Gå till innehåll

Brödrautmaningen !


Mangi

Recommended Posts

Hallo!

 

Kort bakgrundsfakta:

Mange (mangi) är jag, har spelat poker sen jag var 14 år, mest homegames, nu lirar jag på paf. Vi är ålänningar, så detta med att komma hem och lira på fyllan är något vi ska vara extra försiktiga med :) haha nej, ska inte försöka pränta in något med att vi alla ålänningar är alkoholister :P

 

Har läst 2 pokerböcker: harrington on holdem, slutspel och sklanskys bok Holdem med låga insatser (limit). Har även tittat runt mycket på just detta forum, vilket jag tycker att jag själv har lärt mig mycket igenom. Är dock inte så ivrig på att kommentera och så, utan tycker mest om att se folks olika åsikter och lära mig tänka ur ett nytt perspektiv osv.

Styrkor: Läsa spelare, bryr mig inte ett piss om att bli utdragen eftersom det är någonting jag har växt ifrån

Svaghet: förjävlig moneymanagement helt enkelt.

 

Toffe, är min 4 år äldre storebror, började spela texas några dagar före mig, det var tack vare han som jag började spela. Toffe har inte läst någon bok hittills iaf, men på något jävla sätt så lyckas han ändå. Halvfrustrerande. haha. Nåja, han jobbar just nu på en restaurang, och jag går i princip 8-4 varje dag i skola, plus att han har flickvän, så jag anser att tiden åtminstone är på min sida i denna utmaning.

Styrkor: Kan se så förbannat skräckinjagande ut så att ingen jävel vågar syna ner hans bluffar, så han är bra på livepoker :D + hans magkänsla och intuition skulle jag kunna betala mycket för.

Svaghet: samma som jag, bryr sig inte ett piss han heller om money management.

 

Utmaningen: Att göra en insättning på paf, på 250 dollar, sen grinda upp dom ENBART via 5 dollars sng, sen vid 500 så får man spela 10 dollars. Allting för att främja vårt money management. Vi kommer inte heller att köra med någonslags bonus, rakeback osv.

och den först upp till 1000 dollar vinner utmaningen, äran, och en låda öl. :)

 

ps. Det är mest jag som kommer att skriva i denna dagbok, eftersom toffe antagligen inte skulle orka. :)

 

 

LET THE GAME BEGIN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla lyckoönskningar!

 

haha, ja vad skall man säga. Känner sig lite halvt lemlästad efter första timmen, har spelat 6 sngs, och ingen pengaplacering ännu. Blir bara påminnd varje hand om hur mycket jag hatar sng egentligen :D Men detta hat skall jag på något sätt åtminstone försöka utveckla till någon slags hatkärlek får jag väl hoppas.. Jag glömde att påpeka att jag under dom senaste åren så har jag mest spelat cashgame, så jag håller på o letar runt lite i olika sng trådar för att friska upp minnet lite. Nåja, hittills är ställningen

 

Mange: 217 dollar

Toffe: 250 dollar

 

Jag räknar med att jag kommer att kunna ta igen denna förlust imorgon, för jag tror inte att toffe kommer va så pigg på att spela, är ju trots allt fredag idag. Så jag kommer väl att sitta på paffen och uttnyttja stackars ångestfyllda medelåldersmän som undrar ifall den där 40 taggaren verkligen var så milfig som man trodde då. :) återkommer kommer ikväll ifall jag spelar någonting mer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära forumiter, första steget mot vinsten tog den yngre av dom. Efter några 20 pers turneringar lyckades jag ta över ledningen, medans jag titta på då toffe spelade lite och han torska i 2 st. Happy times :D Nu är det sängen som gäller, måste vara utvilad och uttnyttja speciellt tiden emellan 12-14, kommer säkert gå bra då också, börjar komma in i rytmen lite så det känns absolut inget annat än bra :)

 

Mange: 275

Toffe: 239

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till :)

Du vet att jag hejar på dig och att du har fixat upp rullen till $1 000 innan jul :D

 

Kan rekommendera att lyssna på Consp. och Eury. inlägg i Sng delen.

Om du har tid kan du ju kolla någon video av Söderkrippa också :P Mycket givande.

 

 

Tackar tackar :) haha jo, innan jul måste jag ju ha hunnit, annars är det ju skandal :D okej, måst tanka ner video då, diggar hela det här video konceptet, som du sa är det mycket givande (Y)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goddag !

 

Igår blev en lite senare kväll än vad jag hade beräknat, satt och railade rebonius finalbord i en 109 dollars turre, i vilken han lyckades kamma hem 4:dje platsen i, stort grattis till han !

