Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hand 1:

PokerStars Game #13323016003: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2007/11/18 - 17:12:58 (ET)

Table 'Euporie V' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: Bickie1 ($46.75 in chips)

Seat 2: tawe ($58.55 in chips)

Seat 3: sineaddad ($23.80 in chips)

Seat 4: hartiedd1 ($49.25 in chips)

Seat 5: Snoopster44 ($5.75 in chips)

Seat 6: CuietErik ($54.25 in chips)

Snoopster44: posts small blind $0.25

CuietErik: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to CuietErik [A:s: K:s:]

Bickie1: calls $0.50

tawe: raises $2 to $2.50

sineaddad:raises $5 to $7.50

hartiedd1: folds

Snoopster44: folds

CuietErik: calls $7

Bickie1: folds

tawe: calls $5

*** FLOP *** [3:s: K:c: A:h:]

Hand 2

PokerStars Game #13323037455: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2007/11/18 - 17:14:02 (ET)

Table 'Euporie V' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: Bickie1 ($46.25 in chips)

Seat 2: tawe ($51.05 in chips)

Seat 3: sineaddad ($16.30 in chips)

Seat 4: hartiedd1 ($49.25 in chips)

Seat 5: Snoopster44 ($5.50 in chips)

Seat 6: CuietErik ($68.85 in chips)

CuietErik: posts small blind $0.25

Bickie1: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to CuietErik [A:s: T:c:]

tawe: folds

sineaddad: calls $0.50

hartiedd1 is disconnected

hartiedd1 has timed out while disconnected

hartiedd1: folds

hartiedd1 is sitting out

Snoopster44: folds

CuietErik: raises $1.50 to $2

hartiedd1 is connected

Bickie1: calls $1.50

sineaddad: calls $1.50

*** FLOP *** [9:h: 4:h: T:h:]

hartiedd1 has returned

CuietErik: bets $4

Bickie1: raises $4 to $8

Kom med tips hur jag ska spela. Ska kanske tillägga att jag e hyffsat ny vid pokerbordet

Postad

HH1: Slänger jag ofta pre OOP om du inte sitter med maniacs. Du är ju självklart commited på floppen även om risken att du är uppe mot AA/KK eller AK finns. Jag skulle spela postflop ganska långsamt för att ge andra en chans att bluffa eller betala med nåt som TT-QQ kanske.

HH2. Foldar ofta om jag inte följa omständigheter innfinner sig.

Fi semibluffar alltid här med Ah eller Kh men lugnar sig alltid på turn.

Fi höjer Q9o eller JTo här.

Fi gillar att bluffa här men ger sig på turn.

Standard är kanske syn och leda blank turn och utvärdera. Du har tyvärr en hand som inte kan utveckla sig som kan vara uppemot en färdig flush, tvåpar eller set, samt FLdraw. Om Fi skjuter turn med så gott som färdiga händer som har dig krossad som med FLdraw känns det ganska EV- att syna flopp. Bästa du kan hoppas på är infoish raise med sämre T eller 9a.

EDIT: Läs HH2 två med tålamod, flummar

Postad
HH1: Slänger jag ofta pre OOP om du inte sitter med maniacs. Du är ju självklart commited på floppen även om risken att du är uppe mot AA/KK eller AK finns. Jag skulle spela postflop ganska långsamt för att ge andra en chans att bluffa eller betala med nåt som TT-QQ kanske.

:shock: ??? AKs, med två par på floppen? Förklara hur du tänker mer.

Postad

Vill du ifrågasätta nåt av mitt inlägg kör på HH2, det var där jag flummade ordentligt. HH1 behöver du bara läsa igen så fattar du.

Postad
Vill du ifrågasätta nåt av mitt inlägg kör på HH2, det var där jag flummade ordentligt. HH1 behöver du bara läsa igen så fattar du.

Alltid lika bombsäker också, väldigt roligt.

