DocLame Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 Vad är standardspelet i detta standardläge? Inga reads. ***** Hand 508859317 ***** 10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 18 november 2007 09:32:12 Kolja (Vanlig /Turnering ) Plats 1: bebbe4 (1000.00) Plats 2: lunkowitz (920.00) Plats 3: Grape2 (1250.00) Plats 4: DocLame (970.00) Plats 5: agami (860.00) agami lägg LM 10.00 bebbe4 lägg SM 20.00 ** Giv ** bebbe4 [N/A, N/A] lunkowitz [N/A, N/A] Grape2 [N/A, N/A] DocLame [Dr, 9r] agami [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** lunkowitz Syna 20.00 Grape2 Syna 20.00 DocLame Syna 20.00 agami Höj till 40.00 bebbe4 Syna 40.00 lunkowitz Syna 40.00 Grape2 Syna 40.00 DocLame Syna 40.00 *** Flop(Board): *** : [Er, 3k, 8r] *** Bet Runda 2 *** agami Passa bebbe4 Passa lunkowitz Satsa 120.00 Grape2 Lägg DocLame ? Citera
dafgaard Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 Standard är att folda pre. Citera
DocLame Postad 18 November , 2007 Författare Rapport Postad 18 November , 2007 Standard är att folda pre. Du ska ha stort tack, det var precis den informationen jag var ute efter. Citera
brut Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 Tror att syn är bäst här. Dels så ökar chansen att det blir flervägspott. Annars så har fi antingen en stark hand som han synar en all in med(eller ett bra drag=Kxd typ) eller så har han en marginell hand typ Ax som han kanske lägger på en höjning/all in. Har han den "starka" handen så kommer han säkert att betta turnen och man får återevaluera. Har han den mer svaga eller drag så checkar han ofta och man kan betta . Enda nackdelen är att man inte får in pengarna mot den starka handen då draget sitter. Men rätt ofta så bettar ex 2par set turnen även om d kommer och comittar sig själv tror jag. edit: (Ax kan även träffa kickern och sämre drag kan träffa par ytterligare 2 små nackdelar. Men vi kan träffa och få bra betalt av sämre färg) Citera
dekutree Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 jag är löjligt vek i dom här lägena, foldar nästan alltid, drar i princip aldrig i en sng, tycker det är viktigare att bevara marker än att göra av med 20% av stacken på ett drag som kanske inte sitter och dessutom kan du inte vara säker på att få betalt om du väl träffar.. Citera
StuUngar Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 Det ligger 200 marker i potten preflop. FI betar 120 och vi måste syna 120 för att vinna 440, dvs vår syn utgör 120/440 = 27,2 % av potten. Vi sätter färgen 35% av gånger så i och med att 35 > 27 borde vi väl syna här? Detta förutsätter förstås att vi tror att FI inte har två ruter... Citera
ossy Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 Detta förutsätter förstås att vi tror att FI inte har två ruter... Det förutsätter även att vi får se båda kommande korten för det priset. Vi har inte 35% att sätta färgen på turn vilket vi betalar för att se om vi synar. Citera
eurythmech Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 Du ska ha stort tack, det var precis den informationen jag var ute efter. Det är ju den biten du behöver hjälp med. Citera
DocLame Postad 18 November , 2007 Författare Rapport Postad 18 November , 2007 Tror att syn är bäst här.Dels så ökar chansen att det blir flervägspott. Annars så har fi antingen en stark hand som han synar en all in med(eller ett bra drag=Kxd typ) eller så har han en marginell hand typ Ax som han kanske lägger på en höjning/all in. Har han den "starka" handen så kommer han säkert att betta turnen och man får återevaluera. Har han den mer svaga eller drag så checkar han ofta och man kan betta . Enda nackdelen är att man inte får in pengarna mot den starka handen då draget sitter. Men rätt ofta så bettar ex 2par set turnen även om d kommer och comittar sig själv tror jag. edit: (Ax kan även träffa kickern och sämre drag kan träffa par ytterligare 2 små nackdelar. Men vi kan träffa och få bra betalt av sämre färg) Det är exakt så jag själv tänker här. En kompis menade att det är standard att höja (därav tråden), men position + möjlighet till flervägspott gör att jag personligen tycker syn är mycket bättre, särskilt med A på brädan. Citera
DocLame Postad 18 November , 2007 Författare Rapport Postad 18 November , 2007 Det är ju den biten du behöver hjälp med. Kanske det, men jag tycker personligen inte att det är särskilt konstigt att limpa på knappen med Q9s med 50 BB i stacken när alla har limpat före, även om det är SnG. Normalt spelar man förstås inte vidare utan ett bra drag eller tvåpar på floppen. Citera
dlinder Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 Fold pre som sagt... som spelat synar jag eller kanske t o m slänger med tre aktiva spelare efter. Ställ tror jag suger, en av dem kommer inte kunna släppa ett äss. Citera
jog76 Postad 23 November , 2007 Rapport Postad 23 November , 2007 Brukar syna i sådana här lägen. Brädan och framför allt position gör att jag tar synen för att fatta ett nytt beslut på turn. Men det skadar ju inte att en del gånger variera sitt spel, dvs reraisa flopp på floppen men det gör jag väldigt sällan. Standardspelet för mig här är utan tvekan att syna. Citera
Recommended Posts