 

Själv har jag nu suttit och kollat runt lite, bara spelat 3 turneringar, var två 3:dje platser av dom, så jag öka ledningen med ytterligare 10 dollar :) eller 9 ifall man ska vara petig.. :P nu ska jag titta på hur det går för toffe, han ska börja spela nu, så vi hörs !

 

Mange: 284

Toffe: 239

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goddag !

 

Helgen har varit bra, har sett på en av mina favorit filmer samtidigt som det har avnjutits passliga (för små) mängder öl i goda vänners sällskap. Efter filmen så somnade jag på soffan, medans två av mina polare bestämde sig för att rita mig i ansiktet vilket har blivit en tradition, jag fick min hämnd genom att spotta ut baksnus i ena snubben sko och urinera på den andra snubbens fönster. Ja, rebonius, din brorsas lyas fönster. :)

 

Utmaningen då? Jodå, det går bra, som på räls faktiskt, inte nog med att jag plussar stadigt, brorsan minskar stadigt. :D haha, men känner jag han rätt så kommer nog han tillbaka efter ett tag så småningom. Så jag är beredd på det värsta. här kommer ställningen:

 

Mange: 332

Toffe: ungefär 210

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallo!

 

Kort bakgrundsfakta:

Mange (mangi) är jag, har spelat poker sen jag var 14 år, mest homegames, nu lirar jag på paf. Vi är ålänningar, så detta med att komma hem och lira på fyllan är något vi ska vara extra försiktiga med :) haha nej, ska inte försöka pränta in något med att vi alla ålänningar är alkoholister :P

 

Toffe, är min 4 år äldre storebror, började spela texas några dagar före mig, det var tack vare han som jag började spela.

Jag har följande provocerande frågor:

1. Hur gamla är ni nu?

2. Är Ålänningar: (a) Finlandssvenskar (b) Finländare © Halvsvenskar (d) Ålänningar eller (e) svenskar (läs: svedopelle) ?

 

För övrigt: Lycka till och må bästa klonkare vinna!

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har följande provocerande frågor:

1. Hur gamla är ni nu?

2. Är Ålänningar: (a) Finlandssvenskar (b) Finländare © Halvsvenskar (d) Ålänningar eller (e) svenskar (läs: svedopelle) ?

 

För övrigt: Lycka till och må bästa klonkare vinna!

/C

 

Som "fastlands finlandssvensk" (det var ett fint uttryck) så tycker jag att en ålänning består av 70% finlandssvensk och 30% ½-svensk. Kanske man borde trycka in nån % ålänning också. Äh, det beror på.. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har följande provocerande frågor:

1. Hur gamla är ni nu?

2. Är Ålänningar: (a) Finlandssvenskar (b) Finländare © Halvsvenskar (d) Ålänningar eller (e) svenskar (läs: svedopelle) ?

 

För övrigt: Lycka till och må bästa klonkare vinna!

/C

 

1. Tillräckligt gamla och unga ändå. :)

2. en ålänning är en ålänning, dvs varken finsk eller svensk. Vi har lika mycket fördomar mot finnar som svenskar. :D ifall du vill så kan vi ju dra några exempel, men jag är rädd för att dom flesta skulle bli bannade... haha. Nejmen allvarligt, ibland så får jag lite en känsla av att vi skulle vara lite halvmobbade, eftersom vi är svenskspråkiga, men hör ej till sverige, men på varenda icke lokalproducerad produkt så står allting på finska. FINSKA! Detta är språket som själve Lucifer skapade, jag kan lova att det är omöjligt att snacka och omöjligt att skriva och omöjligt att lära sig. Brorsan hoppade av finska i grundskolan, i femman där man börjar plugga finska. Eftersom jag är så jävla envis själv så fortsätter jag att plugga det nu då jag går på gymnasie nivå... Nåja, lite off-topic, men en liten underhållande historia åtminstone. haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som "fastlands finlandssvensk" (det var ett fint uttryck) så tycker jag att en ålänning består av 70% finlandssvensk och 30% ½-svensk. Kanske man borde trycka in nån % ålänning också. Äh, det beror på.. :-)

 

Ge aldrig en ålänning en anledning till att hämnas... finnjävel :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, säkert många som undrar följande:

 

Vem fan hejjar ni på då Sverige möter Finland i hockey?

