanske set också och då får han nog betalt av KD till exempel, så all in ifrån fi här är nog inte så dumt ändå tycker jag.

Men självklart har man read på han att han ofta trycker på river eller gillar att göra moves så behöver du inte ens vinna handen varannan gång för att synen skall löna sig med tanke på vad som ligger i potten.