Postad

Med risk för att bli idiotförklarad hoppar jag in i rinken och flummar med (med skridskoskydden fortfarande på?):

Antar att han menar fold av AK preflop ur position med raise-reraise framför. Utveckla gärna ändå. Vad är isåfall huvudorsaken?

-att tawe kan ställa och man måste syna och ta ett race eller i värsta fall vara dominerad av AA eller KK. Sineaddad är väl committad med den lilla stacken om han inte bluffar.

-att om man passivt synar, måste man träffa och är ganska genomskinlig ur position. Det blir lättspelat för t.ex JJ eller QQ som utan problem kan minimera skadan. Ingen vinst i förhållande till risk.

-andra orsaker?

Postad
Med risk för att bli idiotförklarad hoppar jag in i rinken och flummar med (med skridskoskydden fortfarande på?):

Antar att han menar fold av AK preflop ur position med raise-reraise framför. Utveckla gärna ändå. Vad är isåfall huvudorsaken?

-att tawe kan ställa och man måste syna och ta ett race eller i värsta fall vara dominerad av AA eller KK. Sineaddad är väl committad med den lilla stacken om han inte bluffar.

-att om man passivt synar, måste man träffa och är ganska genomskinlig ur position. Det blir lättspelat för t.ex JJ eller QQ som utan problem kan minimera skadan. Ingen vinst i förhållande till risk.

-andra orsaker?

Ja exakt, jag menar självklart inte fold postflop nu när vi synat och träffat. Har Fi AA/KK betalar vi självklart.

Tiggr - Skicka gärna PM om du inte har nåt vettigare att tillföra. Tycker du det är "väldigt roligt" så drar jag slutsatsen av att du lever ett ganska tråkigt liv btw.

Postad
*edit

Vill inte dra igång flamediskussion. Tar bort onödig post.

Inget som säger att diskussionen behöver innebära påhopp osv. Har du nån annan åsikt är det bara att argumentera för den som en vuxen människa.

Postad

Jag är iofs en fisk men att folda AKs preflopp på den här nivån bara för att nån 3-betat tycker jag är rätt vekt. 3-beten kan ju innehålla en ganska vid range på HDn iom at Fi siter i CO. Så personligen vetefn om inte jag skulle 4-betat.

Och nu när vi är på banan så är det väl bara att beta ut med ungefär 80% av pott tycker jag. Att sitta och se AA/KK i varenda 3-bet tycker jag verkar lite paranoidigt (heter det så?).

Däremot är ju hand 2 imho en stenfold på floppen.

Postad
Jag är iofs en fisk men att folda AKs preflopp på den här nivån bara för att nån 3-betat tycker jag är rätt vekt. 3-beten kan ju innehålla en ganska vid range på HDn iom at Fi siter i CO. Så personligen vetefn om inte jag skulle 4-betat.

Och nu när vi är på banan så är det väl bara att beta ut med ungefär 80% av pott tycker jag. Att sitta och se AA/KK i varenda 3-bet tycker jag verkar lite paranoidigt (heter det så?).

Har vi en spelare som har en relativt vid 3bet range här så tycker jag nästan att syn kommer framför 4bet eftersom det gör det lite väl enkelt för Fi och det känns enklare att inducera lite action med kallsyn.

Ang. floppspelet så håller jag inte riktigt med dig. Vi är antingen WA/WB ofta (om inte Fi 3bettar mkt) vilket gör att jag personligen skulle kunna spela handen lite långsammare för att få lite action och inte bara få med mig splittar och WB om jag tror att Fi är någorlunda TAG preflop.

Postad

Jag tänker helt tvärtom. På NL50 så trebetats det väldigt sällan och när det väl kommer ett trebet så är det nästan uteslutande KK-AA, kanske QQ och FI känner för att gambla lite. Jag slänger den här väldigt ofta medan jag på ex NL200+ spelar handen.

