Gå till innehåll

B2B byter till contributed rake. Sant eller Falskt?


Burning

Recommended Posts

  • Svars 93
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är väl bara i HeadsUp och i en kamp mellan de som har blinds man bidrar med halva potten, men jag tolkar uträkningen så här:

 

x = din insats i potten

y = totala potten

z = pottens rake

r = din andelsrake

v = dina vip-poäng

c = din cashbackprocent (beroende på hur många vip man spelar in under månaden)

p = pengar tillbaka

 

 

x/y * z = r

r/0.40 = v

r * c = p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som räknat ut hur mycket mer eller mindre VIPs ni får per hand efter ändringen och om det blivit lösare spel.

 

Tittar just nu och vad jag kan se så ser 1/2 och 2/4 precis ut som vanligt men det är lite färre bord igång än vanligt på .5/1. På .25/.50 är det lika många bord som vanligt men lite högre %Flopp än vad det brukar vara, kanske en tillfällighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde man spelade på en viss site för att man gillar klienten och motståndet etc.Jag tycker b2b gjorde helt rätt när dom ändrade sitt rake system för spelet har öppnat upp sig mycket mer.Detta kommer att gynna alla bättre spelare för dom kommer spela in mycket mer varje månad än tidigare även om dealen med vip cash back har försämrats!Jag spelar glatt vidare, detta gynnar mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som räknat ut hur mycket mer eller mindre VIPs ni får per hand efter ändringen och om det blivit lösare spel.

 

Tittar just nu och vad jag kan se så ser 1/2 och 2/4 precis ut som vanligt men det är lite färre bord igång än vanligt på .5/1. På .25/.50 är det lika många bord som vanligt men lite högre %Flopp än vad det brukar vara, kanske en tillfällighet.

 

På NL100 fick jag förut ca 0,33 VIP/hand. Efter 27/11 får jag ca 0,2 VIP/hand. Har 20-25% flop seen.

 

Fick för övrigt ett gäng reload bonusar idag från olika b2b skin. Alla hade sänkt till 7.14 VIP/ € bonus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nog fanken kommer det bli betydligt mer rättvist. Som jag uppfattar så kommer det ges ut ungeför lika mycket pengar i rakeback totalt per pott. Vissa (tightrövar) får mindre, vissa (actiongivare) får mer. Precis som dt ska vara. Bra B2B!

 

Tror inte att det här stämmer Innan så fick jag ca 0,5vip per pott på 2/4. Efter ändringen så har jag fått ca 0,3 per pott, och under denna period har jag spelat me 31%vpip och 25%pfr (6max).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att det här stämmer Innan så fick jag ca 0,5vip per pott på 2/4. Efter ändringen så har jag fått ca 0,3 per pott, och under denna period har jag spelat me 31%vpip och 25%pfr (6max).

 

Mm, det delas ut färre VIP/pot nu, därmed inte sagt att du får mindre rakeback (förutsatt att du har en fast %-sats)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...