Gå till innehåll

B2B byter till contributed rake. Sant eller Falskt?


Burning

Recommended Posts

  • Svars 93
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag förstår inte riktigt varför alla verkar tycka att det här är bra, jag har en vpip kring 20%, vilket inte är så sjukt tight. Jag kommer att få nästan 30% mindre i rakeback. Knappast kommer värdet på borden att öka så mycket att det kompenserar för det. Alla vinnande spelare på 1/2 och neråt kommer att förlora på det här.

 

Sen vad har ni imot alla sjukt dåliga shortstacks och mongo tighta bonus grinders. Dom är förlorande spelare, dom gör inte samma misstag som en 45/10 italienare men dom gör misstag och du tjänar pengar varje gång dom är vid bordet.

 

Undra varför B2B väljer att göra den här ändringen, för dom kommer ju inte tjäna mer per bord och det kommer säkert att försvinna en hel del spelare. Kanske att det har en possitev effekt på lång sikt men jag har svårt att se det.

 

Men det ska bli sjukt intressant att se hur det här påverkar B2B nätverket och det skulle vara kul att höra vad någon av skinsen ex goodguys som postar här tycker om ändringen. Kan ju inte vara bra för dom om alla grinders slutar spela.

 

bonushoror kanske inte försvinner men de kommer inte vara lika tighta.

 

Tror knappast några spelare kommer öpna upp sitt spel för att få mer rakeback. Kanske någon enstaka försöker men dom kommer fort inse att det är ganska stor skillnad att spela 11/9 och +20/+15.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra varför B2B väljer att göra den här ändringen, för dom kommer ju inte tjäna mer per bord och det kommer säkert att försvinna en hel del spelare. Kanske att det har en possitev effekt på lång sikt men jag har svårt att se det.

 

Skulle själv gissa av framförallt 2 anledningar: Först och främst för att betala tillbaka mindre i cashback till spelarna och därigenom erhålla en högre marginal på sin business. För det andra att attrahera spelare som inte velat spela med tighta bonusgrinders även om du nu tycker att dessa spelare är lättast att plocka hem degen ifrån :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra varför B2B väljer att göra den här ändringen, för dom kommer ju inte tjäna mer per bord och det kommer säkert att försvinna en hel del spelare. Kanske att det har en possitev effekt på lång sikt men jag har svårt att se det.

 

Det är ju av samma anledning som Ladbrokes höjer sin rake till 6%. Prima höjer sin rake med 250% på småborden, ipoker och ongame tar bort rakebacken, Everest höjer sin rake från 4 till 5%, Även Wpex börjar ta betalt etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju av samma anledning som Ladbrokes höjer sin rake till 6%. Prima höjer sin rake med 250% på småborden, ipoker och ongame tar bort rakebacken, Everest höjer sin rake från 4 till 5%, Även Wpex börjar ta betalt etc.

 

 

Jo nu ser ditt inlägg kanske lite missvisande ut till vad jag citerade vilket ju var stycket av postaren ovan mig, vilket i ditt inlägg ser ut att vara min fråga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst för att betala tillbaka mindre i cashback till spelarna och därigenom erhålla en högre marginal på sin business.

 

Ahh det är ju klart, den totala summan cashback som ska betalas ut varje månad kommer ju sjunka nu, tänkte inte på det DOH :rolleyes:

 

Men det är väll skinsen och affiliaterna som står för den utgiften, så det påverkar inte B2B. Det är svårt att bedömma hur många som spelar där i stort sett enbart för den generösa rakebacken men jag gissar att det är minst 40%. Man kommer få jobba ganska hårt för att komma upp i +40% rakeback vilket man kan få från första handen på andra nätverk. Det borde ju leda till att en stor del av spelarbasen förvinner och det kan ju inte vara bra för ett redan litet nätverk.

 

Kanske B2B räknar med att det kommer komma en drös nya spelare när dom slår ihop sig med Pinacle, eller har något annat på gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara gärna....

 

Dåliga tighta spelare som agerar som bonushoror kommer troligen att:

 

Spela fler potter som de inte behärskar

eller

Byta nätverk och därav låta fisken överleva lite längre.

 

Notera att jag skrev: dåliga tighta spelare samt troligen. Mao tar jag inget ansvar för att något av de händer. det är enbart mina personliga åsikter. Vänta, ska se om det finns något annat nån kan misstolka/ klaga på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta, ska se om det finns något annat nån kan misstolka/ klaga på.

 

Tror inte jag missförstod dig, jag håller helt enkelt inte med. :-D

 

Upp till 1/2 ser jag inte att värdet på borden kommer öka så mycket att det kompenserar för det man förlorar i rakeback, kanske om du har en vpip på 30 men jag har aldrig sett några vinnande spelare på B2B med dom statsen.