Postad

tack för alla tips som kommer in. Men har en undrar på en till hand.

Handen Lyder

POKERSTARS GAME #13343023060: HOLD'EM NO LIMIT ($0.25/$0.50) - 2007/11/19 - 17:13:56 (ET)

Table 'Itzigsohn II' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: skinsomnia ($51.20 in chips)

Seat 2: oli83 ($77.25 in chips)

Seat 3: BIGLivesOn ($50.75 in chips)

Seat 4: osk5 ($55.45 in chips)

Seat 5: Dubey8989 ($63.05 in chips)

Seat 6: CuietErik ($90.75 in chips)

skinsomnia: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to CuietErik [T:s: A:h:]

oli83: folds

BIGLivesOn: folds

osk5: folds

Dubey8989: raises $1 to $1.50

CuietErik: calls $1.25

skinsomnia: folds

*** FLOP *** [A:s: 5:d: J:c:]

CuietErik: checks

Dubey8989: bets $2.50

CuietErik: raises $5.50 to $8

Dubey8989: calls $5.50

*** TURN *** [A:s: 5:d: J:c:] [6:s:]

Dubey8989: bets $14

CuietErik: folds

Dubey8989 collected $18.55 from pot

Dubey8989: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot $19.50 | Rake $0.95

Board [A:s: 5:d: J:c: 6:s:]

Seat 1: skinsomnia (big blind) folded before Flop

Seat 2: oli83 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: BIGLivesOn folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: osk5 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Dubey8989 (button) collected ($18.55)

Seat 6: CuietErik (small blind) folded on the Turn

Jag vet inte så mycket om denna kille. Hyffsat aggro, men har svårt att sätta han på händer ännu, inte sett så mycket av han endast spelat ca: 15 händer med han. Men det jag undrar är om mitt spel den handen var okej, eller va jag kunnat gjort bättre. Jag har svårt för att spela sådanna typer av händer. :(

Mvh ShiMo

Postad
tack för alla tips som kommer in. Men har en undrar på en till hand.

Handen Lyder

POKERSTARS GAME #13343023060: HOLD'EM NO LIMIT ($0.25/$0.50) - 2007/11/19 - 17:13:56 (ET)

Table 'Itzigsohn II' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: skinsomnia ($51.20 in chips)

Seat 2: oli83 ($77.25 in chips)

Seat 3: BIGLivesOn ($50.75 in chips)

Seat 4: osk5 ($55.45 in chips)

Seat 5: Dubey8989 ($63.05 in chips)

Seat 6: CuietErik ($90.75 in chips)

skinsomnia: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to CuietErik [T:s: A:h:]

oli83: folds

BIGLivesOn: folds

osk5: folds

Dubey8989: raises $1 to $1.50

CuietErik: calls $1.25

skinsomnia: folds

*** FLOP *** [A:s: 5:d: J:c:]

Dubey8989: bets $2.50

CuietErik: raises $5.50 to $8

Dubey8989: calls $5.50

*** TURN *** [A:s: 5:d: J:c:] [6:s:]

Dubey8989: bets $14

CuietErik: folds

Dubey8989 collected $18.55 from pot

Dubey8989: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot $19.50 | Rake $0.95

Board [A:s: 5:d: J:c: 6:s:]

Seat 1: skinsomnia (big blind) folded before Flop

Seat 2: oli83 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: BIGLivesOn folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: osk5 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Dubey8989 (button) collected ($18.55)

Seat 6: CuietErik (small blind) folded on the Turn

Jag vet inte så mycket om denna kille. Hyffsat aggro, men har svårt att sätta han på händer ännu, inte sett så mycket av han endast spelat ca: 15 händer med han. Men det jag undrar är om mitt spel den handen var okej, eller va jag kunnat gjort bättre. Jag har svårt för att spela sådanna typer av händer. :(

Mvh ShiMo

Checksyna floppen.