 

Manges svar: Jadu, eftersom jag har mer finländskt blod i mig än svenskt så hejjar jag på finland. Men ska jag vara helt ärlig så bryr jag mig inte ett piss om vem som vinner eller förlorar, jag blir mest glad för min mammas skull eftersom hennes mamma var flykting från karelen. Alltså finne. ifall dom vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Tillräckligt gamla och unga ändå. :)

2. en ålänning är en ålänning, dvs varken finsk eller svensk. Vi har lika mycket fördomar mot finnar som svenskar. :D ifall du vill så kan vi ju dra några exempel, men jag är rädd för att dom flesta skulle bli bannade... haha. Nejmen allvarligt, ibland så får jag lite en känsla av att vi skulle vara lite halvmobbade, eftersom vi är svenskspråkiga, men hör ej till sverige, men på varenda icke lokalproducerad produkt så står allting på finska. FINSKA! Detta är språket som själve Lucifer skapade, jag kan lova att det är omöjligt att snacka och omöjligt att skriva och omöjligt att lära sig. Brorsan hoppade av finska i grundskolan, i femman där man börjar plugga finska. Eftersom jag är så jävla envis själv så fortsätter jag att plugga det nu då jag går på gymnasie nivå... Nåja, lite off-topic, men en liten underhållande historia åtminstone. haha.

"Finska är inget språk. Det är ett läte!" (sagt av en bekant i Kattby, på Åland.)
Förresten, säkert många som undrar följande:

 

Vem fan hejjar ni på då Sverige möter Finland i hockey?

 

Manges svar: Jadu, eftersom jag har mer finländskt blod i mig än svenskt så hejjar jag på finland. Men ska jag vara helt ärlig så bryr jag mig inte ett piss om vem som vinner eller förlorar, jag blir mest glad för min mammas skull eftersom hennes mamma var flykting från karelen. Alltså finne. ifall dom vinner.

Den här diskussionen gillar jag. Först ska jag säga att jag är svensk som flytt(at) till Finland.

Jag har märkt att "finnarna" alltid hejar på det lag som Sverige möter, oavsett vad. T.ex. om Sverige skulle möta Kanada, om Kanada vinner går Kanada och Sverige vidare till slutspel. Vinner Sverige går Finland och Sverige vidare. ... Men en svensk han hejar på Finland då de möter Ryssland, men finnen hejar på Ryssland mot Sverige! RYSSLAND?! Ryssland som gick i krig mot Finland för ~65 år sedan?! Hmmm, därför har jag börjat med att aldrig heja på Finland, oavsett vem dom möter i vilket sport som helst :)

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Finska är inget språk. Det är ett läte!" (sagt av en bekant i Kattby, på Åland.)

Den här diskussionen gillar jag. Först ska jag säga att jag är svensk som flytt(at) till Finland.

Jag har märkt att "finnarna" alltid hejar på det lag som Sverige möter, oavsett vad. T.ex. om Sverige skulle möta Kanada, om Kanada vinner går Kanada och Sverige vidare till slutspel. Vinner Sverige går Finland och Sverige vidare. ... Men en svensk han hejar på Finland då de möter Ryssland, men finnen hejar på Ryssland mot Sverige! RYSSLAND?! Ryssland som gick i krig mot Finland för ~65 år sedan?! Hmmm, därför har jag börjat med att aldrig heja på Finland, oavsett vem dom möter i vilket sport som helst :)

/C

 

 

Och märkväl att vi inte är finnar, så är det sverige vs ryssland så kan jag nog säga att vi hejjar på sverige. Så det e lugnt, vi hatar inte er, faktum var ju att efter första världskriget så vilja åland höra till sverige, och inte till finland. Men det var NF's beslut att åland skulle höra till Finland, men vi fick behålla vårt svenska språk och skulle förbli demilitariserat.

 

Nu fick vi med lite historia på samma gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och märkväl att vi inte är finnar, så är det sverige vs ryssland så kan jag nog säga att vi hejjar på sverige. Så det e lugnt, vi hatar inte er, faktum var ju att efter första världskriget så vilja åland höra till sverige, och inte till finland. Men det var NF's beslut att åland skulle höra till Finland, men vi fick behålla vårt svenska språk och skulle förbli demilitariserat.

 

Nu fick vi med lite historia på samma gång :)

 

Precis, finlandssvenskar är heller inte finnar, utan finländare. Det är väl lite finsk perkele-symptom att det inte går att heja på svergie eftersom ni allt som oftast slår oss i hockey, men jag (och troligtvis de flesta andra finlandssvenskar) hejar nog på blågult då ni inte möter Finland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att det går bra för dig Mange :P

Keep up the good work!

 

Hoppas Toffe kan komma ikapp snart så att det blir ännu mer spännande :P

 

 

Goddag !

 

Helgen har varit bra, har sett på en av mina favorit filmer samtidigt som det har avnjutits passliga (för små) mängder öl i goda vänners sällskap. Efter filmen så somnade jag på soffan, medans två av mina polare bestämde sig för att rita mig i ansiktet vilket har blivit en tradition, jag fick min hämnd genom att spotta ut baksnus i ena snubben sko och urinera på den andra snubbens fönster. Ja, rebonius, din brorsas lyas fönster. :)

 

 

Lolla mig.

Lolla min brorsa också.

 

Nej, jag är inte grinig och jag vill inte låta grinig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...