 

Alltså så tror jag att även om bordens totala vpip kommer öka lite så kommer samtliga vinnande spelares BB/100 sjunka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte jag missförstod dig, jag håller helt enkelt inte med. :-D

 

Upp till 1/2 ser jag inte att värdet på borden kommer öka så mycket att det kompenserar för det man förlorar i rakeback, kanske om du har en vpip på 30 men jag har aldrig sett några vinnande spelare på B2B med dom statsen.

 

Alltså så tror jag att även om bordens totala vpip kommer öka lite så kommer samtliga vinnande spelares BB/100 sjunka.

 

 

VPIP på typ 40-45.

Dock spelar jag PLO. Och 3/6-10/20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kommer få jobba ganska hårt för att komma upp i +40% rakeback vilket man kan få från första handen på andra nätverk. Det borde ju leda till att en stor del av spelarbasen förvinner och det kan ju inte vara bra för ett redan litet nätverk.

 

Stämmer inte alls, precis som på andra nätverk så erbjuder diverse affiliates x antal % i RB redan från första vippen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ajdå. Detta var en nyhet för mig. Tillhör ju det tightveka gänget även om jag blandar upp det med halvaggro-spel ibland. Tillhör också det gäng som överlever utan nya insatser pga cashbacken varje månad.

Har egentligen full förståelse för att dom gör ändringen. Företaget går ju back varje kvartal och för att överleva och tjäna pengar bör man ju gå plus. Man har tidigare varit för generösa med rakeback men har uppenbarligen snålat till sig lite. Man får väl acceptera det och försöka spela bättre poker helt enkelt. En tidigare självanalys har ju visat att jag ibland jagar VIP istället för att spela poker eftersom jag är så extremt tävlings- och "samlarinriktad". Är egentligen ganska glad att dom ändrar för nu får jag äntligen anledning att förbättra mig för att kunna tjäna pengar.. även om jag för tillfället fokuserar på andra nätverk så halvspelar jag ju på B2B ibland. Inga mer halva inköp för att sitta och folda för min del..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har för mig någon har sagt 27e, men det verkar ju ganska stört att byta system då. Alla tror att de har spelat efter en deal och sen helt plötsligt i slutet av månaden får man veta att siten ändrar dealen.

Vore inte mer än rätt att de ändrade systemet efter att rakebacken har betalats ut för november månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet nu inte vilka det är som Skriver i denna tråd så vet inte hur seriöst ja ska se på era inlägg. Det jag menar är att ni kan vara nl20-nl50 spelare som lirar 3 bord o så.

 

Undrar hur d ser ut för oss grinders som 6+ tablar på nl100-nl200, menar alla som vipar 20k +, ni vet vilka ni e så berätta gärna hur ni tänker om detta :-)

 

Tror inte alls detta är bra för oss, det kan inte vara d. Vi får ju rake för alla potten men spelar bara 20% av dom.

 

//JaGular...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet nu inte vilka det är som Skriver i denna tråd så vet inte hur seriöst ja ska se på era inlägg. Det jag menar är att ni kan vara nl20-nl50 spelare som lirar 3 bord o så.

 

Undrar hur d ser ut för oss grinders som 6+ tablar på nl100-nl200, menar alla som vipar 20k +, ni vet vilka ni e så berätta gärna hur ni tänker om detta :-)

 

Tror inte alls detta är bra för oss, det kan inte vara d. Vi får ju rake för alla potten men spelar bara 20% av dom.

 

//JaGular...

 

 

Du är med andra ord beviset varför det här är en bra förändring.

 

Det bästa steget hade varit att enbart vinnaren av potten fick rakeback, betala 3 och få en tillbaks. Ja, dvs en direkt rakesänkning.

 

Bara för att ni sitter vid bordet så betalar ni ingen rake, det är vinnaren av potten som betalar raken. Att ni kommer förlora ekonomiskt på förändringen är givet, men det är bara bra. Rakeback ska de spelare ha som betalar rake, inte folk som inte spelat potten. Varför ska ni "få tillbaks" på utgifter ni aldrig haft?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är med andra ord beviset varför det här är en bra förändring.

 

Det bästa steget hade varit att enbart vinnaren av potten fick rakeback, betala 3 och få en tillbaks. Ja, dvs en direkt rakesänkning.

 

Bara för att ni sitter vid bordet så betalar ni ingen rake, det är vinnaren av potten som betalar raken. Att ni kommer förlora ekonomiskt på förändringen är givet, men det är bara bra. Rakeback ska de spelare ha som betalar rake, inte folk som inte spelat potten. Varför ska ni "få tillbaks" på utgifter ni aldrig haft?.

 

Men herregud du får det att låta som att jag gör något fel, jag grindar flera bord och spelar d händer jag vinner mest på, väljer det nätverk där jag får bäst deal och spelar sedan riktigt mkt. Det är heller inte jag som har bestämt att jag ska få rake för varje pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...