Laagen13 Postad 16 November , 2007 Rapport Postad 16 November , 2007 När jag bränner ut filmer så får jag bara hälften eller mindre på cd-n (ses på "cirkeln" i baksidan av skivan) jag går in på nero och sedan på "bränner data" och där lägger till mina filmer jag vill få ner på skivan... är detta rätt sätt, ni som använder nero, gör ni på detta sättet också eller vart ska man gå in...? behöver hjälp med denna skiten Citera
Fido Postad 17 November , 2007 Rapport Postad 17 November , 2007 Eeeh... hur mycket du "får" på skivan är ju beroende av hur mycket du försöker lägga in. Nero visar hur mycket du ska bränna och hur mycket plats det finns kvar på skivan. Det verkar som om du inte får något fel, utan att bränningen går som det ska? Då är frågan ganska otydlig. Vad är det egentligen som är ett problem? Börjar den bränna men slutar mitt i? Annars är det ju bara att lägga till filer tills dess att programmet säger att skivan är full, alternativt tills dess att du ser att den är det. Citera
brainslicer Postad 17 November , 2007 Rapport Postad 17 November , 2007 Mmmm var lite kondunferad jag med vad som menas.. kanske han använder nån funktion som komprimerar/omkodar filmen i processen? Citera
Laagen13 Postad 18 November , 2007 Författare Rapport Postad 18 November , 2007 mjo är väl säkert inget fel för de funkar juh bra MEN.. lägger in flera filmer på en DVD-skiva och så står det att det är fullt att det inte går att lägga in mer men när jag får ut skivan så är det i bak på skivan bara halft full, varför blir det så? bara det som är konstigt enligt mig... Citera
brainslicer Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 mjo är väl säkert inget fel för de funkar juh bra MEN.. lägger in flera filmer på en DVD-skiva och så står det att det är fullt att det inte går att lägga in mer men när jag får ut skivan så är det i bak på skivan bara halft full, varför blir det så? bara det som är konstigt enligt mig... Först va det cd sedan dvd? kolla hur mycket dom innehåller. en cd ca 700mb, en normal dvd 4,5gb, är det i trakten av dom siffrorna så är dom fulla, oberoende va baksidan säger Är det dvd de handla om så kanske du har valt fel template? DVD +/- R max file size limitYou have chosen the WRONG TEMPLATE. You must use UDF with files bigger than 2GB. UDF is THE DVD Filesystem. Citera
The Grand Bark Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 Tips 1. Kolla om ngn inställning är förkryssad som "stänger" skivan när du bränt, vilket då gör att du inte kan bränna mer på den. Tips 2. Verkar vettigare att du kollar skivans egenskaper för att se hur mycket plats det är ledigt på den än att okulärbesikta baksidan. Citera
Fido Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 Yep, kolla i utforskaren eller annat program hur mycket det ligger på skivan. Att kolla själv är ingen exakt vetenskap. Står det däremot att det finns 2gig på DVDn så kan du ju börja undersöka! Citera
Laagen13 Postad 18 November , 2007 Författare Rapport Postad 18 November , 2007 det står ju att det är en 4.7 GB DVD..och brukar bränna ut flera filmer på en som sagt och får plats med en del och hyfsat fullt..efter att jag bränt ut en dvd så kan man väl inte bränna mer på den? har jag aldrig kunnat iaf? Citera
brainslicer Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 Du tittar i utforskaren på en bränd skiva? Och det visar 4,7gb? Ja... då e den full Citera
Recommended Posts